Den 27. september danner Bella Centret rammen for inspirationsmessen Casual Dining, som Dagrofa Foodservice står bag. Titlen på årets arrangement er ”Sammen udvikler vi den danske madscene’, og der vil være rig mulighed for at opleve over 100 leverandører og events på messens tre store madscener.

Casual Dining, Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, finder næste gang sted den 27. september i Bella Centret, hvor det professionelle MadDanmark er inviteret med til bords.
I år er temaet og omdrejningspunktet ’Sammen udvikler vi den danske madscene’, og der bliver sat fokus på de store forandringer på både den globale og især den danske madscene, hvor både grossister, leverandører, specialister og producenter har et stort ansvar – et MADansvar – for udviklingen i branchen, som er i konstant forandring.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
“Med Casual Dining markerer vi, at den danske madscene er i en rivende udvikling, og at vi som samlet fødevarebranche har et stort ansvar for, hvor vi er på vej hen. Derfor er dette års overskrift for arrangementet ’Sammen udvikler vi madscenen’, og vi har en klar forventning om, at vi med Casual Dining kan være med til at styrke de vigtige partnerskaber på tværs af branchen.”
Over 100 leverandører og konkurrence for unge kokketalenter
Mere end 100 leverandører har allerede meldt deres ankomst til Casual Dining, som udover smagsprøver også deler ud af deres passion, faglighed, ekspertise og kærlighed til maden. Deltagerne kan f.eks. møde eksempelvis Arla Pro, Unilever Food Solutions, Valsemøllen, Øllingegaard Delidrengene, Foodture, Grød, Banana, Reduced, Dava Foods og mange flere.
Derudover kan man bl.a. møde Dagrofa Foodservices’ egne specialister Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus – og der vil i år også være ekstra fokus på de 30 Cash & Carry-butikker i regi af Dagrofa Foodservice.
På inspirationsmessens tre store madscener bliver der i løbet af dagen afholdt en lang række events (oplæg, masterclasses og workshops), som tager udgangspunkt i temaerne ’Smag & Nørderi’, ’Dansk/Lokalt’ og ’Ansvarlig Menu’. På scenerne er der også mulighed for at opleve mere farverige indslag – bl.a. vil moderator Simon Jul stå for at få en masser af røverhistorier ud af en Michelin-kok.
Som noget nyt byder Casual Dining på en talentkonkurrence for dygtige kokkelever – det er nærmere betegnet semifinalen i BMW MASTERS Talent, der bliver afholdt i forbindelse med messen.
Her får op til 25 hold med 2 deltagere på hver mulighed for at dyste om 5 pladser i finalen, der finder sted til food festivalen BMW MASTERS i Lyngby i foråret 2024, hvor Dagrofa Foodservice er partnere sammen med Brønnum, BMW Jan Nygaard AS og Gastro.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, siger afslutningsvis:
“Vi vil meget gerne støtte op om de unge talentfulde kokkeelever, da de er branchens fremtid, og får en stor betydning for, hvordan madscenen udvikler sig. Derfor er vi glade for, at vi til Casual Dining er værter for semifinalen i BMW MASTERS Talent, og vi har denne gang også rakt direkte ud til Hotel- og Restaurantskolen og Kokke- og Tjenerskolen på ZBC for at få de nye generationer involveret og sætte fokus på kokkefaget, som fremtidens arbejdsplads.”
Casual Dining er målrettet repræsentanter fra både store og små professionelle køkkener i hele Danmark – det er gratis at deltage, og billetter kan bookes via casualdining.dk. Her vil programmet og udstillerlisten løbende også løbende blive opdateret.


