• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Ikke kategoriseret11. 04. 2020 | Peter Friis

Arla lancerer drikkekoldskål on the go

Ikke kategoriseret11. 04. 2020 By Peter Friis

Koldskål er for mange danskere nærmest indbegrebet af dansk sommer. Traditionelt set kræver det både en ske og et sted at sidde, hvis man vil nyde smagen af den kølige koldskål, men nu lancerer Arla nu sommerklassikeren i et nyt format med kammerjunker og medfølgende ske. Den nye drikkekoldskål, der kommer i et moderne flaskeformat, er baseret på tykmælk og æg fra fritgående høns som den bedst sælgende 1-liters variant.
– Danskerne efterspørger i stigende grad fødevarer til at indtage på farten, især når sommeren er over os, og vejret er godt. Derfor er der behov for on the go-løsninger, så danskerne kan nyde den gode smag af koldskål uden at skulle være nødt til at finde et sted at sidde. Og på den baggrund har vi lanceret den nye velsmagende drikkekoldskål on the go, siger Ditte Søndergaard Nielsen, der er Brand Manager hos Arla.
Den danske sommerklassiker har været en favorit blandt danskerne i over 100 år. Koldskål stammer fra Danmark, hvor produktionen af kærnemælk for alvor kom i gang i slutningen af det 19. århundrede. Især københavnerne tog kærnemælken til sig, og omkring 1920’erne opstod retter som kærnemælkssuppe og koldskål med kærnemælk i tidens opskriftsbøger.
I dag er det ikke kun københavnerne, der holder af den kølige koldskål. Hele Danmark spiser den læskende, forfriskende sommerdessert. Og det ses tydeligt på Arlas salgstal år efter år, hvor salget eksploderer, når varmen rammer Danmark.
I 2018 havde vi den varmeste maj måned siden 1889, og det fik danskerne til at flokkes om kølediskene i jagten på en kølende koldskål. Det betød, at koldskålssalget i maj 2018 var det højeste i fem år, og hele 43,5 procent højere sammenlignet med salget i maj 2017.
– Det er fantastisk at opleve, hvordan danskernes kærlighed for koldskål fortsætter år efter år. Den store efterspørgsel på koldskål om sommeren samt den stigende trend inden for on the go produkter gør, at vi nu sender endnu et koldskålsprodukt på markedet, så endnu flere danskere kan nyde den lækre koldskålsdrik på farten, siger Ditte Søndergaard Nielsen.

Skrevet i: Ikke kategoriseret

Seneste nyt fra redaktionen

MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

Detailhandel og en grosEmballageMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Regeringen har aftalt at ville fjerne emballageafgiften samt udtrykt vilje til at indføre et loft over kommunernes andel af producentansvaret. Det mødes med stor tilfredshed hos Mærkevareleverandørerne. ”Det er stærkt, at regeringen har aftalt en ramme for et loft over, hvor store omkostninger

Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

Forskning og uddannelse16. 09. 2025

To glemte flasker i en kælder på Frederiksberg med bakteriekulturer fra 1890’erne har givet forskere fra Københavns Universitet et enestående indblik i Danmarks smøreventyr. Gennem avanceret DNA-analyse har de undersøgt indholdet i flaskerne som blandt andet bød på flere bakterielle overraskelser og

Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

AktueltForskning og uddannelse16. 09. 2025

Sønderborg Kommune, Hotel- og Restaurantskolen i Valby, EUC Syd og lokale samarbejdspartnere vil sammen undersøge muligheden for at etablere serviceuddannelser inden for hotel-, restaurations- og turismebranchen med internationalt udsyn og stærk lokal forankring. Et nyt partnerskab er ved at

Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 09. 2025

Mandag den 15. september lagde finansminister Nicolai Wammen vejen forbi Regionshospitalet i Randers for at lade sig inspirere af en af landets største økologiske succeser. Kan man reducere sit klimaaftryk, sænke sit madspild, spise langt mere efter kostrådene – for eksempel 580 procent flere

Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

FoodserviceMiljø og sundhedTop16. 09. 2025

En ny undersøgelse fra analysevirksomheden YouGov viser, at danskerne ikke er blege for at skippe et måltid og erstatte det med en hurtig snack på farten. Specielt den yngre generation tyer oftere til det hurtige og lette alternativ. Den tendens bekymrer ernæringsekspert. Mad på farten kommer i

Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

AktueltMesser og konferencer11. 09. 2025

Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere. En stor del af den danske fødevarebranche

Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

Messer og konferencer11. 09. 2025

Med omkring 4.300 udstillere og 135 fællesstande åbner Anuga Fine Food 2025 i Köln i sin hidtil største udgave. Fagmessen under Anuga-paraplyen viser, hvordan delikatesser, gourmetprodukter og basisfødevarer vinder global betydning. Fra Altunkaya Ins. Nak. Gida Tic. A.S. over Calvo

Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

Detailhandel og en gros11. 09. 2025

Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU. Ost, pølser, laks, ris, pasta og pastasovs. Dagrofas premiumbrand OMHU har lige fået tilført mere end 40 nye varer, som er rettet mod forbrugere, der også kigger efter luksus

Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

AktueltMejeriMesser og konferencer11. 09. 2025

Lørdag den 20. september serverer ’Cheese Copenhagen’ et stort - og gratis - ostebord i TorvehallerneKBH: 86 danske oste fra store og små mejerier.  Er man interesseret i ost, bør man lægge vejen forbi det københavnske madmekka TorvehallerneKBH lørdag den 20. september. Fra kl. 11 til 16

Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

DrikkevarerMesser og konferencerTop11. 09. 2025

Festivalen Kaffe & Sensorik, der vender tilbage til Aarhus i oktober, samarbejder med den socialøkonomiske virksomhed Social Craft om at skabe nye arbejdspladser til dém, der befinder sig på kanten af arbejdsmarkedet. Når festivalen Kaffe & Sensorik indtager Aarhus Congress Center den

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  •  18-09-2025

    OTTO Digital Services til systemer ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  17-09-2025

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab ›

    Dagrofa Foodservice A/S
  •  16-09-2025

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet ›

    DENIOS ApS
  •  04-09-2025

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  01-09-2025

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære ›

    Dagrofa Foodservice A/S
  •  28-08-2025

    Ses vi på HI-messen? ›

    DENIOS ApS
  •  21-08-2025

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier ›

    DENIOS ApS
  •  19-08-2025

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe? ›

    Busch Vakuumteknik A/S
  •  14-08-2025

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder ›

    DENIOS ApS
  •  11-08-2025

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted ›

    Busch Vakuumteknik A/S

Seneste Nyheder

  • MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

    16.09.2025

  • Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

    16.09.2025

  • Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

    16.09.2025

  • Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

    16.09.2025

  • Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

    16.09.2025

  • Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’

    11.09.2025

  • Anuga Fine Food 2025 starter med rekorddeltagelse: Over 4.300 udstillere præsenterer premium-fødevarer

    11.09.2025

  • Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

    11.09.2025

  • Ostefest i København: Smag på 86 danske oste

    11.09.2025

  • Aarhusiansk kaffefestival skaber arbejdspladser til personer med særlige udfordringer

    11.09.2025

  • Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener

    09.09.2025

  • Bager fra Ørum skal kæmpe for Danmark ved EuroSkills 2025 i Herning

    09.09.2025

  • DLG Group kickstarter pilotprojekt, der skal dokumentere effekterne af regenerativ dyrkning

    09.09.2025

  • To nye profiler i Danish Crowns bestyrelse

    09.09.2025

  • Nyt ambassadørkorps skal styrke Food Festivals fremtid

    09.09.2025

Alle nyheder ›

/Brochurer
/White papers

  • Image Brochure
  • Kaffetid – Kaffe med bæredygtig profil
  • Kaffetid – Kaffe og te på højt niveau
  • Kaffetid – Fuldendte kaffeoplevelser
  • Kaffetid – Skab kaffekultur med Merrild & lobbyliv med Lavazza
  • Kaffetid – Det oser af god caféstil
  • Kaffetid – Den Aktive Kaffepause
  • Kobia 100 års jubilæum
  • Kaffetid – Skab værdi for dit personale med go’ kaffe
  • Scandinavia Grapevine Summer 2018
Se alle ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik