Irma sætter nu tempoet op for omstilling af sine butikker til det nye, fremtidens fødevarebutik.
I dag åbner en af de største butikker i kæden, Irma i Rødovre Centrum, med det nye koncept.
Det er den første eksisterende butik, der er bygget om, så det lever op til kravene til Irmas bud på fremtidens supermarked. Hidtil er konceptet kun åbnet i forbindelse med etablering af helt nye butikker, først i butikken i Axelborg i det centrale København, senest i den nyeste butik, der er åbnet i Nærum.
Kædens hidtil største frugt- og grøntafdeling, med særlig fokus på årstidens råvarer og økologi, afkølet walk in oste-afdeling med mange specialoste, betjent slagterafdeling og ny brødafdeling med nyt sortiment i samarbejde med Reinh van Hauen.
Det er nogle af elementerne i det nye Irma.
– Vi har de seneste år oplevet en særdeles positiv udvikling. Det har givet os overskud til at investere mere i vores butikker, så det bliver tydeligere for vores kunder, at Irma har noget andet at tilbyde end vore konkurrenter, siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.
– Danskernes interesse for kvalitet og villighed til at betale for bedre varer er voksende. Vi sælger stadig mere økologi, stadig mere dyrevelfærds-kød, stadig flere specialiteter – og appetitten på nye varer har generelt aldrig været større, og vi forventer, at den udvikling forstærkes de kommende år, siger Jesper Uggerhøj.