Fødevarevirksomheden Procudan fra Kolding kunne 1. maj fejre 120-års jubilæum. Ifølge Procudans ejer, Tommy H. Pedersen, skal nøglen til virksomhedens fortsatte succes findes i en høj grad af innovation, omstilling og et stålfast fokus på kundens behov.
I år er det 120 år siden, at Procudan blev etableret i København under navnet De Danske Mejeriers Fællesindkøb. Siden er virksomheden flyttet til Kolding, og selvom Procudan fortsat er leverandør til fødevarebranchen og Health Care, er meget ændret siden 1901.
– Vi er stolte over, at vi i 120 år har formået at udvikle os i takt med markedet og kundernes behov. Vores jubilæum er et bevis på, at vi evner at skabe langsigtet værdi for vores kunder og for vores egen virksomhed. Seneste eksempel på udviklingen er Procudan Blends, som vi netop har etableret, siger ejer og adm. direktør Tommy H. Pedersen, der lægger vægt på, at virksomheden er formet af historien men fokuserer på fremtiden.
Proaktivitet styrker kunderne
Evnen til konstant at udvikle sig, er ifølge Tommy H. Pedersen årsagen til, at Procudan gennem mere end hundrede år har leveret ingredienser og emballage til fødevareproduktion og Health Care i Danmark og de seneste 20 år i hele Skandinavien.
Noget af det, der har formet Procudan gennem årene er værdierne, kulturen og tilgangen til kunderne.
– Vi er drevet af faglig nysgerrighed og et ønske om i fællesskab med kunden at finde løsninger, som skaber størst værdi for dem. Det gælder for nogle af landets mest kendte fødevarevirksomheder men også for mindre brands og iværksættere. Uanset størrelsen på vores kunder er vi proaktive og sætter vores viden om f.eks. fremtidens trends i spil for at styrke vores kunder, fortæller Tommy H. Pedersen.
Succes er en fælles indsats
Tommy H. Pedersen understreger, at succes er resultatet af en fælles indsats, hvor alle medarbejdere bidrager til fællesskabet med faglighed og passion for at udvikle kunderne, kollegerne og virksomheden.
– Vi er drevet af at skabe resultater ud fra spørgsmålet om, hvad kunden har brug for. Netop det spørgsmål er en garant for, at vi fortsætter med at udvikle os, for fødevarebranchen og forbrugertendenser står ikke stille, fastslår Tommy H. Pedersen.
Fuld fokus på fremtiden
Netop virksomhedens kompetencer i forhold til at identificere nye tendenser og bevægelser i markedet er ifølge Tommy H. Pedersen nøglen til Procudans udvikling i fremtiden.
– Vi er i Procudan dygtige til at identificere de muligheder, som følger med nye bevægelser i markedet og forankre dem i kundernes forretning. Den form for værdiskabelse vil der være behov for, uanset hvilken retning markedet bevæger sig i fremover, slutter Tommy H. Pedersen.