• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceKød, fisk og fjerkræMarkedsføringTop21. 02. 2023 | Mikkel Bækgaard

Sticks’n’Sushi klar til at udvide deres britiske forretning

FoodserviceKød, fisk og fjerkræMarkedsføringTop21. 02. 2023 By Mikkel Bækgaard

Efter et år med rekordomsætning i en ellers udfordrende tid er den populære sushikæde Sticks‘n’Sushi nu klar til at ekspandere forretningen. Det danske og britiske marked har båret en stor del af væksten i det forgangne år, og nu kan sushibegejstrede briter se frem til åbningen af en række nye restauranter i 2023.

Sticks n Sushi-restaurant på Kings Road i London
Sticks n Sushi-restaurant på Kings Road i London

Sticks’n’Sushi indtog London for første gang i 2012 og har med sine nuværende 10 restauranter i og omkring den engelske hovedstad konsolideret sin plads som en favorit på den britiske sushiscene. Nu kan de britiske sushiselskere se frem til den karakteristiske Sticks’n’Sushi-oplevelse i helt nye omgivelser med lanceringen af mindst to nye restauranter i 2023.

I et ellers udfordrende marked har det forgangne år hos Sticks’n’Sushi budt på lanceringen af et nyt menukort, en helt ny visuel identitet, restaurantåbning i Berlin og ikke mindst flotte resultater på tværs af alle tre markeder i Danmark, Tyskland og UK.

I sidstnævnte er ambitionen at fortsætte den strategi, der har skabt flotte resultater i både Berlin og København, nemlig at skabe en klynge af særegne restauranter med hver sin æstetik og stemning. Efter den seneste succes med lanceringen af den seneste restaurant i White City i december 2022 ser sushikæden nu frem til at løfte sløret for to-tre nye, unikke lokationer i og omkring London – alt sammen i løbet af 2023.

”London har et enormt potentiale, og vi holder løbende øje med nye muligheder. Når vi skal åbne nye steder, specielt i udlandet, så ser vi meget på, hvad det er for et område, og hvordan vi kan skabe en oplevelse for gæsterne, der favner vores visuelle udtryk og samtidig har en reference til det lokale miljø. En restaurant skal passe ind i bybilledet, men samtidig stå som noget unikt, der afspejler vores DNA,” fortæller Andreas Karlsson, administrerende direktør hos Sticks’n’Sushi.

Kvalitet og æstetik går hånd i hånd

Hos Sticks’n’Sushi vægtes kvalitetsråvarer, tårnhøje standarder for æstetik og indretning enormt højt. Derfor bidrager hver restaurant med noget forskelligt, så gæsterne aldrig får fornemmelsen af at træde ind i den samme restaurant, når de besøger kædens forskellige lokationer.

“London er en metropol i Europa, der er i konstant udvikling og vækst. Det er et samlingssted for forskellige kulturer og traditioner, hvor vi bidrager til byens kulinariske sushiscene med vores dansk-japansk inspirerede stil, som vores gæster sætter stor pris på,” siger Andreas Karlsson.

Den løbende ekspansion af Sticks’n’Sushi sætter krav til personalet både i restauranten og i køkkenet, og heller ikke her går Sticks’n’Sushi på kompromis med kvaliteten.

“Når vi ansætter nye talenter, gennemgår de nyansatte en proces, så de hurtigt og effektivt bliver en del af vores fiske-familie. For vi er en familie, og den DNA, vi er rundet af, skal gennemsyre hele organisationen fra tjener til kok og helt ud i administrationen blandt vores mere end 1.400 ansatte. Vi har formået at fastholde vores DNA på tværs af landegrænser, og jeg tror, at det afspejler sig i gæsternes oplevelser ude i de enkelte restauranter,” afslutter Andreas Karlsson.

For nuværende har Sticks’n’Sushi 25 restauranter i alt. 12 i Danmark, 10 i Storbritannien og 3 i Tyskland, og ambitionen er, at tilføje minimum tre nye restauranter til listen inden årets udgang.

Skrevet i: Foodservice, Kød, fisk og fjerkræ, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Foodexpo favner både kød, klima og grøn kost med inspirerende events

Messer og konferencer11. 12. 2025

Kød, klima og grøn kost er alt sammen på tallerkenen, når Foodexpo samler fødevarebranchen til tre horisontudvidende dage spækket med spændende oplevelsesuniverser og fremsynede events. Nordens største faglige mødested for alle, der lever for og arbejder med mad, finder sted i MCH Messecenter

Arla: Erfaren mejerimand tager over i Nr. Vium

Mejeri11. 12. 2025

Der er masser af erfaring fra både Arla og resten af verden med i bagagen, når Henrik Jessen nu overtager ledelsen af Arla i Nr. Vium 350 medarbejdere hos Arla i Nr. Vium har nu fået vished om, hvem der fremover skal stå i spidsen for mejeriet. Det bliver 60-årige Henrik Jessen, der i

Pincho Nation: Succesfulde franchise-åbninger i 2025

AktueltFoodservice11. 12. 2025

2025 har været et markant vækstår for Pincho Nation i Danmark. Med fire nye restauranter og stærke resultater i de etablerede enheder runder man 700.000 gæster og passerer en vigtig milepæl: ti restauranter på det danske marked. Udviklingen afspejler både en stigende efterspørgsel og en solid

Rekord i antal julebryg

AktueltDrikkevarer11. 12. 2025

Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige. Danske øl-nydere kan glæde sig over, at de har rekordmange julebryg at vælge imellem i december 2025. Hele 219 forskellige julebryg står på

NOTCH, et nyt kakaofrit chokoladealternativ lavet på mask

KonfektureTop11. 12. 2025

Fra d. 10. december kan kunderne i alma madmarked smage på fremtidens fødevarer fra innovationscenteret Spora, grundlagt af kokken Rasmus Munk. Det første projekt, der bliver præsenteret, er chokoladealternativet NOTCH, udviklet af mask, et restprodukt fra ølbrygning. Rasmus Munk lancerede i

Ny forskning: Vandmænd kan bruges til at lave mayonnaise og smør

Forskning og uddannelseFødevareproduktionMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed09. 12. 2025

Forskere på Syddansk Universitet (SDU) har fundet ud af, at vandmænd kan bruges som fødevarestabilisator og vil nu bl.a. samarbejde med toprestauranten Alchemist og dens forsknings- og testkøkken Spora om at bruge det i madretter. I fremtiden kan de slimede væsener måske bidrage til en mere

Fermentering gør havets grøntsager mere spiselige

Forskning og uddannelseMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed09. 12. 2025

Tang har længe været hyldet som en bæredygtig superingrediens – men dens “fiskede” smag er en barriere for mange vestlige forbrugere. Nu viser et nyt studie fra Københavns Universitet, at fermentering med mælkesyrebakterier kan være nøglen til at få tangen til at glide ned. Det kan være

Dansk økologieksport når rekordhøjt niveau

AktueltFødevareproduktionLandbrugMarkedsføringMesser og konferencerMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed09. 12. 2025

Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at eksporten af danske økologiske varer i 2024 steg til 3,6 milliarder kroner. Det er fjerde år i træk, at økoeksporten stiger. Dansk økologieksport steg i 2024 med fire procent. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, der netop er offentliggjort. I

Fødevareminister Jacob Jensen

Mindre madspild: Nu bliver det lettere at donere overskudsmad

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed09. 12. 2025

Fødevareminister Jacob Jensen (V) har taget initiativ til at luge ud i regler, der spænder ben for donation af fødevarer. En ændret fortolkning af reglerne for donation af overskudsmad skal skabe bedre og mere enkle rammer for fødevarevirksomheder i Danmark og samtidig styrke kampen mod

Stigende fødevarepriser kan flytte to ud af tre stemmer

Detailhandel og en grosPolitik og eksportTop09. 12. 2025

Fødevarepriser er blevet et afgørende vælgertema, hvor næsten to ud af tre danskere svarer, at de stigende fødevarepriser i større eller mindre grad kan påvirke deres stemme ved næste folketingsvalg. Det viser en ny befolkningsundersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Gemmer dit løfteudstyr på skjulte farer?

  • Ardo NV Denmark Office

    Sødme møder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Fra vindtunneller til rumfart: Vakuum til rumfarts undersøgelser

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice juleindsamler til fordel for JunkFood

  • Spirax Sarco Danmark

    Undgå kontaminering med rendamp i fødevareproduktion

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Foodexpo favner både kød, klima og grøn kost med inspirerende events

    11.12.2025

  • Arla: Erfaren mejerimand tager over i Nr. Vium

    11.12.2025

  • Pincho Nation: Succesfulde franchise-åbninger i 2025

    11.12.2025

  • Rekord i antal julebryg

    11.12.2025

  • NOTCH, et nyt kakaofrit chokoladealternativ lavet på mask

    11.12.2025

  • Ny forskning: Vandmænd kan bruges til at lave mayonnaise og smør

    09.12.2025

  • Fermentering gør havets grøntsager mere spiselige

    09.12.2025

  • Dansk økologieksport når rekordhøjt niveau

    09.12.2025

  • Mindre madspild: Nu bliver det lettere at donere overskudsmad

    09.12.2025

  • Stigende fødevarepriser kan flytte to ud af tre stemmer

    09.12.2025

  • Ny teknologi: Kan vi leve af luftsteg og vindfrikadeller?

    04.12.2025

  • Dansk forskning kan bane vej for udfasning af antibiotika i akvakultur

    04.12.2025

  • Bad Seed Brewing kåret som Årets Danske Bryggeri 2025

    04.12.2025

  • Nyt nummer på gaden: Food&Drink går i fisk

    04.12.2025

  • Danske økologiske virksomheder på eksportfremstød i Berlin

    04.12.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik