• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDrikkevarer08. 03. 2021 | Helle Friemann Nielsen

Energidrik høster Løve-kapital

AktueltDrikkevarer08. 03. 2021 By Helle Friemann Nielsen

For første gang nogensinde har et pitch, der i første omgang måtte forlade Løvens Hule uden en investering, gjort comeback. I sidste uges afsnit af Løvens Hule kunne BOLD Drinks således gå derfra med Jesper Buch og Christian Arnstedt som nye investorer – og 666.667 kroner at arbejde videre med.

Med Christian Arnstedt og Jesper Buch i ryggen forventer CEO i BOLD Drinks Lasse Søkilde at ramme godt 6,5 mio. kroner i omsætning i 2021.


Serieinvestor Jesper Buch og CEO i Blazar Capital Christian Arnstedt blev i sidste uges afsnit af Løvens Hule blevet medejere af fremadstormende BOLD Drinks ApS, der sidste år måtte forlade programmet uden en investering.
Siden er virksomheden gået fra 39 forhandlere til i dag at have 900, og dermed har teamet bag BOLD Drinks bevist, at der fortsat er et kæmpe marked for sunde energidrikke. Det fik Jesper Buch og Christian Arnstedt til sammen at lægge 666.667 kroner for 20 procent af virksomheden, som nu skal ud og høste endnu større markedsandele.

Funktionel iskaffe
BOLD Drinks har udviklet en funktionel iskaffe med et højt koffeinindhold sammenlignet en klassisk energidrik. Iskaffen findes som Iced Espresso, der indeholder tre shot espressokaffe og bl.a. henvender sig til dem, der har brug for et ekstra performance-kick, men som ikke ønsker de tilsætningsstoffer og den mængde sukker, som der typisk er i en almindelig energidrik. BOLD Drinks har desuden udviklet en vegansk Oat Iced Espresso, der bygger på havremælk og også indeholder et højt koffeinindhold ift. en almindelig energidrik.
Stifterne bag BOLD Drinks, Lasse Søkilde og Adrian Valentin, stiftede virksomheden i 2016, da de begge gik på handelsskole i Roskilde. Efter den første deltagelse i Løvens Hule i 2020, hvor Løve-panelet ikke mente, at der var plads til endnu en energidrik i markedet, besluttede de to iværksættere dog at modbevise Løvernes konklusion. Siden er der således kommet i alt 900 forhandlere af produktet til, bl.a. Fitness World, OK Plus, Q8, Cirkle K og Normal. Dermed er BOLD Drinks godt i gang med at indfri ambitionerne.
-Vi ved nu, at der er et enormt marked for en sund, kaffebaseret energidrik til mennesker med behov for ekstra overskud. Vi skal dog endnu længere ud i markedet og kan sagtens konkurrere med selv de helt store spillere. Derfor er vi sindssygt stolte over at have landet en aftale med Jesper Buch og Christian Arnstedt. Med dem i ryggen kan vi nu for alvor gå i krig med de store kæder, og det tror vi, er nøglen til at sætte turbo på virksomheden, siger 22-årige Lasse Søkilde, CEO i BOLD Drinks.

Vidner om drive og gnist
Også for de to nye investorer står det klart, at BOLD Drinks sagtens kan høste større markedsandele.
-BOLD Drinks vidner om, at iværksætteri handler om drive og gnist. At Lasse og Adrian ikke gav op, blot fordi vi ikke investerede i første runde, er et kæmpe signal om, at de bare vil den her virksomhed, og det er noget, vi som investorer elsker. BOLD Drinks har allerede været igennem en voldsom udvikling, og med flere nye produkter og de kædeaftaler, vi nu skal i gang med at lukke, tror vi på, at det kan blive et nyt stort iværksættereventyr. Vi er super glade for at udgøre en femtedel af virksomheden, lyder det samstemmende fra Jesper Buch og Christian Arnstedt, der gik fra Løvens Hule med hhv. 15 og fem procent af virksomheden for en samlet investering på 666.667 kroner.

BOLD Drinks er gået fra en årsomsætning i 2019 på 120.000 kroner til en omsætning på 1 million kroner i 2020. I 2021 forventer Lasse Søkilde at ramme godt 6,5 mio. kroner i omsætning.

Skrevet i: Aktuelt, Drikkevarer

Seneste nyt fra redaktionen

Charcuteri kan også være grønt

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Charcuteri er normalt lavet på kød, men sådan behøver det ikke at være, hvis man spørger slagter Michael Museth. Han har gennem flere år eksperimenteret med plantebaseret charcuteri. Det har givet både spændende resultater og masser af udfordringer. Hvad laver en slagter egentlig? Er det noget

Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

Messer og konferencer26. 06. 2025

Det var positivt for både antallet af gæster og omsætningen i byens butikker, at Madens Folkemøde i år blev afholdt i Nykøbing Falster. Økonomiudvalget i Guldborgsund Kommune har derfor besluttet at indgå en partnerskabsaftale med Madens Folkemøde og støtte eventet økonomisk de næste tre

To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ26. 06. 2025

Den amerikanske ”Burger Scholar” og manden bag den ikoniske dokumentar HamburgerAmerica, George Motz, gæster Gasoline Grill igen den 2. og 3. juli. Hvis man missede ham i2019 og 2022, får du man en ny og eksklusiv chance for at sætte tænderne i hansverdensberømte Fried Onion Burger – direkte fra

Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

LandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Når Danmark overtager EU-formandskabet i 2025, falder det sammen med opstarten af forhandlingerne om EU’s landbrugspolitik efter 2027. I den forbindelse opfordres regeringen til at bruge formandskabet aktivt til at fremme en grøn omstilling af landbruget på europæisk plan. Økologisk

Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

AktueltFoodserviceMesser og konferencer26. 06. 2025

Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som

Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

LandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Stærke speakere fra hele Europa samles til Organic Summit i København den 18. og 19. august for at blive enige om et fælles charter med konkrete anbefalinger til, hvordan økologisk produktion og forbrug i EU kan vokse til 25 procent i 2030 og dermed bidrage til omstillingen af den fremtidige

Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud. Madspild er et enormt globalt problem – både økonomisk og klimamæssigt. FN estimerer, at en tredjedel af al mad går til

Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

AktueltFoodserviceMesser og konferencer24. 06. 2025

Sidste uge var en god uge for kokkeveteranen Allan Schultz. Først fik hans restaurant Parsley Salon i Hellerup tildelt i Michelinstjerne, og lørdag kunne han hæve trofæet som vinder af Danmarks største kokkekonkurrence kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem. Det blev Allan Schultz, som med teknisk

De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

AktueltFoodserviceØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Landbrug af Fødevarer kan nu afsløre, hvilke tre offentlige køkkener, der er nomineret til Køkkenprisen 2025. Landbrug & Fødevarer og Køkkenprisens jury er klar til at hædre de offentlige køkkener, hvor faglighed, smag og bæredygtighed går op i en højere enhed. For sjette år i træk uddeles

AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

Forskning og uddannelseFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Indenfor få år kan protein udvundet fra almindeligt kløvergræs være en hovedingrediens i en lang række almindelige fødevarer som f.eks. is, yoghurt og proteindrikke. Forskere på AAU har længe arbejdet på at trække de rene proteinstrenge ud af græsset, og nu er det lykkes at fjerne både smag og farve

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ny certificering: Vores batteriskabe bestod testen

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch præsenterer verdens største tørtløbende og luftkølede vakuumpumpe: COBRA NC 2500 C

  • Kastberg Is ApS

    Start et gourmet-ishus med minimal investering – under 15.000 kr.

  • DENIOS ApS

    Tip: Sådan bør du udnytte sommerperioden

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions opnår SBTi-validering af mål for emissionsreduktion

  • DENIOS ApS

    NYHED: Her er fremtidens opbevaring af farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    MRPC modtager “Innovation in Vacuum Busch Award”

  • DENIOS ApS

    Hvilket batteriskab er det rigtige for dig?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions præsenterer den intelligente TYR PLUS kapselblæser

  • DENIOS ApS

    Dette er, hvad der sker, når batterier bryder i brand

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Charcuteri kan også være grønt

    26.06.2025

  • Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

    26.06.2025

  • To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

    26.06.2025

  • Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

    26.06.2025

  • Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

    26.06.2025

  • Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

    24.06.2025

  • Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    24.06.2025

  • Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

    24.06.2025

  • De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

    24.06.2025

  • AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

    24.06.2025

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik