
Det vilde sommervejr har haft lige så vild påvirkning på salget af pølser. I forhold til juni og juli sidste år, er salget af pølser i samme periode vokset med intet mindre end 4.000.000 hos Danish Crown, melder slagterigiganten.
– På trods af det kolde og våde forår har vi haft en rigtig flot grillsæson i Danish Crown. Salget af vores GØL- og Steff Houlberg-pølser har været rigtig godt i sommermånederne, hvor det gode vejr øger lysten til at grille. Vi ligger et godt stykke over salget af pølser for juni og juli sidste år. Vores slowcooked-produkter også har klaret sig godt, siger Nick Holm Madirazza, der er director for retail i Danish Crown Foods.
Generelt har produkter i detailforretninger i sommerhusområderne klaret sig rigtigt godt, melder direktøren:
– Vores grillsortiment med marinerede koteletter, grisemørbrad, ferske pølser osv. har igen i år været et hit ude i de danske detailforretninger. Som altid er vi ude i forretningerne for at pynte op med salgsmaterialer, men i år har vi valgt at sætte ekstra fokus på at komme ud i detailforretningerne i sommerhusområderne, og på salgstallene kan vi se, at det har været en god prioritering.