• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ07. 10. 2025 | Mikkel Bækgaard

Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ07. 10. 2025 By Mikkel Bækgaard

Lidt over halvvejs i strategiperioden gør Delitaste status: en styrket markedsposition, øget kundeorientering og et bedre fundament for videre vækst.

Adm. direktør Kim Baltzer, Delitaste

Efter en gradvis sammenlægning af Stryhns Foodservice og Delitaste er foodserviceaktiviteterne i Stryhns Gruppen nu samlet. I starten af 2024 blev en ny, treårig strategi lanceret med ambitionen om at styrke Delitastes position i markedet for professionelle fødevareløsninger.

2024 var det første hele regnskabsår, som tæller Delitaste og Stryhns Foodservice som samlet forretning, hvilket afspejler sig i en stigning på 33% for årsresultatet ift. 2023. Dette skal dog ses i lyset af, at regnskabsåret for Delitaste i 2023 kun inkluderede Stryhns Foodservice i 10 af årets måneder og selvfølgelig var præget af indkøringsfasen ifm. sammenlægningen af forretningsområderne. I første halvår af 2025 har Delitaste realiseret en volumenbaseret vækst på 2,9 % i et marked, der samlet set har stået stille.

”Det at samle vores foodserviceaktiviteter har givet os et stærkere udgangspunkt. Vi ser allerede, hvordan det skaber bedre sammenhæng og mere klar retning – og vi skylder teamet en stor tak for den indsats, der er lagt i at få det til at ske. Vi har stadig meget potentiale at forløse. Vores ambition er ikke blot at vokse, men at gøre det på en måde, der giver værdi for både kunder og partnere – og som bygger på det, vi har lært af hinanden i fusionen,” siger adm. direktør i Delitaste, Kim Baltzer.

Et stærkere setup og mere effektiv drift

Væksten hænger tæt sammen med synergierne fra sammenlægningen, som har givet Delitaste adgang til et bredere sortiment og fælles ressourcer. Det har skabt grundlag for en række optimeringer – herunder mere effektiv drift, forbedret lagerstyring via SAP og øget præcision i forecasting med IT-systemet BMS.
Samtidig er der arbejdet målrettet med at forenkle interne processer, reducere omkostninger og øge fleksibiliteten over for kunderne – alt sammen i en tid med stigende omkostninger til råvarer, fragt og emballageafgifter.

Tættere på kunderne – og mere inspiration i dialogen

Delitaste har valgt en strategi, hvor fokus er rettet mod at skabe mere værdi for eksisterende kunder frem for blot at jagte nye markeder. Det betyder tættere samarbejde, bedre service og en skærpet forståelse for slutkundens behov.

“Vi skal fastholde momentum og samtidig løfte blikket mod nye muligheder. Det handler om at konsolidere vores eksisterende styrker og samtidig være ambitiøse i vores videre udvikling. Vi ønsker at være en proaktiv og værdiskabende samarbejdspartner – også på områder, hvor behovet endnu ikke er erkendt hos kunden. Derfor har vi i år etableret et dedikeret konsulentkorps med tre regionale konsulenter, som skal sikre en tættere og mere kvalificeret dialog med kunderne og udbygge Delitastes lokale tilstedeværelse,” siger direktør Kim Baltzer.

Kanaludvikling og segmentfokus

Som en del af forretningsstrategien, arbejder Delitaste målrettet med kanaludvikling via en klarere opdeling mellem kæde- og grossistkunder, som muliggør bedre specialisering og stærkere kundeindsigt. Det har eksempelvis medført, at Delitaste nu er fast leverandør af egen bearnaisesauce til Sunset Boulevards populære Steak Bearnaise burger. 

På eksportfronten er Delitastes produkter nu også tilgængelige på Færøerne – hvor det tidligere kun var Stryhns foodservice, der var repræsenteret.

Målrettet sortimentsudvikling 

Delitaste arbejder løbende med at variere sortimentet indenfor charcuteri-kategorien for at kunne tilbyde målrettede løsninger til forskellige foodservicekunder. Eksempelvis arbejdes der med nichekategorier som produkter uden tilsætningsstoffer og plantebaserede alternativer, som ikke har den største efterspørgsel, men som er interessante for specifikke grupper af kunder.

Senest har Delitaste udvidet sortimentet med skiveskåret Cecina de León – en spansk delikatesse, fremstillet af nøje udvalgt oksekød, hvor hvert stykke kød vurderes individuelt på vægt, fedtmarmorering, farve og struktur. Kødet saltes skånsomt, vaskes og gennemgår en langsom tørringsproces samt en naturlig røgning over eg eller steneg. Den naturlige modning resulterer i et saftigt og smagfuldt produkt, som giver kunden en komplet smagsoplevelse uden tilsætningsstoffer.

Skrevet i: Foodservice, Fødevareproduktion, Kød, fisk og fjerkræ

Seneste nyt fra redaktionen

Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

FoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ07. 10. 2025

Lidt over halvvejs i strategiperioden gør Delitaste status: en styrket markedsposition, øget kundeorientering og et bedre fundament for videre vækst. Efter en gradvis sammenlægning af Stryhns Foodservice og Delitaste er foodserviceaktiviteterne i Stryhns Gruppen nu samlet. I starten af 2024

Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

Messer og konferencer07. 10. 2025

Opbakningen til Foodexpos nye messekoncept er stor blandt udstillerne, der fremhæver de nye, branche-samlende zoner og den deraf optimerede mulighed for at møde alle de mest relevante kunder. Foodexpo 2026 finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts. Når Foodexpo til marts atter fylder

Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

AktueltDetailhandel og en gros07. 10. 2025

Det danske dagligvaremarked har som det eneste i Europa oplevet et fald det seneste halve år ifølge nye tal fra YouGov. Mens forbrugere i store dele af Europa både handler mere og bruger flere penge per indkøbstur, peger pilen nedad i Danmark. Ifølge ny data fra YouGov handler danskerne 2,2

Fødevareminister Jacob Jensen

Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceFødevaresikkerhedPolitik og eksport07. 10. 2025

Mindre fejl i mærkning af fødevarer skal fremover ikke koste virksomheder store bøder, mener fødevareminister Jacob Jensen (V), der ønsker en praksisændring. Det skal ikke længere koste den lille slagter 40.000 kr. at glemme at skrive ”æg” i stedet for ”ÆG” med fed eller versaler på

Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

FoodserviceMesser og konferencerTop07. 10. 2025

Danske Rasmus Munk fra Alchemist i København blev i sidste uge hædret som “The Best Chef in the World” ved The Best Chef Awards 2025 i Milano. Han modtog prisen for første gang i 2024 og bliver dermed den første nordiske kok, der har vundet titlen mere end én gang. ”Det er en kæmpe ære at få

Ny frontperson i Alsiks køkken med fokus på madoplevelsen

Foodservice02. 10. 2025

Hotel Alsik i Sønderborg opruster på den gastronomiske front med Mette Gassner som ny Food & Beverage Director. Hun kommer med erfaring fra den roste Michelinrestaurant 10 Trin Ned i Fredericia. Og nu skal hotellet smage endnu mere af Sønderjylland. Mette Grassner er kendt fra den

Lurpak, Lillebror og islandsk skyr vinder nordisk mejeridyst

MejeriMesser og konferencer02. 10. 2025

Årets vindere i International Food Contest: Laktosefri skyr med mokka fra det islandske mejeri MS Selfossi, LURPAK usaltet smør fra Arla Holstebro Mejeri og Lillebror Ostehaps fra Arla Birkum Ost på Fyn. Det blev to danske og et islandsk produkt, der løb med sejren i mejeridysten ved dette års

Makrel i frit fald – MSC opfordrer regeringer til at handle nu

AktueltCertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed02. 10. 2025

Den globale standard for bæredygtigt fiskeri, MSC, opfordrer nordatlantiske nationer til at indgå en retfærdig kvoteaftale for at beskytte fiskerier, marine økosystemer og lokalsamfund. Marine Stewardship Council (MSC) advarer om, at de nordøstatlantiske bestande af makrel, sild og blåhvilling

Her er restauranterne, der er nomineret til Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræMejeri02. 10. 2025

Siden sommeren er det strømmet ind med indstillinger fra hele landet til dette års kokkekonkurrencer, Årets ret med gris og Årets ret med ost, og nu er de nominerede fundet. I løbet af efteråret skal de norminerede til de to priser præsentere deres retter for den besøgende fagjury. Her skal

Bred alliance klar til et historisk løft af dansk frugt og grønt

Detailhandel og en grosFoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed02. 10. 2025

Efter årtiers tilbagegang for dansk frugt og grønt lancerer 31 af fødevarebranchens mest centrale aktører nu anbefalinger til en samlet, fremadrettet plan. Den skal vende udviklingen til gavn for Danmarks sundhed, klima og forsyningssikkerhed, og ambitionen er klar: I 2050 skal mindst 50 pct. af

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Sådan tjekker du, om dit lithiumbatteri er defekt – og udgør en brandfare

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Højtiden nærmer sig – skal du med til ‘Julens Madscene’?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch Vacuum Solutions på DanFish International 2025 i Nordens Paris

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Infusion giver lavere energiforbrug og bedre produktion

  • DENIOS ApS

    I morgen sker det

  • DENIOS ApS

    Så er det nu eller aldrig

  • Busch Vakuumteknik A/S

    OTTO Digital Services til systemer

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

  • DENIOS ApS

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase

    07.10.2025

  • Udstillere roser Foodexpos nye messekoncept

    07.10.2025

  • Danske husholdninger strammer livremmen, og det rammer dagligvaremarkedet

    07.10.2025

  • Ny praksis: Lavere bøder for mindre fejl ved allergenmærkning

    07.10.2025

  • Rasmus Munk er stadig verdens bedste kok

    07.10.2025

  • Ny frontperson i Alsiks køkken med fokus på madoplevelsen

    02.10.2025

  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr vinder nordisk mejeridyst

    02.10.2025

  • Makrel i frit fald – MSC opfordrer regeringer til at handle nu

    02.10.2025

  • Her er restauranterne, der er nomineret til Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025

    02.10.2025

  • Bred alliance klar til et historisk løft af dansk frugt og grønt

    02.10.2025

  • Første supermarkeder i Danmark sætter mål for planteproteiner

    30.09.2025

  • Rørt åbner moderne smørrebrøds-restaurant i Bernikow Gården

    30.09.2025

  • FNs Internationale Madspildsdag: Tusindvis af svenske flag prydede København i går

    30.09.2025

  • Nyt Food&Drink på gaden

    30.09.2025

  • Mindre madspild i svanemærkede kantiner

    30.09.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik