De danske forbrugere får nu mulighed for at smage på resultatet af Arlas fusion med engelske Milk Link i 2012. Hos Milk Link producerer man nemlig langtidslagret cheddar, og Arla henter to af disse til dagligvarebutikkerne i Danmark. Begge oste er produceret i England på mælk fra engelske Arla køer og er lagret i henholdsvis 12 og 17 måneder.
– Vi vil ikke gå på kompromis med ostenes kvalitet, og derfor vælger vi at importere de to nye oste fra England. Det er simpelthen dér, de har mest erfaring med at lave langtidslagret cheddar, siger Marianne Ladegaard, chef for ost i Arla Danmark. I Danmark er der en stigende interesse for specialoste, faktisk er salget af specialost steget med 23% fra 2011 til 2013. Netop derfor vælger Arla Danmark nu at sætte turbo på Castello.
– I dag forbinder mange forbrugere Castello® med blåskimmel, men der er jo mange andre oste under Castello brandet. Ved at lancere disse to cheddar oste, vil vi gerne vise danskerne, at cheddar er meget mere end den orange, revne ost som vi kender fra vores nachos og pizzaer. De to nye medlemmer af Castello er kvalitetsoste og passer rigtig godt ind i Castello sortimentet, som vi langsomt er i gang med at udvide og styrke, siger Marianne Ladegaard. Castello planlægger lancering af yderligere 2-3 udenlandske ostetyper i løbet af 2014.