• Facebook
  • Instagram
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Certificering
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Emballage
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Klimateknologi

MarkedsføringMejeri13. 09. 2019 | Peter Friis

Arla lancerer produktserie til børn

MarkedsføringMejeri13. 09. 2019 By Peter Friis

Arla har inddraget børnene i udviklingsarbejdet af de nye mellemmåltider.
Knasende ostesnacks og yoghurter med farverige frugtbobler, der popper i munden. Det lyder måske ikke som det klassiske mellemmåltid før børn. Men det vil Arla gøre op med i lanceringen af en serie af mælkeprodukter, det skal gøre det nemmere at servere sjove, men sunde børnesnacks.
Arla Explorers består af seks nye produkter, der er udviklet med hjælp fra nysgerrige børn. Arla inviterede grupper af børn ind i deres smagsrum, og lod dem vurdere både produkternes smage, teksturer og farver for på den måde at lave en serie, som børn selv har lyst til at vælge, når de står ved køledisken i supermarkedet.
– Vi har skruet op for innovationen med den her serie og har i høj grad ladet børnene afgøre, hvordan produkterne skal se ud og smage. Det er blandt andet dem, der har fortalt os, at det er sjovt selv at få lov til at blande frugternes farver sammen i Swirl yoghurten, og at produkterne slet ikke behøver at smage af sukker for at smage godt, fortæller Lars Skytte Poulsen, Sr. Brand Manager på Arla Explorers.
– Børn er af natur nysgerrige og udforskende, og det er netop den egenskab, vi vil stimulere med vores nye produkter. Det skal være sjovt at spise alle måltider – også hverdagsmåltiderne i 10-frikvarteret, der indimellem kan være lidt kedelige. Derfor håber vi, at de nye snackprodukter bliver en del af en sjov og udforskende madoplevelse i børns hverdag, siger Lars Skytte Poulsen.
Arla Explorers serien består af Swirl yoghurt med mango og hindbær, Bubble yoghurt med fersken, Yoghurt med jordbær og banan, Drikkeyoghurt med hindbær og blåbær samt Osteknas med mild ost og en Kakaomælkedrik, der er er sukkerreduceret, laktosefri og uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer.

Skrevet i: Markedsføring, Mejeri

 

Seneste nyt fra redaktionen

Danske corona-opfindelser – nu med ost

AktueltForskning og uddannelseMejeriMiljø og sundhed21. 01. 2021

I løbet af de månedlange Corona-nedlukninger har [opfind.nu] Opfinderrådgivningen på Teknologisk Institut set en markant stigning af henvendelser fra opfindsomme borgere. Opfindelserne har været så gode, at det har ført til en fordobling af aftaler om nye opfindelser, som sættes i produktion i

Danskerne køber meget mere bæredygtig fisk og skaldyr

Kød, fisk og fjerkræØkologi og bæredygtighed21. 01. 2021

I december var hele 85 procent af alle solgte fisk og skaldyr i REMA 1000 fanget bæredygtigt eller opdrættet ansvarligt. Det er en milepæl. REMA 1000 kunne ved årsskiftet fejre en stor sejr: Discountkædens målsætning om, at 75 procent af omsætningen på fisk og skaldyr skulle være MSC- eller

Dansk convenience-succes står bag nyt kødfrit koncept

Detailhandel og en grosFrugt og grønt21. 01. 2021

Den plantebaserede bevægelse vokser fortsat i Danmark, og nu går den succesfulde danske conveniencevirksomhed Tasteful Foods ind på det kødfrie marked. De lancerer GRÖNT – en ny serie af plantebaserede frostretter, der skal gøre det nemmere at spise mindre kød i hverdagen. COOP Danmark og Rema1000 i

Kantine drager nytte af samarbejde med studerende

FoodserviceForskning og uddannelseTop20. 01. 2021

På uddannelsen Ernæring og Sundhed på Professionshøjskolen Absalon har de studerende et fag målrettet mad og mennesker. Her indgår de professionelle måltider som et væsentligt element, hvor de studerende lærer at forholde sig til produktion af mad i storskala fra idé, til maden er spist Af Hanne

Trods corona havde køkkenerne travlt til jul og nytår

AktueltFoodservice20. 01. 2021

10 tons kartofler, 4.000 liter skaldyrsbisque og 30.000 ølandsboller. Med små men talrige bestillinger skabte Corona-restriktionerne travlhed i køkkenerne hos Meyers. For catering-benet af Meyers var 2020 på alle måder et svært år at forudsige. Pludselige skift i restriktioner og

Pernille Bang-Löwgren ny direktør hos Schulstad

Brød og kager20. 01. 2021

1. februar 2021 tiltræder den nuværende salgsdirektør, Pernille Bang-Löwgren (43), som ny administrerende direktør for Danmarks største bageri, Schulstad, når Allan Christiansen (62) stopper i stillingen efter næsten ni år på posten. Om organisationsændringen siger bestyrelsesformand i Lantmännen

Ny kartoffel med betragteligt færre kulhydrater

Detailhandel og en grosFødevareproduktion20. 01. 2021

MyCo Mind fra Give har udviklet en kartoffel, de kalder Power Potato, der efter sigende skulle indeholde 35 - 45 procent færre kalorier og kulhydrater end en almindelig spisekartoffel. Projektet er lykkedes ved at benytte en speciel dyrkningsmetode med blandt andet mindre gødningstilførsel, og

Leveringer af brød halveres

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 01. 2021

Et samarbejde mellem Rema 1000 og Schulstad betyder, at leveringer af brød til kædens butikker halveres, hvilket svarer til, at lastbilerne skal køre to millioner kilometer færre i løbet af et år. I 2018 indledte REMA 1000s distributionsselskab Reitan Distribution og Schulstad Logistik et

Efterspørgslen på fastelavnsboller er eksploderet

AktueltBrød og kagerDetailhandel og en gros19. 01. 2021

66 procent af de danske bagermestre oplever et stigende salg af fastelavnsbollen i år. Nogle har endda fordoblet salget i forhold til sidste år. Vinteren 2021 står i fastelavnsbollens tegn. I hvert fald, hvis du spørger de danske bagermestre. Selv her små fire uger før fastelavn langes der

Lagkagehuset ruller lykkeposer ud i hele landet

Brød og kagerDetailhandel og en grosØkologi og bæredygtighed19. 01. 2021

Efter en testperiode i syv af kædens forretninger, har Lagkagehuset vurderet, at salg af lykkeposer med overskydende bagværk er så stor en succes, at konceptet nu bliver en fast del af Lagkagehusets virke fremover. Det overskydende bagværk sælges via madspildsvirksomheden Too Good To Go-appen. -

Tilmeld Nyhedsbrev

Arkiv over seneste nyhedsbreve
 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Test dig selv: Hvor skarp er du på lithium-ion-batterier?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Produktion af forruder optimeret gennem centralisering

  • DENIOS ApS

    Sniger der sig snavs ned til dine medier, uden du ser det?

  • DENIOS ApS

    Overstå snetjansen hurtigere, end du kan støvsuge gufskålen

  • DENIOS ApS

    Vil du have plads til mere uden at bygge til?

  • Merrild Lavazza Danmark ApS

    Brug din kaffemaskine uden at røre ved den

  • Beckhoff Automation ApS

    Beckhoff scorer hattrick

  • DENIOS ApS

    Sådan ”salter” du – helt uden salt

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuum pakning af fødevare

  • DENIOS ApS

    Har du fået dig en dunk hen over julen?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danske corona-opfindelser – nu med ost

    21.01.2021

  • Danskerne køber meget mere bæredygtig fisk og skaldyr

    21.01.2021

  • Dansk convenience-succes står bag nyt kødfrit koncept

    21.01.2021

  • Kantine drager nytte af samarbejde med studerende

    20.01.2021

  • Trods corona havde køkkenerne travlt til jul og nytår

    20.01.2021

  • Pernille Bang-Löwgren ny direktør hos Schulstad

    20.01.2021

  • Ny kartoffel med betragteligt færre kulhydrater

    20.01.2021

  • Leveringer af brød halveres

    19.01.2021

  • Efterspørgslen på fastelavnsboller er eksploderet

    19.01.2021

  • Lagkagehuset ruller lykkeposer ud i hele landet

    19.01.2021

  • Fremtidens landmænd vil have økologi og konventionel drift i parløb

    19.01.2021

  • Første veganske produkt hos McDonald’s

    18.01.2021

  • Dansk kulturinstitution fylder 100

    18.01.2021

  • Mådehold er moderne – selv i december

    18.01.2021

  • Chilien til de danske ganer

    14.01.2021

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 3 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 3 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk

Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk

Privatlivspolitik
Denne hjemmeside benytter cookies. Acceptér Afvis Læs mere om vores brug af cookies her: Brug af cookies
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Nødvendige
Altid slået til

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ikke nødvendige

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.