Smørrebrødsvirksomheden Rørt opruster med smørrebrødsvogne Anders Barsø som ny bestyrelsesformand, der har bevæget sig fra sushi til håndmadder.

Virksomheden Rørt, der i 2018 blev etableret af Jean-Michel Grønnegård Deleuran, har under overskriften ”handy smørrebrød” sat sig for at genrejse håndmadden. Med en succesfuld spisebar og udeområde ved Torvehallerne trækker Rørts moderne smørrebrød med økologi og grønt i fokus allerede et yngre publikum til, og nu udvider Jean-Michel på flere områder. Rørts første smørrebrødsvogn af ’en hær af smørrebrødsvogne’, der skal rulles ud de næste år, åbner ved Broens Gadekøkken 1. juni, og ved samme lejlighed har Jean-Michel rørt i gryden og trukket nye ansigter ind i både ejerkreds og bestyrelse.
Anders Barsøe, tidligere direktør i Letz Sushi, og medstifter af impact-virksomheden New Loop, er trådt ind som bestyrelsesformand for at bidrage med forretningsudvikling og positionering af Rørt.
“Rørt er med sine moderne håndmadder allerede et stramt koncept, som jeg ikke er i tvivl om kan skalere. Den nye smørrebrødsvogn markerer blot første skridt i strategien om at få Rørts gode madder ud i nye anledninger, på andre locations og til målgrupper, som man ikke normalt tænker på i forbindelse med klassisk smørrebrød,” siger Anders, og Jean-Michel fortsætter:
”Rørt-konceptet med nytænkt smørrebrød, hvor mængden af mayonnaise er reduceret og udskiftet med grøntsagspuréer, og madderne er gjort enkle og lækre, er allerede blevet sindssygt godt modtaget. Nu glæder jeg mig til at tage næste skridt; at genoplive smørrebrødsvognen og rulle håndmadderne ud over det danske land. Vi er blot lige begyndt – målet er at etablere mange flere smørrebrødsvogne i bybilledet.”
Udover den erfarne bestyrelsesformand har Rørt fået ny kreativ sjæl i ejerkredsen, der bl.a. har stået for at skabe den første smørrebrødsvogn. Navnet er Simon Nygaard, ejer af bureauet Wonderland, som er specialiseret i indretning, spacial branding og grafisk design, og medejer af restaurant Lago sammen med bl.a. vinfirmaet Volatil.
Med det nye setup er målet at udbrede Rørts ’handy smørrebrød’ med fokus på velsmag, økologi og kalorielettere alternativer, bl.a. ved at cate til den voksende mængde af unge kritiske forbrugere, som er glade den danske rugbrøds-tradition, men som ikke føler sig hjemme i den klassiske højtbelagte smørrebrøds-tradition.