• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Certificering
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Emballage
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Klimateknologi

Detailhandel og en grosMejeri12. 01. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Arla satser på onlinesalg

Detailhandel og en grosMejeri12. 01. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Coronakrisen har fremskubbet Arlas planer om at blive førende inden for online salg af mejeriprodukter på det europæiske marked.

Arla har under Coronakrisen oplevet en stor online efterspørgsel og fremskynder som følge heraf, deres planer for at udvide onlinesalget. Selskabet stræber efter at fordoble detailsalget online fra 300 til 600 millioner Euro i Europa inden udgangen af 2024.

– Vi har et klart mål om at blive førende inden for onlinesalg af mejeriprodukter i Europa og fortsat være vores kunders foretrukne partner. Før COVID-19-krisen var online-handlen i fremgang i Europa, og vi var ved at forberede os på den tekniske del sammen med vores kunder. Den globale COVID-19krise ændrede vores købsadfærd markant i retning af onlinekanaler, og dette skift gør det muligt at fremskynde vores e-handelsambitioner og innovationspipelinen. Arbejdet er allerede godt i gang, siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen. 

Online dagligvareindkøb er kommet for at blive 
Nu hvor anden bølge af COVID-19-krisen igen begrænser den fri bevægelighed i hele verden, er online-indkøb af dagligvarer, herunder friske fødevarer som mejeriprodukter, ved at udvikle sig til en blivende ændring af forbrugernes adfærd. Med de øgede investeringer i online-handel er Arla fortsat en vigtig partner og vil kunne støtte sine kunders udvidelseaf onlinebutikker og sikre, at forbrugerne har samme hurtige og nemme adgang til de mejeriprodukter, de kender fra de fysiske butikker.  

– Vi ved, at forbrugerne stadig gerne vil have mulighed for at vælge sunde og bæredygtige fødevarer som mejeriprodukter, når de handler online. Derfor ønsker vi at maksimere vores tilgængelighed og synlighed online hos vores kunder. Med vores nye ambitiøse strategi og øgede investeringer øger vi vores onlinetilstedeværelse og vil kunne levere velkendte mejeriprodukter til europæiske forbrugere via mange forskellige platforme, siger Executive Vice President og CCO for Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen.       

Med den nye online handelsstrategi har Arla sat sig et ambitiøst mål om, at 10 % af det samlede detailsalg på tværs af de europæiske kernemarkeder skal komme fra e-handel.  

Arla møder millioner af forbrugere online hver dag 
Hvert år interagerer Arla med forbrugerne 600 millioner gange på egne digitale platforme som f.eks. websteder og sociale medier. Det er mere end 1,6 millioner gange hver dag året rundt. Med de nye investeringer og den nye strategi for online-handel ønsker Arla at skabe endnu lettere adgang til Arlas produkter ved at arbejde tættere sammen med europæiske online forhandlere for at sikre, at friske mejeriprodukter som mælk, yoghurt, smør og ost er synlige på hylderne i online dagligvarebutikker. Et eksempel på dette er tjenesten Click&Cook i Danmark og Sverige. Når forbrugerne slår en opskrift op, kan de klikke på en Click & Cook-knap, hvorefter en online indkøbskurv automatisk fyldes med de nødvendige ingredienser.  

I øjeblikket er et af Arlas største markeder for online-handel Storbritannien, hvor 17 procent af det samlede detailsalg foregår online. På Arlas øvrige europæiske markeder udgør det en mindre, men hastigt stigende del af det samlede salg. På nøglemarkederne Danmark og Sverige tegner online-handlen sig for omkring 4-5 procent af salget.  

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Mejeri

 

Seneste nyt fra redaktionen

Danskproduceret charcuteri i europæisk topklasse

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceKød, fisk og fjerkræ22. 01. 2021

Hvorfor tage til Spanien eller Italien for at hente charcuterivarer, hvis vi kan producere det lige så godt eller bedre i Danmark med dansk arbejdskraft og kortere transportafstande? Det spørgsmål stillede to ildsjæle sig for omkring 10 år siden og det blev startskuddet til udviklingen af en serie

Danske corona-opfindelser – nu med ost

AktueltForskning og uddannelseMejeriMiljø og sundhed21. 01. 2021

I løbet af de månedlange Corona-nedlukninger har [opfind.nu] Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut set en markant stigning af henvendelser fra opfindsomme borgere. Opfindelserne har været så gode, at det har ført til en fordobling af aftaler om nye opfindelser, som sættes i produktion i

Danskerne køber meget mere bæredygtig fisk og skaldyr

Kød, fisk og fjerkræØkologi og bæredygtighed21. 01. 2021

I december var hele 85 procent af alle solgte fisk og skaldyr i REMA 1000 fanget bæredygtigt eller opdrættet ansvarligt. Det er en milepæl. REMA 1000 kunne ved årsskiftet fejre en stor sejr: Discountkædens målsætning om, at 75 procent af omsætningen på fisk og skaldyr skulle være MSC- eller

Dansk convenience-succes står bag nyt kødfrit koncept

Detailhandel og en grosFrugt og grønt21. 01. 2021

Den plantebaserede bevægelse vokser fortsat i Danmark, og nu går den succesfulde danske conveniencevirksomhed Tasteful Foods ind på det kødfrie marked. De lancerer GRÖNT – en ny serie af plantebaserede frostretter, der skal gøre det nemmere at spise mindre kød i hverdagen. COOP Danmark og Rema1000 i

Kantine drager nytte af samarbejde med studerende

FoodserviceForskning og uddannelseTop20. 01. 2021

På uddannelsen Ernæring og Sundhed på Professionshøjskolen Absalon har de studerende et fag målrettet mad og mennesker. Her indgår de professionelle måltider som et væsentligt element, hvor de studerende lærer at forholde sig til produktion af mad i storskala fra idé, til maden er spist Af Hanne

Trods corona havde køkkenerne travlt til jul og nytår

AktueltFoodservice20. 01. 2021

10 tons kartofler, 4.000 liter skaldyrsbisque og 30.000 ølandsboller. Med små men talrige bestillinger skabte Corona-restriktionerne travlhed i køkkenerne hos Meyers. For catering-benet af Meyers var 2020 på alle måder et svært år at forudsige. Pludselige skift i restriktioner og

Pernille Bang-Löwgren ny direktør hos Schulstad

Brød og kager20. 01. 2021

1. februar 2021 tiltræder den nuværende salgsdirektør, Pernille Bang-Löwgren (43), som ny administrerende direktør for Danmarks største bageri, Schulstad, når Allan Christiansen (62) stopper i stillingen efter næsten ni år på posten. Om organisationsændringen siger bestyrelsesformand i Lantmännen

Ny kartoffel med betragteligt færre kulhydrater

Detailhandel og en grosFødevareproduktion20. 01. 2021

MyCo Mind fra Give har udviklet en kartoffel, de kalder Power Potato, der efter sigende skulle indeholde 35 - 45 procent færre kalorier og kulhydrater end en almindelig spisekartoffel. Projektet er lykkedes ved at benytte en speciel dyrkningsmetode med blandt andet mindre gødningstilførsel, og

Leveringer af brød halveres

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 01. 2021

Et samarbejde mellem Rema 1000 og Schulstad betyder, at leveringer af brød til kædens butikker halveres, hvilket svarer til, at lastbilerne skal køre to millioner kilometer færre i løbet af et år. I 2018 indledte REMA 1000s distributionsselskab Reitan Distribution og Schulstad Logistik et

Efterspørgslen på fastelavnsboller er eksploderet

AktueltBrød og kagerDetailhandel og en gros19. 01. 2021

66 procent af de danske bagermestre oplever et stigende salg af fastelavnsbollen i år. Nogle har endda fordoblet salget i forhold til sidste år. Vinteren 2021 står i fastelavnsbollens tegn. I hvert fald, hvis du spørger de danske bagermestre. Selv her små fire uger før fastelavn langes der

Tilmeld Nyhedsbrev

Arkiv over seneste nyhedsbreve
 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Test dig selv: Hvor skarp er du på lithium-ion-batterier?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Produktion af forruder optimeret gennem centralisering

  • DENIOS ApS

    Sniger der sig snavs ned til dine medier, uden du ser det?

  • DENIOS ApS

    Overstå snetjansen hurtigere, end du kan støvsuge gufskålen

  • DENIOS ApS

    Vil du have plads til mere uden at bygge til?

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Brug din kaffemaskine uden at røre ved den

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff scorer hattrick

  • DENIOS ApS

    Sådan ”salter” du – helt uden salt

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuum pakning af fødevare

  • DENIOS ApS

    Har du fået dig en dunk hen over julen?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danskproduceret charcuteri i europæisk topklasse

    22.01.2021

  • Danske corona-opfindelser – nu med ost

    21.01.2021

  • Danskerne køber meget mere bæredygtig fisk og skaldyr

    21.01.2021

  • Dansk convenience-succes står bag nyt kødfrit koncept

    21.01.2021

  • Kantine drager nytte af samarbejde med studerende

    20.01.2021

  • Trods corona havde køkkenerne travlt til jul og nytår

    20.01.2021

  • Pernille Bang-Löwgren ny direktør hos Schulstad

    20.01.2021

  • Ny kartoffel med betragteligt færre kulhydrater

    20.01.2021

  • Leveringer af brød halveres

    19.01.2021

  • Efterspørgslen på fastelavnsboller er eksploderet

    19.01.2021

  • Lagkagehuset ruller lykkeposer ud i hele landet

    19.01.2021

  • Fremtidens landmænd vil have økologi og konventionel drift i parløb

    19.01.2021

  • Første veganske produkt hos McDonald’s

    18.01.2021

  • Dansk kulturinstitution fylder 100

    18.01.2021

  • Mådehold er moderne – selv i december

    18.01.2021

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk

Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk

Privatlivspolitik
Denne hjemmeside benytter cookies. Acceptér Afvis Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Nødvendige
Altid slået til

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ikke nødvendige

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.