• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Foodservice29. 08. 2024 | Mikkel Bækgaard

Pincho Nation med god start i Odense

Foodservice29. 08. 2024 By Mikkel Bækgaard

Feststemte og farverige Pincho Nation har fået en god start i Odense og har hen over sommeren haft 17.000 gæster. Første del af 2024 har været solidt for de etablerede enheder, hvor Aarhus er i gang med det første fulde kalenderår. Derfor fastholdes forventningerne til året om en vækst på 30% målt på antal gæster. Fokus på at skabe en unik stemning fremhæves som en af nøglerne til succes. Med restauranter i landets fire største byer har Pincho Nation sikret sig en stærk positionering, og flere nye franchisetagere forventes at blive budt velkommen inden længe.

I slutningen af juni åbnede Pincho Nation i Odense og henover sommeren har 17.000 odenseanere besøgt restauranten. Ligesom med åbningen i Odense udvikler de øvrige enheder sig planmæssigt, og i løbet af årets første syv måneder har 300.000 gæster besøgt en Pincho Nation restaurant. Derfor fastholdes forventningen med 500.000 gæster for hele året i Danmark. Det er en stigning på 30% i forhold til de 385.000 i 2023.

”Jeg vil gerne lykønske teamet i Odense for den fornemme start og samtidig også sige tak til odenseanerne for at tage så godt imod os. Åbningen af en flagskibs-restaurant i Odense har længe været et stort ønske for os. Overordnet set står vi et godt sted, hvor vi stødt og roligt formår at åbne nye restauranter samtidig med, at de etablerede enheder har skabt et solidt fundament,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Stemning giver sænkede skuldre

I den franchisedrevne restaurant i Randers har man for nylig sat rekord for flest antal gæster på en dag. Det skete under dette års festuge, hvor der om lørdagen var 454 gæster, der besøgte restauranten. For året som helhed ligger Randers 13% over sidste års niveau. Med et menukort bestående af tapasretter fra hele verden adskiller Pincho Nation sig fra de fleste andre restauranter, og lægger man hertil indretningen, er der ingen andre, som ligner. Netop indretningen med festlige temaer inspireret af cirkus og kabaret, som er fulde af farverige og fantasifulde motiver, er en af grundstenene i hele konceptet.

”Man kan have en gråvejsdag, men når du træder ind i en Pincho Nation restaurant giver det et smil på læben og sænkede skuldre. For os som restauratører er det afgørende med en god start på gæsterelationen, og her er det min erfaring, at Pincho Nation kan noget særligt, fordi der bliver brugt så mange ressourcer på at skabe en god atmosfære. Det er også en af hovedårsagerne til, at vi selv har valgt at investere i konceptet,” siger Tommy Refshøj, franchisetager og medindehaver af Pincho Nation Randers.

Restauranten i Randers drives af franchisetagerne Tommy Refshøj og Begitte Nyborg, som også står bag den kommende restaurant i Herning sammen med Per Larsson, og som forventes at åbne i begyndelsen af 2025.

Stærk positionering åbner døren for yderligere franchising

Med åbningen af Odense er Pincho Nation nu repræsenteret i landets fire største byer med to restauranter i København samt en i henholdsvis Aarhus, Odense og Aalborg. Pincho Nation åbnede den første restaurant i Danmark i 2018 og i slutningen af 2019 kom nummer to – begge i indre København. På bagkant af COVID-19 har man systematisk udbredt konceptet samtidig med, at man skabt solide økonomiske resultater, hvilket blandt andet har givet status af gazelle-virksomhed i 2023. I Pincho Nation har man en klar målsætning om, at franchising skal være med til at drive væksten i Danmark – på samme vis som i Sverige og Norge. Det solide fodfæste i Danmark betyder, at interessen for Pincho Nation nu er betydelig i det ellers snævre marked for franchising.

“Vi har gennem en periode på syv år vist, at Pincho Nation er et attraktivt restaurantkoncept i et særdeles konkurrencepræget marked. Derfor oplever vi også, at der i øjeblikket er stor interesse fra franchisetagere og ejendomsselskaber, der ser restauranterne som potentielle langsigtede lejemål,” siger Henrik Fischer, Head of Expansion for Pincho Nation.

Flertallet af de mere end 80 Pincho Nation restauranter er drevet af franchisetagere, så som franchisetager har man adgang til afprøvede arbejdsprocesser og omfattende støtte inden for kritiske områder som udvikling af menuen, daglig drift, IT, marketing og indkøb. Flere franchisetagere har tidligere drevet egne restauranter eller været franchisetagere i et andet koncept.

Skrevet i: Foodservice

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

Brød og kagerMarkedsføring05. 06. 2025

Sarah Harris tiltræder som ny Chief Marketing Officer hos Lagkagehuset. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director hos Starbucks UK, og med indgående kendskab til digital marketing og ESG-strategi skal hun styrke bagerkædens kommercielle profil i ind- og udland. Sarah Harris har de

Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

Frugt og grøntMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Generalsekretæren i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), Rune-Christoffer Dragsdahl, er blevet valgt til forperson for den internationale organsation IVU. Rune-Christoffer Dragsdahl, der er generalsekretær i Dansk Vegetarisk Forening (DVF), er blevet valgt til forperson for den internationale

Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

AktueltBrød og kager05. 06. 2025

I en ny digital publikation, Kernetal 2025, går Schulstad tæt på de 14-18-åriges madvaner og spørger: hvad spiser de unge egentlig – og hvad styrer deres valg? Tre omfattende undersøgelser tegner et billede af en generation, der gerne vil spise sundere, blive mætte og hygge sig over maden, men som

Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

AktueltFødevareproduktionMejeri05. 06. 2025

Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr. Den nye produktionslinje vil primært producere skyr til det

Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

DrikkevarerFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed05. 06. 2025

Når danskerne træder ind på en café eller sætter sig til rette på en restaurant, forventer de mere end blot mad og drikke – Rynkeby Foods lancering af Dagmar-serien tapper direkte ned i den tendens. Produkterne er skabt til den moderne forbruger, der træffer bevidste valg og efterspørger naturlige,

Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

Emballage03. 06. 2025

Nemco opfordrer virksomhederne til at søge rådgivning og medlemskab af en kollektiv ordning. Den 31. maj var der deadline for indberetning af emballagemængder til Dansk Producentansvar. Både fødevarevirksomheder og andre virksomheder med producentansvar for emballage skulle sikre, at deres

Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

FoodserviceForskning og uddannelseMiljø og sundhed03. 06. 2025

Danskernes madfærdigheder bliver dårligere og dårligere, og det får nu Danmarks største fødevarevirksomhed Arla til at slå alarm. Madfærdigheder er nemlig afgørende, når det kommer til danskernes sundhed, klimaet og det sociale samvær. 42 pct. af danske børn og unge siger, at de ikke kan koge

Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed03. 06. 2025

For sjette år i træk sætter Landbrug & Fødevarer fokus på de offentlige køkkener, der gør en forskel. Med Køkkenprisen 2025 hyldes de madhåndværkere, der kombinerer faglighed, smag og bæredygtighed i hverdagen - og viser vejen for fremtidens offentlige måltider. Hver dag serveres mere end

Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

AktueltMesser og konferencer03. 06. 2025

15.-24. august bliver Københavns gader igen fyldt med langborde og leben, når årets Copenhagen Cooking løber af stablen. I år kan gæsterne glæde sig til 100 oplevelser på tværs af hele byen: Fra petanqueturneringer til pizzakonkurrence, en ny version af Smørrebrødets Dag og middag midt på Kongens

Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

Detailhandel og en grosKonfektureMejeriTop03. 06. 2025

De seneste år har danskerne oplevet prisstigninger på mange varer. Nye tal viser, at danskerne ændrer forbrug på nogle varer, mens andre må koste, hvad de koster. Prisen på chokolade har gennem de seneste år været på himmelflugt. Ifølge nye tal fra analysevirksomheden YouGov er kiloprisen for

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset henter international marketingchef hos Starbucks London

    05.06.2025

  • Dansk Vegetarisk Forening: Generalsekretær skal stå i spidsen for international organisation

    05.06.2025

  • Sundhedsparadoks: Danske teenagere vil det sunde, men fristelser og fællesskab vinder

    05.06.2025

  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    05.06.2025

  • Nye økologiske gourmet-sodavand til de danske café- og restaurantgæster

    05.06.2025

  • Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

    03.06.2025

  • Arla slår alarm om manglende madfærdigheder

    03.06.2025

  • Køkkenprisen 2025: Kender du et køkken, der går forrest?

    03.06.2025

  • Programmet klar for Copenhagen Cooking 2025

    03.06.2025

  • Danskerne skærer ned på chokoladen, men smør og kaffe skal der ikke røres ved

    03.06.2025

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik