• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceMarkedsføring24. 11. 2017 | Kasper Mundt-Nielsen

15 år og helt fremme i skoene

FoodserviceMarkedsføring24. 11. 2017 By Kasper Mundt-Nielsen

Thorkild Fuglsang Nielsen har hele sit liv været i hotel- og restaurantbranchen og de sidste 15 år har han hjulpet med at formidle job inden for samme branche.

Det er ikke afbillede Thorkild Fuglsang Nielsen der fylder 15 år, men derimod hans rekrutteringsvirksomhed HEAD aHEAD der kan fejre et flot 15 års jubilæum. Virksomheden formidler i dag årligt job til omkring 700 personer inden for hoteller, restauranter og turisme. Deres jobportal er en af branchens største og besøges månedligt af cirka 30.000 jobsøgende eller virksomheder, som søger nye medarbejdere. Virksomheden er landsdækkende og har kontorer i både København og Fyn/Jylland.

Passion for mennesker og drift af virksomheder i branchen skabte HEAD aHEAD
Thorkild Fuglsang Nielsen har hele sit liv været en del af hotel- og restaurantbranchen. Han er oprindeligt uddannet inden for hoteller og restauranter, og har i sin efterhånden lange karriere haft adskillige direktør- og lederstillinger i branchen. De mange år i branchen har givet ham solid erfaring med at ansætte de rette profiler til jobs i service- og turismevirksomheder. Og det var da også passionen og interessen for både driften af virksomheder i branchen og for personaledelen, som gjorde, at han i sin tid tog springet og åbnede egen rekrutteringsvirksomhed. Thorkild Fuglsang Nielsen fortæller:
– Det at være med til at drive hoteller og restauranter og beskæftige sig med både service og med mennesker har altid været min passion. Jeg har i løbet af min karriere været med til at ansætte et stort antal mennesker til jobs på alle niveauer i branchen, så det faldt mig derfor helt naturligt at gå skridtet videre og stifte egen rekrutteringsvirksomhed tilbage i 2002. På det tidspunkt manglede der rent faktisk en rekrutteringsvirksomhed med speciale indenfor netop hoteller, restauranter og turisme, så man kan vel sige, at jeg tog den ledige plads i markedet.

Nye rekrutteringsmetoder skal sikre den fortsatte udvikling
Der er som bekendt rift om medarbejderne i turismebranchen i disse år, og i takt med at verden også bliver mere og mere digital og særligt de unge mennesker, der netop tegner hotel- og restaurantbranchen, udelukkende benytter sig af diverse elektroniske kanaler, platforme og medier, ser man hos HEAD aHEAD nødvendigheden i at udvikle nye og mere tidstypiske metoder til at attrahere de bedste kandidater til de ledige stillinger hos deres mange virksomhedskunder.
– De mennesker, som vi i dag rekrutterer til turismeerhvervet skal ofte findes blandt de unge, særligt når vi taler tjenere, kokke og receptionister. Og de unge mennesker skal vi tiltrække på en anden måde end tidligere. Vi skal først og fremmest være til stede på de kanaler, hvor de selv er dvs. Facebook, LinkedIn, YouTube mv. Derudover kan vi se fra udlandet, at mange rekrutteringsvirksomheder tager nye værktøjer i brug for at gøre sig attraktive og interessante overfor de unge jobsøgende. Det nyeste er, at man producerer videoer, hvor virksomheden præsenterer stedet og de omgivelser, hvor man skal arbejde. Selve præsentationen sker ofte af medarbejderne på hotellet eller i restauranten, som er jobkandidatens kommende kollegaer. Det giver den jobsøgende mulighed for at høre om arbejdspladsen og se de omgivelser, vedkommende måske skal arbejde i. Samtidig får personen også et indtryk af hans eller hendes kommende kollegaer, faktorer, som vi ved er af stor betydning for de unge jobsøgende i dag. Man kan kalde det nutidens ”visuelle stillingsopslag”, og allerede i løbet af næste uge lancerer vi de første videoer.

Vækstpotentiale udenfor Danmark
– Vi ser en stor vækst herhjemme i turismebranchen både inden for restauranter og hoteller og samme tendens ser vi også ude i verden og hos vores nabolande. Det ligger derfor helt naturligt i udviklingsstrategien for HEAD aHEAD at kigge på mulighederne for fremtidig ekspansion på nogle af vores nærmarkeder. Og det skal da heller ikke være nogen hemmelighed, at vi allerede har løst opgaver for virksomheder i andre lande, så vi ser meget positivt på udviklingen af virksomheden uden for Danmarks grænser, slutter Thorkild Fuglsang Nielsen.

 

Skrevet i: Foodservice, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Charcuteri kan også være grønt

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Charcuteri er normalt lavet på kød, men sådan behøver det ikke at være, hvis man spørger slagter Michael Museth. Han har gennem flere år eksperimenteret med plantebaseret charcuteri. Det har givet både spændende resultater og masser af udfordringer. Hvad laver en slagter egentlig? Er det noget

Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

Messer og konferencer26. 06. 2025

Det var positivt for både antallet af gæster og omsætningen i byens butikker, at Madens Folkemøde i år blev afholdt i Nykøbing Falster. Økonomiudvalget i Guldborgsund Kommune har derfor besluttet at indgå en partnerskabsaftale med Madens Folkemøde og støtte eventet økonomisk de næste tre

To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ26. 06. 2025

Den amerikanske ”Burger Scholar” og manden bag den ikoniske dokumentar HamburgerAmerica, George Motz, gæster Gasoline Grill igen den 2. og 3. juli. Hvis man missede ham i2019 og 2022, får du man en ny og eksklusiv chance for at sætte tænderne i hansverdensberømte Fried Onion Burger – direkte fra

Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

LandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Når Danmark overtager EU-formandskabet i 2025, falder det sammen med opstarten af forhandlingerne om EU’s landbrugspolitik efter 2027. I den forbindelse opfordres regeringen til at bruge formandskabet aktivt til at fremme en grøn omstilling af landbruget på europæisk plan. Økologisk

Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

AktueltFoodserviceMesser og konferencer26. 06. 2025

Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som

Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

LandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Stærke speakere fra hele Europa samles til Organic Summit i København den 18. og 19. august for at blive enige om et fælles charter med konkrete anbefalinger til, hvordan økologisk produktion og forbrug i EU kan vokse til 25 procent i 2030 og dermed bidrage til omstillingen af den fremtidige

Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud. Madspild er et enormt globalt problem – både økonomisk og klimamæssigt. FN estimerer, at en tredjedel af al mad går til

Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

AktueltFoodserviceMesser og konferencer24. 06. 2025

Sidste uge var en god uge for kokkeveteranen Allan Schultz. Først fik hans restaurant Parsley Salon i Hellerup tildelt i Michelinstjerne, og lørdag kunne han hæve trofæet som vinder af Danmarks største kokkekonkurrence kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem. Det blev Allan Schultz, som med teknisk

De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

AktueltFoodserviceØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Landbrug af Fødevarer kan nu afsløre, hvilke tre offentlige køkkener, der er nomineret til Køkkenprisen 2025. Landbrug & Fødevarer og Køkkenprisens jury er klar til at hædre de offentlige køkkener, hvor faglighed, smag og bæredygtighed går op i en højere enhed. For sjette år i træk uddeles

AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

Forskning og uddannelseFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Indenfor få år kan protein udvundet fra almindeligt kløvergræs være en hovedingrediens i en lang række almindelige fødevarer som f.eks. is, yoghurt og proteindrikke. Forskere på AAU har længe arbejdet på at trække de rene proteinstrenge ud af græsset, og nu er det lykkes at fjerne både smag og farve

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Sommer vedligeholdelsestips til din vakuumpumpe: 6 gode anbefalinger

  • DENIOS ApS

    Sådan udnytter du den stille periode i sommerferien

  • DENIOS ApS

    Så er det sidste chance

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Høj præcision i CNC-fræsning takket være vakuum

  • DENIOS ApS

    Sikker tøndehåndtering starter her

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Charcuteri kan også være grønt

    26.06.2025

  • Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

    26.06.2025

  • To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

    26.06.2025

  • Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

    26.06.2025

  • Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

    26.06.2025

  • Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

    24.06.2025

  • Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    24.06.2025

  • Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

    24.06.2025

  • De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

    24.06.2025

  • AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

    24.06.2025

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik