Orkla Danmark har ansat Simon Mosegaard Fibiger som ny administrerende direktør med tiltrædelse den 1. august 2025.

Simon Mosegaard Fibiger kommer med solid ledelseserfaring og har arbejdet med nogle af de allerstørste FMCG-brands, senest som direktør for Carlsberg Tyskland. Tidligere har Simon Mosegaard Fibiger haft centrale roller inden for ledelse, marketing, salg og forretningsudvikling – både i og udenfor Danmark, med et særligt fokus på at skabe stærke relationer mellem forbrugere, brands og vækst.
“Det føles som at komme hjem. Jeg har mødt en organisation og nogle mennesker, der hurtigt overbeviste mig om, at her er en stærk kultur med mennesket i centrum. Orkla Danmark har fantastiske brands – nogle jeg selv kender fra mit eget køkken og fra min barndom. Det er brands, der vækker noget i mennesker, og som har en stærk platform at udvikle videre fra. Det giver os noget at tale med forbrugerne og hinanden om,” siger Simon Mosegaard Fibiger.
Produkter i 90 pct. af danske hjem
Orkla Danmark udvikler, producerer, markedsfører og sælger kendte mærker som KiMs, Bähncke, Beauvais, Easyfood og Den Gamle Fabrik – produkter, der findes i 90 pct. af de danske hjem. Orkla Danmark er en del af de to porteføljeselskaber Orkla Foods og Orkla Snacks.
“Simon er først og fremmest en dygtig leder, der ved, at det er dygtige mennesker, der skaber gode virksomheder og stærke brands – ikke omvendt. Han har stor erfaring med at udvikle kendte brands med en stor historie og kombinerer det med et stærkt fokus på mennesker, vækst og salg. Det gør ham til den ideelle til opgaven,” siger Aku Vikström, CEO, Orkla Foods.
Inden tiden i Carlsberg var Simon Mosegaard Fibiger en del af det internationale konsulenthus McKinsey og bringer en solid værktøjskasse inden for strategi og forretningsudvikling med sig.
“Simon har stor værdifuld erfaring fra FMCG-branchen og en stærk kommerciel baggrund, hvor han har arbejdet med førende mærkevarer. Hans erfaring med forretningsmodeller og metoder, der ligner dem vi arbejder med i Orkla Snacks, vil være en stor kilde til inspiration og værdifuld viden. Det handler i sidste ende om at vinde på markedet med stærke, lokale mærker og engagere vores forbrugere,” siger Ingvill Tarberg Berg, CEO for Orkla Snacks.
Flytter til Danmark i sommerferien
Nordjyden Simon er 40 år og bor i dag i Hamborg med hustruen Sanne og deres fire børn. Familien flytter til Danmark i løbet af sommeren. Fra den 1. august afløser han Carsten Hänel, der efter mere end 25 år i Orkla har valgt at fokusere på familien og andre projekter.
“Jeg har kendt Simon siden vores tid sammen i Carlsberg, og jeg er overbevist om, at han er den rette til at føre Orkla Danmark videre. Det har været et privilegium at stå i spidsen for en virksomhed med så dedikerede medarbejdere og stærke brands. Markedet er udfordrende i øjeblikket, men med sin erfaring fra både det danske marked og vores vigtigste eksportmarkeder har Simon både modet og de rette redskaber til at tage Orkla Danmark til næste niveau,” siger Carsten Hänel.