• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceKød, fisk og fjerkræMarkedsføringTop19. 03. 2018 | Peter Friis

Danish Crown og Tulip køber DK-Foods

FoodserviceKød, fisk og fjerkræMarkedsføringTop19. 03. 2018 By Peter Friis

Glæde efter købet hos (fra venstre) Tulips CFO Henrik Weihrauch, direktionsmedlemmerne Per Fischer Larsen og Steffen Ramsgaard fra DK-Foods, Tulips CEO Kasper Lenbroch, partner Per Høholt fra Maj Invest Equity og Kasper Orloff, der er VP Corporate Secretary i Danish Crown.

Med købet af pepperonigiganten DK-Foods fra Thorning ved Silkeborg bliver Danish Crown-koncernen med et slag europæisk markedsleder på pepperoni til pizzaer. DK-Foods skal fremadrettet operere som en selvstændig enhed under Danish Crowns datterselskab Tulip Food Company og stå i spidsen for koncernens globale satsning på pizza-toppings.

Pizza er danskernes foretrukne fastfood, og det samme gør sig gældende i mange andre dele af verden. Ligeledes er pepperoni en yderst populær topping, og Danish Crown og datterselskabet Tulip Food Company har som led i 4WD-strategien ambitioner om at blive den foretrukne leverandør til den europæiske pizzaindustri. Tulip Food Company og Danish Crown har derfor med øjeblikkelig virkning købt alle aktiviteterne i pepperonigiganten DK-Foods, der er Europas førende producent af pepperoni til pizzaindustrien.
– Vi er meget tilfredse med, at handelen er faldet på plads. I DK-Foods har vi overtaget en fokuseret og unik virksomhed, som siden etableringen i 2003 har været i imponerende vækst. I Tulip Food Company har vi internationalt et strategisk fokus på de fire kategorier bacon, konserves, snacks og pizza-toppings, så nu glæder vi os til at disponere over en veldrevet, agil og tempofyldt virksomhed. Købet af DK-Foods er et syvmileskridt i forhold til at indfri vores store ambitioner i kategorien, som er i vækst på tværs af markeder, og med opkøbet kommer vi endnu tættere på vores pizzakunder, siger CEO Kasper Lenbroch fra Tulip Food Company.
DK-Foods har i en årrække haft Danish Crown som foretrukket råvareleverandør. DK-Foods solgte primo 2016 70 procent af aktierne til Maj Invest Equity, mens direktionen bestående af Steffen Ramsgaard og Per Fischer Larsen bevarede de resterende 30 procent. Danish Crown og Tulip Food Company overtager med opkøbet samtlige aktier i DK-Foods, og Per Fischer Larsen og Steffen Ramsgaard vil fortsat udgøre direktionen, som refererer til Kasper Lenbroch.
– Vi er glade for og stolte af, at DK-Foods nu bliver en del af Tulip Food Company og Danish Crown-koncernen, der lige som os har ambitioner i pepperoni-kategorien. Vi har på 15 år bevæget os fra at være en nicheproducent til nu at være en meget betydelig spiller på markedet, og som del af Danish Crown og Tulip Food Company ser vi endnu bedre muligheder for at fortsætte den positive vækst. Vi bliver styrket med den bagudrettede integration på råvarer, og med koncernens intention om at blive en lige så attraktiv spiller inden for alle topping-produkter, vil vi blive en endnu stærkere samarbejdspartner for både vores nuværende og kommende kunder, lyder det fra Per Fischer Larsen og Steffen Ramsgaard.
– Vi har været på en fantastisk rejse med DK-Foods, hvor vi sammen med ledelsen har nået vores vækstmål langt tidligere end ventet. Med en succesfuld og kundefokuseret strategi har DK-Foods vundet flere store kunder og oplevet øget aktivitet som følge af eksisterende kunders udrulning på nye markeder. Det har medført et behov for en fordobling af produktionskapaciteten. Med et salg til Danish Crown-koncernen får DK-Foods et industrielt bagland og et langsigtet hjem, der med DK-Foods’ stærke markedsposition og fokuserede strategi kan understøtte den fremtidige vækst, siger Per Høholt, der er partner i Maj Invest Equity.
Tulip Food Company producerer en bred vifte af pizza-toppings og har i forvejen produktion af pepperoni på fabrikken i Svenstrup syd for Aalborg. Med opkøbet af DK-Foods vil Tulip øge produktionskapaciteten markant, og fokus i Svenstrup vil fremadrettet blive mere dedikeret til foodservice-kunder og detailhandelen – mens der også skabes kapacitet til produktion af varmebehandlede produkter til det kinesiske marked.
– DK-Foods giver os mulighed for at intensivere vores koncerns strategiske satsning på pizza-toppings, hvor vi bliver markedsleder på pepperoni. Pizzamarkedet vokser globalt, og vi ser et stort potentiale i DK-Foods. Vi kommer til at forædle en større del af vores egne råvarer, og vi får løftet vores vækst- og indtjeningsmuligheder til glæde for vores ejere – de danske landmænd, siger Group CEO Jais Valeur fra Danish Crown.
Danish Crown overtager DK-Foods med øjeblikkelig virkning.

Skrevet i: Foodservice, Kød, fisk og fjerkræ, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik