• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Foodservice29. 08. 2024 | Mikkel Bækgaard

Pincho Nation med god start i Odense

Foodservice29. 08. 2024 By Mikkel Bækgaard

Feststemte og farverige Pincho Nation har fået en god start i Odense og har hen over sommeren haft 17.000 gæster. Første del af 2024 har været solidt for de etablerede enheder, hvor Aarhus er i gang med det første fulde kalenderår. Derfor fastholdes forventningerne til året om en vækst på 30% målt på antal gæster. Fokus på at skabe en unik stemning fremhæves som en af nøglerne til succes. Med restauranter i landets fire største byer har Pincho Nation sikret sig en stærk positionering, og flere nye franchisetagere forventes at blive budt velkommen inden længe.

I slutningen af juni åbnede Pincho Nation i Odense og henover sommeren har 17.000 odenseanere besøgt restauranten. Ligesom med åbningen i Odense udvikler de øvrige enheder sig planmæssigt, og i løbet af årets første syv måneder har 300.000 gæster besøgt en Pincho Nation restaurant. Derfor fastholdes forventningen med 500.000 gæster for hele året i Danmark. Det er en stigning på 30% i forhold til de 385.000 i 2023.

”Jeg vil gerne lykønske teamet i Odense for den fornemme start og samtidig også sige tak til odenseanerne for at tage så godt imod os. Åbningen af en flagskibs-restaurant i Odense har længe været et stort ønske for os. Overordnet set står vi et godt sted, hvor vi stødt og roligt formår at åbne nye restauranter samtidig med, at de etablerede enheder har skabt et solidt fundament,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Stemning giver sænkede skuldre

I den franchisedrevne restaurant i Randers har man for nylig sat rekord for flest antal gæster på en dag. Det skete under dette års festuge, hvor der om lørdagen var 454 gæster, der besøgte restauranten. For året som helhed ligger Randers 13% over sidste års niveau. Med et menukort bestående af tapasretter fra hele verden adskiller Pincho Nation sig fra de fleste andre restauranter, og lægger man hertil indretningen, er der ingen andre, som ligner. Netop indretningen med festlige temaer inspireret af cirkus og kabaret, som er fulde af farverige og fantasifulde motiver, er en af grundstenene i hele konceptet.

”Man kan have en gråvejsdag, men når du træder ind i en Pincho Nation restaurant giver det et smil på læben og sænkede skuldre. For os som restauratører er det afgørende med en god start på gæsterelationen, og her er det min erfaring, at Pincho Nation kan noget særligt, fordi der bliver brugt så mange ressourcer på at skabe en god atmosfære. Det er også en af hovedårsagerne til, at vi selv har valgt at investere i konceptet,” siger Tommy Refshøj, franchisetager og medindehaver af Pincho Nation Randers.

Restauranten i Randers drives af franchisetagerne Tommy Refshøj og Begitte Nyborg, som også står bag den kommende restaurant i Herning sammen med Per Larsson, og som forventes at åbne i begyndelsen af 2025.

Stærk positionering åbner døren for yderligere franchising

Med åbningen af Odense er Pincho Nation nu repræsenteret i landets fire største byer med to restauranter i København samt en i henholdsvis Aarhus, Odense og Aalborg. Pincho Nation åbnede den første restaurant i Danmark i 2018 og i slutningen af 2019 kom nummer to – begge i indre København. På bagkant af COVID-19 har man systematisk udbredt konceptet samtidig med, at man skabt solide økonomiske resultater, hvilket blandt andet har givet status af gazelle-virksomhed i 2023. I Pincho Nation har man en klar målsætning om, at franchising skal være med til at drive væksten i Danmark – på samme vis som i Sverige og Norge. Det solide fodfæste i Danmark betyder, at interessen for Pincho Nation nu er betydelig i det ellers snævre marked for franchising.

“Vi har gennem en periode på syv år vist, at Pincho Nation er et attraktivt restaurantkoncept i et særdeles konkurrencepræget marked. Derfor oplever vi også, at der i øjeblikket er stor interesse fra franchisetagere og ejendomsselskaber, der ser restauranterne som potentielle langsigtede lejemål,” siger Henrik Fischer, Head of Expansion for Pincho Nation.

Flertallet af de mere end 80 Pincho Nation restauranter er drevet af franchisetagere, så som franchisetager har man adgang til afprøvede arbejdsprocesser og omfattende støtte inden for kritiske områder som udvikling af menuen, daglig drift, IT, marketing og indkøb. Flere franchisetagere har tidligere drevet egne restauranter eller været franchisetagere i et andet koncept.

Skrevet i: Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

Forskning og uddannelseMejeriØkologi og bæredygtighed12. 11. 2025

En ny forskningsgennemgang viser, at fem enkle tiltag kan gøre osteproduktion mere effektiv og bæredygtig. Et forskerteam fra DTU har gennemgået den eksisterende forskning om fermentering og modning af ost i et litteraturstudie og peger på fem underudnyttede videnskabeligt baserede tiltag, som kan

Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

AktueltFoodservice12. 11. 2025

Den toscanske michelinrestaurant Saporium rykker for en periode ind i Tivoli. I Toscanas bølgende bakker ligger et af Italiens mest eksklusive og idylliske hoteller: det danskejede Borgo Santo Pietro, som for nyligt er blevet tildelt de maksimale 3 nøgler i Michelin-guiden. Blandt hotellets

Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

AktueltDetailhandel og en grosKød, fisk og fjerkræ12. 11. 2025

Ved mandagens World Steak Challenge vandt irske Dawn Meats og Lidl titlen som 'World's Best Steak' for deres irske græsfodrede sirloin. I alt sikrede Irland sig 24 guldmedaljer - og ud af de i alt 304 uddelte medaljer tog Irland den største samlede medaljehøst med 68 guld-, sølv- eller

Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

Forskning og uddannelseFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed12. 11. 2025

Forskning i økologi skal ikke have mindre, men større investeringer, for at Danmark kan leve op til sine grønne ambitioner om en fordobling af økologien. Det sikrer en ny politisk aftale. Med et nybrud i dansk forskningspolitik gennemfører regeringen flerårige investeringer i forskning og

FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

FødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed11. 11. 2025

Den danske ingrediensproducent FERM FOOD ApS fra Bække i Vejen har vundet EY Entrepreneur Of The Year’s regionale pris i kategorien Scale-Up. Prisen blev uddelt ved EY’s kåring i Syd-og Sønderjylland torsdag den 6. november og markerer en vigtig milepæl for virksomheden, der leverer fermenterede

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

  • Indonesisk svamp tryller ølrester om til pølser

    11.11.2025

  • Hotel Vejlefjord investerer massivt i talentudvikling i en presset branche

    11.11.2025

  • Økologikongres 2025 skal vise, hvad økologien kan præstere på basis af naturlige metoder

    11.11.2025

  • Ultraforarbejdede fødevarer: Eksperter efterlyser fokus på ernæring frem for proces

    11.11.2025

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    06.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik