Crispy Food, der bl.a. står bag OTA Solgryn, skyder nu gang i en revitalisering af det ikoniske morgenmads-brand. Millionsatsningen, der over de kommende år skal løfte OTA Solgryns markedsandele markant, skydes i gang sammen med de to danske Tour de France-stjerner Cecilie Uttrup Ludwig og Kasper Asgreen som frontfigurer og ambassadører. Samtidig skal en ny kampagneplatform engagere lokale sports- og idrætsforeninger.

Efter i en årrække at have været på udenlandske hænder er de danske ejere, Crispy Food, nu klar til at vække historien og følelserne omkring det ikoniske brand OTA Solgryn til live igen. Med en millionsatsning skyder Crispy Food en revitalisering i gang i et år, hvor Tour de France kommer til Danmark, og hvor cykling er på alles læber.
– Havregrynskategorien er domineret af private label produkter, så der er hård konkurrence i markedet. Men danskernes fokus på sundhed og kvalitet vokser og vokser, og det taler selvfølgelig til vores fordel. Så vi synes timingen er rigtig nu, siger kommerciel direktør hos Crispy Food Jette Ramgaard.
Hun pointerer, at Crispy Food med Cecilie Uttrup Ludwig og Kasper Asgreen som frontfigurer for hele fornyelsen, nu er klar til at skubbe OTA Solgryn endnu længere frem på danskernes morgenbord. Ambitionen er at vækste markedsandelen over de kommende år, drevet af en intens kampagne i 2022, hvor Tour de France-feltet rammer Danmark til sommer.
– Med Tour-start i Danmark har det selvfølgelig været et scoop for os at indgå partnerskab med to af de største danske stjerner inden for cykelsport på dame- og herresiden. Og ja vi har store forventninger til samarbejdet, der skal være med til at forstærke følelserne og historien om OTA Solgryn og derved øge salget af et af de mest ikoniske, danske morgenmadsprodukter, fortæller hun.
Lokal forankring i foreningslivet
Med aftalen bliver de to danske stjerner fast inventar på danskernes morgenbord, når de nu optræder på de velkendte OTA Solgryn-pakker. Men samarbejdet betyder også, at de danske cykelstjerner deltager i en række lokale cykelaktiviteter rundt om i Danmark sammen med OTA Solgryn.
Og netop lokale aktiviteter er et andet ben i satsningen på revitaliseringen af OTA Solgryn. Crispy Food har udviklet en platform til et samarbejde med lokale cykelklubber og idrætsforeninger, som gør det muligt at engagere sig i OTA Solgryns brand og samtidig hjælpe lokalidrætten med donationer, mm.
– Den store kampagne vi skyder i gang nu, kommer også til at have en effekt på den lange bane, fordi vi har skabt en god platform for lokale samarbejder. Det betyder, at vi hvert år kan rulle vores platform ud og gøre den relevant – ikke kun til cykling. Det kan også være andre aktiviteter og lokale forhold vi som virksomhed eller vores brands gerne vil bakke op om og hjælpe, siger Jette Ramgaard.