• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceTop11. 01. 2024 | Mikkel Bækgaard

Rykker ind i Odense: Pincho Nation klar med sjette restaurant

FoodserviceTop11. 01. 2024 By Mikkel Bækgaard

Den farverige og feststemte tapasrestaurant Pincho Nation åbner stor restaurant i det centrale Odense til sommer. Dermed fastholdes momentum, og man er nu til stede i de fire største byer i Danmark.  Målsætningen er at gøre konceptet landsdækkende med 12-15 restauranter, der er drevet af franchisetagere.

Til sommer kommer Pincho Nation til Odense, når man slår dørene op på Fisketorvet i Odense. Her får man omkring 800 m2 med plads til 210 gæster. I sommerhalvåret vil der også være lidt udeservering. Restauranten udstyres med et lounge-område, hvor man kan slappe af enten før eller efter maden, og der bliver også mulighed for private dining i et selskabslokale.

”Odense har været på vores radar i flere år, og vi er meget tilfredse med, at vi nu er lykkedes med at finde en god placering til vores restaurant på Fisketorvet. Byen er en dynamo og et samlingspunkt for hele Fyn med sit mangfoldige og inspirerende restaurationsmiljø. Det glæder vi os til at blive en del af,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Flere franchisedrevne restauranter på vej

Pincho Nation er grundlagt i Sverige i 2012. I Danmark er der nu fem restauranter: to i København og en i henholdsvis Aarhus, Aalborg og Randers. I Norden er der cirka 80 restauranter, hvoraf hovedparten ligger i Sverige. Størstedelen af restauranterne er drevet af franchisetagere. Målsætningen er at udbrede konceptet til hele Danmark. Det skal ske gennem en systematisk og bæredygtig åbning af nye restauranter i samarbejde med franchisetagere, der ønsker at åbne en eller flere enheder. Restauranten i Randers er drevet af en franchisetager, der er i gang med at se på mulighederne for at åbne endnu en restaurant i Silkeborg, Herning eller Viborg i løbet af 2024.

”Med flere end 60.000 gæster i løbet af det første år i Randers er vi kommet solidt fra land. Derfor er vi i gang med at se på mulighederne for at åbne en ny restaurant. Ambitionen er at kunne slå dørene op til minimum en ny restaurant i en af de store midtjyske byer. I branchen oplever vi i øjeblikket, at mange efterspørger ’value for money’, når de går på restaurant. Den efterspørgsel er som skræddersyet til vores koncept,” siger Tommy Refshøj, franchisetager og indehaver af Pincho Nation Randers.

75 pct. flere gæster i 2023

Pincho Nation inviterer gæsterne indenfor til en sanselig oplevelse, hvor der gjort ekstra ud af indretningen, og hvor atmosfæren er feststemt og uformel. Her bydes der på kulørte cocktails og tapasretter fra et menukort, der er et gastronomisk udvalg fra hele verden. I 2023 forventes antallet af gæster at blive over 375.000 sammenlignet med 215.000 i 2022. Stigningen på 75% skyldes, at der i november 2022 åbnede to nye restauranter i henholdsvis Aalborg og Randers. Derudover åbnede der i august en stor restaurant i Aarhus. De tre nye restauranter har høje besøgstal på lige fod med de to i København.

”Vi har i løbet af fem år opbygget et stærkt fundament for Pincho Nation i Danmark. Driften af restauranterne er solid, og alle enheder er overskudsgivende. I 2024 fortsætter vi arbejdet med at udbrede konceptet til hele landet. Det skal ske i samarbejde med franchisetagere,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Pincho Nation Danmark, som driver restauranterne i København, Aarhus og Aalborg, har netop modtaget sin første Børsen Gazelle, som gives til virksomheder, der fire år i træk kan fremvise vækst og for hele perioden et positivt driftsresultat. Pincho Nation åbnede den første restaurant i København i 2018 og har præsteret en vækst på 196,8 pct. over den 4-årige gazelleperiode.

Skrevet i: Foodservice, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik