• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ04. 01. 2024 | Mikkel Bækgaard

Stryhns Gruppen vil udvide foodserviceposition med ny strategi

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ04. 01. 2024 By Mikkel Bækgaard

Med sit seneste opkøb af foodserviceforretningen Delitaste i juni 2022, markerede Stryhns Gruppen sin ambition om at udvide positionen på foodservicemarkedet. Nu vil fødevarevirksomheden opnå organisk vækst i foodservice. Derfor skal foodservicesporets potentiale for alvor rulles ud og synergier udnyttes bedre i ny strategiperiode fra 2024-2026. 

Kim Baltzer
Kim Baltzer er adm. direktør i Delitaste

Delitaste blev opkøbt af Stryhns Gruppen i juni 2022 og blev fusioneret med Stryhns Gruppens eksisterende foodserviceaktiviteter. Nu skal synergier og fordele ved fusionen udfoldes i den kommende strategi.

”Efter Delitaste er blevet en del af Stryhns Gruppen, og vi har slået vores fælles kompetencer sammen, står vi stærkere end nogensinde før. Vores fornemmeste opgave er at skabe værdi for vores kunder, og det får vi endnu bedre mulighed for med et bredere sortiment og en større organisation i ryggen. Det skal vi selvfølgelig udnytte endnu bedre med den nye strategi,” fortæller Kim Baltzer, som er adm. direktør i Delitaste.

Foodserviceforretningen tilbyder et bredt sortiment af charcuteri, herunder franske, spanske, tyske og italienske specialiteter indenfor bl.a. salami, skinke, pølser og paté. Med fusionen er Delitaste blevet lagerførende på størstedelen af sortimentet, og har fået nye, fælles ressourcer, hvilket giver mulighed for at agere på mere fleksible vilkår end tidligere. Herfra skal foodservicesporet vækste gennem flere strategiske greb.

F.eks. kan Delitaste tilbyde et større sortiment til såvel eksisterende kunder som også til de kunder, der er rykket med fra Stryhns Gruppens foodserviceforretning. Det giver mulighed for krydssalg, som også er en fordel for kunderne, fordi de kan få flere varer fra samme distributør.

Med flere fælles ressourcer, kan Delitaste også levere endnu bedre service. Siden fusionen med Stryhns Gruppen, har Delitaste indført dag-til-dag levering af den stærke foodservice produktportefølje fra egne fabrikker, så kunderne har mere fleksibilitet, når de skal have leveret varer.

Det er naturligvis også kunderne, der i høj grad er i fokus i den nye strategiperiode, men Delitaste forventer også at bruge flere ressourcer på slutkunden og på eksklusive specialiteter: 

”Vi skal sørge for at have en tættere dialog med slutkunden, så vi hele tiden har fingeren på pulsen, og løbende vurderer, om vi skal opdatere vores sortiment. Det kan f.eks. være i form af sortimentsønsker fra vores slutkunder. Samtidig skal vi også være innovative, og tænke i nye, eksklusive løsninger, så vi kan tilbyde specialiteter af højeste kvalitet,” uddyber Kim Baltzer.

Stærke på franske charcuterivarer

Som led i den nye strategi, præsentes f.eks. en videreudvikling af de populære franske grignotons, som er små franske salamier, der bruges som appetizer, snack, i tapas eller til vinsmagning. Som regel er grignotons ovale i formen, men Delitaste har netop præsenteret de små, lækre hapsere som sticks med to smage; oliven og trøffel. 

Delitaste er stærkest på markedet, når det kommer til charcuterivarer fra Frankrig, hvor råvarer af høj kvalitet og lækre smagskombinationer er i fokus. Som eksempel kan nævnes Le Bridé, som er en fransk salami af højeste kvalitet. Le Bridéen er fremstillet af nøje udvalgt magert svinekød efter traditionel opskrift og naturmodnes i hele 8 uger, hvilket giver den en helt særlig fremtrædende smag og aroma.

Forventningen til Delitastes egne saucer i flere varianter er også høj. De er produceret i Danmark, hvilket sikrer en ensartet høj kvalitet året rundt, og smagen har højeste prioritet. Delitaste bearnaisesovs er f.eks. lavet på rigtigt smør modsat mange andre præproducerede saucer, for smagen skal være autentisk.

Stærk strategiplan, men opkøb er uvist 

Siden 2015 har Stryhns Gruppen udvidet med 5 succesfulde opkøb, hvoraf den seneste er Delitaste i 2022. 

”Vi har primært fokus på organisk vækst, og vi har en masse gode tiltag, vi skal have implementeret i foodserviceforretningen som en del af en stærk strategiplan. Jeg kan ikke afvise, at opkøb indenfor foodservice bliver en mulighed, og jeg kan heller ikke sige noget om, hvorvidt det kommer på tale i den kommende strategiperiode. Det afhænger af, om den rigtige mulighed kommer,” fortæller Kim Baltzer.

Skrevet i: Aktuelt, Foodservice, Kød, fisk og fjerkræ

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik