Bageriet Kohberg ansætter innovationschef og sætter yderligere fokus på produktudvikling og innovation. Baggrunden er både et stort ønske om at hjælpe danskerne til at spise bedre mad – og et forretningsstrategisk ønske om øget vækst.
Kohberg har altid været drevet af det gode håndværk og af at servere nye smagfulde brødløsninger for markedet. Nu stiger virksomhedens ambitionsniveau, og udviklingen rykker op i en endnu højere liga. Kohberg har derfor ansat Kasper Bus som innovationschef i en nyoprettet stilling.
– Vi har længe haft et ønske om at være dem, der er bedst til at udfordre opfattelsen af, hvad godt brød er og kan. Det er vigtigt, fordi det i høj grad kan drive vores vækst, ligesom brød er blandt de fødevarer, der har det laveste klimaaftryk. Som en af de store spillere på brødmarkedet har vi derfor en forpligtelse til at gå forrest, når det gælder fødevareinnovation. Jeg er derfor superstolt over, at vi har fået Kasper Bus ombord, siger Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication i Kohberg
Indsigtsbaseret tilgang til innovation
Kasper Bus er et velkendt navn, når det gælder fødevarer. Med en stærk teoretisk fødevarebaggrund og kendt i både fødevareproduktion, ingrediensleverandør- samt restaurationsbranchen. Om det nye job i Kohberg siger han:
– I fremtiden skal Kohberg i langt højere grad lancere nytænkende og relevante produkter. Vi skal søge inspiration lokalt og globalt – lige fra børnehaver til gode restauranter. Vi skal udfordre forbrugeren til at kunne købe spændende bagværk langt ind i fremtiden. Vi skal i endnu højere grad aktivere og sparre med vores leverandører og kunder. Og vigtigst af alt, så skal vi turde udfordre os selv. Jeg er ikke i tvivl om, at vi kan nå meget langt med de passionerede og fagligt dygtige kollegaer, jeg har mødt. Jeg glæder mig meget til den rejse, vi nu skal tage i Kohberg.
Grønne tiltag hos Kohberg
Også den globale klimaudfordring vil sætte sit præg på Kohberg. En række nye initiativer har allerede set dagens lys, som for eksempel reduktion af pakkestørrelser, reduktion af plast i emballagen samt brugen af dansk smør og mel. Tiltag, der allerede i dag sætter et positivt aftryk, og som vidner om et stærkt grønt fokus, hvor den gode smag fortsat er i fokus. – Vi insisterer på at give forbrugerne mulighed for at vælge det brød, de ønsker – uden at de skal gå på kompromis med for eksempel kvalitet eller klima. Med udgangspunkt i food trends, viden og indsigter fra markedet og forbrugerne kommer man derfor i fremtiden til at se innovative brødløsninger fra os, siger Britt Hougaard