Opbakningen til Foodexpos nye messekoncept er stor blandt udstillerne, der fremhæver de nye, branche-samlende zoner og den deraf optimerede mulighed for at møde alle de mest relevante kunder. Foodexpo 2026 finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts.

Når Foodexpo til marts atter fylder MCH Messecenter Hernings haller med et både omfattende og inspirerende tagselvbord af alt fødevare-relateret, bliver det ekstra nemt at orientere sig. Med en forandret opbygning og et fokus på at samle de forskellige grene af fødevarebranchen i skræddersyede zoner optimeres mulighederne for en udbytterig messe for såvel de besøgende som udstillerne. Netop udstillerne ser fordele ved det nye koncept – det gælder eksempelvis Orkla Danmark Food Solutions.
“Vi ved fra tidligere udgaver af Foodexpo, at der bliver efterspurgt produktviden og ny inspiration. Vi deltager på Foodexpo 2026 med to forskellige stande – en på ‘Markedspladsen’ og en på ‘Bager Allé’. De specifikke zoner giver os rigtig god mulighed for at være ultraspecifikke og endnu mere relevante overfor kunderne,” konstaterer Tina Quaade, Head of Marketing i Orkla Danmark Food Solutions, og uddyber:
“På vores stand på ‘Markedspladsen’ går vi i dybden med serveringer fuld af smag og Bähncke-fastfoodløsninger specifikt udviklet til professionelle køkkener. Med vores stand på ‘Bager Allé’ inviterer vi på Easyfood-smagsprøver fra den bagte convenience-verden. Hele standen byder på én stor oplevelse, som er særligt relevant for denne del af branchen.”
Aqua d’Or: Konceptet inviterer til dialog og interaktion
Også hos Aqua d’Or, der i sagens natur hører til i zonen ‘Drikkestrædet’, er opbakningen til det nye messekoncept stor.
“Hos Aqua d’Or tror vi på, at oplevelser skaber forbindelser. Det nye messekoncept med zoneopdelte universer som ‘Drikkestrædet’ giver os en ramme, hvor vi kan møde både fagfolk og forbrugere i øjenhøjde. Det nye koncept inviterer til dialog og interaktion, og vi ser frem til at dele Aqua d’Ors udvikling – både i form af vores brede portefølje og den rejse, vi er på som brand. Vi glæder os til at lytte, lære og inspirere,” fastslår Line Giessing Jørgensen, Head of Marketing Waters i Danone Nordics and Baltics, og fortsætter:
“‘Drikkestrædet’ skaber en tematisk sammenhæng, der gør det nemt for besøgende at finde det, der passer til dem. For Aqua d’Or betyder det, at vi bliver placeret i en kontekst, hvor vores produkter og budskaber får maksimal relevans. Det styrker både netværksmuligheder og vores position som en moderne drikkevarepartner, der tør tænke nyt og bredt.”
Foodexpo: Enkelte områder er allerede tæt på udsolgt
I Foodexpo-teamet er glæden naturligvis stor over de mange flotte og perspektivrige ord fra udstillerne.
“Vi er meget taknemmelige for udstillernes modtagelse af det nye messekoncept, og vi er rigtig glade for at kunne konstatere, at interessen for messen generelt er stor. Vi har modtaget mange reservationer, og enkelte områder er allerede tæt på udsolgt. Vi glæder os til det videre arbejde og til at se, hvordan udstillerne profiterer af de optimerede muligheder for at skabe relevante møder, når først det går løs til marts,2 udtaler Foodexpo-projektleder Pia Agerbo Bjerg, MCH A/S.
Med sidstnævnte pointe refereres til, at udstillerne med det nye messekoncept får nye muligheder for at invitere kunder og samarbejdspartnere ind i deres respektive zoner. Eksempelvis kan en udstiller på ‘Bager Allé’ nu præsentere sig i et fokuseret område, der matcher deres branche – både hvad angår udstillere og events.
Foodexpo finder sted i MCH Messecenter Herning 22.-24. marts 2026.