• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 | mikkelb

Bagerkæde tager konsekvensen af medlemmernes forskellige behov

Brød og kagerDetailhandel og en grosMarkedsføring09. 05. 2023 By mikkelb

For at styrke hver enkelt forretning ændrer bagerkæden KonditorBager deres medlemsstruktur. Medlemmerne skal nu vælge mellem to forskellige medlemskaber efter den enkelte bagers behov.

Bager drysser flormelis over kager

Forskellige bagere har forskellige behov, og derfor har den landsdækkende bagerkæde KonditorBager nu valgt at tilbyde to forskellige medlemskaber. Dermed tilpasses kædekontorets ydelser i højere grad den enkelte bager.

– Alle vores medlemmer er selvstændige frie bagere, som har deres egen måde at drive forretning på, og der er stor forskellighed i bagernes behov. Med respekt for det tilpasser vi i endnu højere grad vores ydelser til hver enkelt bager, siger Morten Lapholm, der er direktør i KonditorBager, og uddyber:

– En del af vores medlemmer har høje ambitioner om at udvikle sig og vil udnytte alle de forretningsudviklende tiltag, vi kommer med, mens nogle i højere grad vil drive deres bageri, som de plejer. Vi går ud med én pakke til de bagere, der går all in på vores koncepter, og som samtidig forpligter sig selv og sin forretning til udvikling, og én til dem, der primært er medlem for at benytte sig af stordriftsfordele i forbindelse med blandt andet indkøb og markedsføring.

Kerne eller multikerne

Alle KonditorBagere er automatisk såkaldte kerne-medlemmer og har fordele som indkøb til fordelagtig pris, facadelogo og tøjlinje til ansatte, nyt sæsonaktuelt markedsføringsmateriale, opskrifter og butiksskilte. Alt det indgår også i et multikerne-medlemskab, og derudover får man også adgang til en række ydelser inden for blandt andet udvidet markedsføring, professionel sparring, forretningsudvikling og økonomistyring.

– Det er vigtigt, at man som bager vælger den pakke, der passer til ens behov. Som multikerne-medlem skal man være indstillet på, at der løbende stilles nye krav, og det er vigtigt, at man udnytter de ydelser, kompetencer og muligheder, vi tilbyder. På den måde får medlemmerne det optimale ud af kædesamarbejdet på tværs af bagerne, som skaber værdi for hvert enkelt bageri, siger Morten Lapholm.

Godt at få et kærligt los

Som noget nyt skal både kerne- og multikernemedlemmer føre noget særligt udvalgt bagværk – blandt andet citronmåne, et groft multikernerugbrød og et kernebiderbrød – som altid skal være på hylderne. At der især som multikerne-medlem stilles krav, som de enkelte bagere skal efterleve, er ifølge Kim Eriksen, der er Bagermester hos KonditorBager i Jyderup, kun godt.

– Jeg tror især, vi får et boost af den genkendelighed, der kommer med, at vi får nogle produkter, som alle i kæden skal have. Produkter, som på alle måder er klassiske produkter, og som vi ved sælger. Når der er travlt i hverdagen, så tror jeg, at mange af os har gavn af at få et kærligt spark. Samtidig er vi jo fuldstændig frie til at bage alt det, vi ved vores lokale kunder også kommer for, siger Kim Eriksen.

Rådgivning til den enkelte lokale bager er også en essentiel del af kædens nye struktur, som Kim Eriksen er begejstret for.

– Det er rigtig godt, at man kan vælge det medlemskab, der passer bedst til ens ambitionsniveau, så alle kan se sig selv i det. For mig er al den sparring og rådgivning, der følger med, utrolig værdifuld, fordi hovedkontoret samler erfaringer fra hele kæden og virkelig har noget substans at byde ind med, siger Kim Eriksen.

Lytter til medlemmerne

Hos KonditorBager er det medlemmerne, der ejer kæden, og ifølge direktøren er det en af årsagerne til, at kædekontoret i høj grad lykkes med missionen om at være en kæde, der lytter til sine medlemmer.

– Bagerne har selv givet input til, hvad de ønsker at få ud af medlemskabet, og det er i sagens natur vores primære interesse og ambition er at være den dygtigste og mest sammenhængende partner. Vi har ingen egne interesser at pleje, og det skaber troværdighed, og medlemmerne værdsætter det, siger Morten Lapholm og understreger:

– Vi tillader os at have ambitioner på medlemmernes vegne, og det betyder også, at vi konstant er opmærksomme på og forpligtede over for bagerne til at udfordre og råbe op, hvis vi mener, at der er noget, de kan gøre bedre.

Skrevet i: Brød og kager, Detailhandel og en gros, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Brugsen-butik

De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

AktueltDetailhandel og en gros21. 09. 2023

Fredag den 22. september kl. 08.00 åbner de tre første Brugsen-butikker med nyt koncept i København og Nordsjælland. De tre butikker er de første i rækken af 11 Irma-butikker, der genåbner som Brugsen i København og Nordsjælland. Det nye Brugsen-koncept tager udgangspunkt i Brugsens arv -

Vinder kantineprisen 2023

Advokat-kantine er Danmarks bedste

FoodserviceTopØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Advokater og personale i Gorrissen Federspiel kan glæde sig over virkelig god mad. Kantinen i det Københavnske advokatfirma blev i går kåret som vinder af Kantineprisen 2023. Prisen blev uddelt på Fødevaredagen, hvor en glad køkkenchef modtog prisen. Kantineprisen uddeles hvert år til landets

Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

Detailhandel og en grosFoodservice21. 09. 2023

Det batter for kloden, hvis virksomheder og offentlige organisationer indkøber mere bæredygtigt. Både på den grønne og sociale bundlinje. Derfor skal vi hylde de bedste indkøbere – og du kan bidrage ved at indstille en virksomhed, institution eller organisation til prisen Verdens Bedste

Tubog Sunsæt

På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

Drikkevarer21. 09. 2023

For første gang i 10 år sendte Tuborg en ny sommer-øl på gaden. Henover sommeren har Tuborg Sunsæt været en stor succes. Den taget markedsandele i volumen og drevet vækst for salget af Tuborg. Sommeren er forbi, og Tuborg gør status på sommerens særlancering, der på trods af en våd juli, viste

Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

AktueltDrikkevarerEmballagePolitik og eksport21. 09. 2023

Afgørelsen fra EU-Domstolen om manglende pant på tyske dåser går desværre ikke Dansk Erhverv og Danmarks Naturfredningsforenings vej. Parterne vil nu nærlæse dommen og overveje andre muligheder for løse det konkurrence- og miljøproblem, som den manglende tyske pant udgør. I sagaen om den

Produkter fra Tasteful Foods

Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

EmballageØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

En ny klimarapport giver den danske conveniencevirksomhed Tasteful Foods et uundværligt værktøj til at mindske deres aftryk, mens deres forretning vokser. Volumen giver os mulighed for at gøre en stor forskel i hele værdikæden, siger direktøren. Det tynde stykke pap på lasagnepakken ser måske

Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

Råvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed21. 09. 2023

Et nyt samarbejde mellem Lidl og Too Good To Go skal engagere børnefamilier i madspildskampen og give dem værktøjer til at reducere madspild på en nem og velsmagende måde. En rundspørge blandt Too Good To Gos brugere viser nemlig, at 70 pct. af de adspurgte er interesserede i at minimere madspild og

Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

Detailhandel og en grosMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed19. 09. 2023

Ved Dansk Erhverv og EY’s Sustainability Awards 2023 modtog Salling Group særprisen for Long Term Value Creation for sine vedholdende indsatser inden for klima, bæredygtighed og inkluderende virksomhedskultur. ”Årets vinder har et stærkt og dybt forankret fokus på at løfte et socialt ansvar i

Asger Rothenborg

Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

Foodservice19. 09. 2023

Asger Rothenborg tiltræder den 1. november som ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Han har tidligere blandt andet været managing director hos Nespresso Professionel. Den 1. november starter Asger

Niels Fuglsang

S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

Kød, fisk og fjerkræLandbrugPolitik og eksport19. 09. 2023

Medlem af Europa-Parlamentet, Niels Fuglsang (S), besøgte i weekenden sammen med dyreværnsorganisationen Anima arrangementet Åbent Landbrug, hvor udvalgte gårde åbner dørene for offentligheden. Fuglsang ville ved selvsyn konstatere, om landbruget nu også er åbent og virkeligt vover at vise alle

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Spar på energiforbruget, når du varmebehandler dine medier

  • Beckhoff Automation ApS

    En pålidelig og fleksibel tilgang til præcise, meget dynamiske bevægelser med EtherCAT

  • Kastberg Is ApS

    Bos Food GmbH forhandler Kastbergs Gourmet-Is

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice: Lad dig inspirere på Casual Dining 2023

  • Kastberg Is ApS

    Is til desserten i årets nytårsmenu

  • DENIOS ApS

    NYHED: Spar plads i din opbevaring med én ændring

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Kender du en potentiel deltager til kokkekonkurrencen BMW MASTERS Talent?

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på EMO 2023

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch demonstrer den nyeste teknologi indenfor Analytics og R&D på LabDays 2023

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff på Husum Wind

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • De første 11 Brugsen-butikker åbner med nyt koncept

    21.09.2023

  • Advokat-kantine er Danmarks bedste

    21.09.2023

  • Hvem skal vinde prisen som Verdens Bedste Indkøber 2023?

    21.09.2023

  • På trods af rekordvåd juli: Ny sommer-pilsner var en succes

    21.09.2023

  • Nyt madspildsinitiativ: ”Hver bid tæller”

    21.09.2023

  • Conveniencedirektør: Volume er afgørende for grøn logistik

    21.09.2023

  • Skuffelse over EU-domstolens afgørelse i pantsag

    21.09.2023

  • Salling Group modtager særpris ved Sustainability Awards 2023

    19.09.2023

  • Ny salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice

    19.09.2023

  • S-profil efter Åbent Landbrug: Dyrevelfærden halter voldsomt!

    19.09.2023

  • MSC: Akut behov for internationalt samarbejde for at beskytte vores have

    19.09.2023

  • På tur til Bruxelles: Fødevareministeren søger mere enkle regler for landmænd, fiskere og fødevarevirksomheder

    19.09.2023

  • LabDay Aarhus 2023 var et stort trækplaster

    19.09.2023

  • Lader du låget sidde på mælkekartonen?

    19.09.2023

  • Danskerne mangler viden om malkekøer

    14.09.2023

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik