Det nye kassesystem kan skræddersyes og håndtere både betalingskort, kontanter, MobilePay og ApplePay, lyder det fra en af Københavns første restauranter med gourmetburgere på menukortet, der skifter sin eksisterende betalingsplatform.
Digitale betalingsløsninger stiller krav til små som store virksomheder, og nu sender de danske iværksættere GoAppified verdens første all-in-one kassesystem, der kan håndtere både betalingskort, kontanter, MobilePay og ApplePay, på gaden. Det nye E500-kassesystem kan opsættes med forskellige profiler, alt efter ønske og brugssituation, så uanset om du driver en lille café eller stor kantine med flere hundrede gæster dagligt, lover firmaet, at der er noget for lige netop dit setup. Kassesystemets hardware er opbygget med både kasseenhed, printer og betalingsterminal i en og samme enhed.
– Der er mange, som tidligere har forsøgt at udvikle en lignende løsning, men det er endnu ikke lykkedes at samle alle tre funktioner i én samlet enhed, og som samtidig accepterer digitale betalinger gennem for eksempel MobilePay, forklarer CEO Søren Jensen fra GoAppified om den nye enhed.

Burgerrestaurant er blandt de første store kunder
Fra april 2018 vil man som kunde i en af Halifax Burgers ni restauranter kunne betale ved nye betalingsterminaler fra GoAppified, og inden året er omme, vil alle gamle terminaler være udskiftet, og de nye betalingsløsninger implementeret.
GoAppified skal levere mere end 50 betalingsterminaler, der skal håndtere den samlede omsætning hos Halifax Burgers.
– Vi kan se en udvikling, hvor vi på Halifax har brug for at imødekomme vores gæsters ønske om at kunne benytte både kreditkort og mobilbetalinger på samme betalingsterminal. Derfor var det naturligt for os at vælge GoAppified, der tilbyder kortbetaling med Dankort, kreditkort samt mobilbetaling med MobilePay og Apple Pay integreret i betalingsterminalen, fortæller Kristian Nørregaard fra Halifax Burgers.
– Derudover bruger vores personale i dag for meget tid på at afstemme, indtaste og registrere betalinger på rigtigt mange terminaler. Vi vil meget hellere, at de bruger al den gode energi på at give vores gæster nogle fantastiske oplevelser. Det bliver muligt med GoAppified, da transaktioner automatisk bliver registeret i vores POS-system og sendt videre til e-conomic, tilføjer Kristian Nørregaard.
Nem betaling
Til restaurationsbranchen har virksomheden fra starten indbygget understøttelse af borde og parkerede ordrer, som giver mulighed for, at man – uden ekstra omkostninger – kan indtaste en bordregning, og hvis man har en større restaurant, hvor man tager imod betaling ved bordet, kan man med fordel anskaffe sig GoAppifieds håndholdte terminal S920, som arbejder sammen med kassesystemet. S920 sikrer en brugervenlig betaling, hvor man blot indtaster bordnummeret i terminalen, som så henter regningen frem, og man kan derfor tage imod betalingen direkte ved bordet både med kort og digitale betalingsløsninger, såsom MobilePay. Betalingen sikres direkte ved bordet og alle systemer, igennem hele kasseløsningens økosystem, opdateres med det samme. Selvom E500-kassesystemet er et integreret system, kan man sagtens koble flere produkter på, såsom køkken- og barprintere, som styres via et backend-system. De kan derfor printe lige netop de varer eller produktgrupper, du ønsker, så hvis du for eksempel har en bar, som skal modtage drikkevarer, og et køkken, som skal modtage madbestillinger, opsættes det blot således.
Tilpas systemet efter dine behov
Interfacet på kassesystemet er udarbejdet efter restaurationsbranchens ønsker, og du har mulighed for at tilpasse store dele af det – og det kan gøres via deres backend-system. Det betyder, at hvis du driver en kæde af restauranter, kan du fra en central placering tilpasse dine ændringer, som så vil opdatere hele kasselinjen, uanset om kassesystemet befinder sig i samme lokale eller på den anden side af jorden. Backend-systemet er også der, hvor du kan overvåge din omsætning og skabe dig et hurtigt overblik over dine bedst sælgende varer. Et indbygget lagersystem sørger også for at give dig et hurtigt overblik over dine varer og hjælper til at sikre bestillinger fra dine leverandører.
– Vi har ligeledes et spændende samarbejde med e-conomic, som giver restauranten en super let og overskuelig integration, hvor dagens omsætning og betaling automatisk kan bogføres i e-conomic, så restauratøren kan bruge mere tid på det, som er vigtigt, forklarer COO Michael Fog.