• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en gros23. 08. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Nemlig.com kæmper om de gode priser

Detailhandel og en gros23. 08. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Med en ny strategi tager nemlig.com endnu et skridt mod målet om at blive danskernes foretrukne supermarked. Priserne skal ned, og servicen skal øges. Det er nemlig.coms opskrift på at vinde danskernes gunst i et presset dagligvaremarked.

Stifteren af Nemlig.com fortæller, at udover lavere priser vil de også åbne nyt lager i Århus. (Arkivfoto: nemlig.com.)

Onlinesupermarkedet nemlig.com vil med en række initiativer gennemføre en massiv investering i at få endnu flere danskere til at handle dagligvarer på nettet. Kunderne kan nemlig allerede nu opleve billigere basisvarer, når mere end 1.800 af de mest solgte dagligvarer bliver prismatchet op mod en af landets absolut billigste fysiske dagligvarebutikker, Rema 1000.

Udover at basisvarerne bliver billigere end i dag, hvor de prismatches mod Netto, vil nemlig.com tilføje yderligere 400 varer over de kommende måneder. Det betyder, at der indenfor kort tid vil være mere end 2.200 varer at finde på nemlig.com, som vil være lige så billige som i Rema 1000. Samtidig introducerer nemlig.com et helt nyt tilbudskoncept, hvor de mange hundrede gode tilbud hver uge suppleres med fem tilbud, der vil være Danmarks billigste.  Der er tale om en massiv investering i priskrigen, og den kommer som et svar på, at pris er blevet endnu vigtigere for danskerne, når de handler dagligvarer.

Stefan Plenge, adm. direktør i nemlig.com, ser de nye initiativer som et markant offensivt træk, og han ser frem til at tilbyde kunderne nogle af landets skarpeste priser:

– Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt. Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000, siger Stefan Plenge.

Den store investering i pris vil blive finansieret ved at tilrettelægge arbejdsgangene bedre i varehusene og på hovedkontoret:

– Til oktober åbner vi et spritnyt varehus i Aarhus, der er indrettet efter alle kunstens regler. At bygge det varehus har lært os endnu mere om, hvordan vi optimerer logistikken bedst muligt, og det er denne viden, vi nu vil bruge til at indrette vores nuværende varehus i Brøndby markant bedre, siger Stefan Plenge, der forklarer, at det også er blevet væsentlig dyrere at drive et onlinevarehus som følge af den høje inflation:

– Vi har gennemgået alle processer på hovedkontoret for at gøre os mere effektive i vores dagligdag, hvilket har afstedkommet, at vi i dag desværre har måtte tage afsked med 20 medarbejdere. Det har været en rigtig svær beslutning at skulle sige farvel til dygtige og passionerede kollegaer, men det er en nødvendighed for, at vi fortsat kan være en konkurrencedygtig virksomhed i dette meget specielle marked, hvor omkostningsniveauet er steget markant og efterspørgslen på konkurrencedygtige varepriser aldrig har været større, siger Stefan Plenge.

Selvom konkurrencen på dagligvaremarkedet er hård, ser onlinesupermarkedet meget positivt på fremtiden.

– Vi er i dag markant større end før corona ramte Danmark, og danskerne har i den grad taget online dagligvarer til sig. Vi ser derfor ind i en fremtid, hvor vi tror på, at hovedparten af danskerne vil købe deres dagligvarer online, hvorfor vi om kort tid åbner vores nye varehus ved Aarhus. Varehuset vil gøre servicen for kunderne i Vestdanmark endnu bedre med mange flere leveringstider samt mulighed for bestilling og levering samme dag, hvilket, vi tror, vil få endnu flere danskere til at købe deres dagligvarer hos nemlig.com, siger Stefan Plenge.

Kunderne hos nemlig.com skal ikke vente længe på billigere basisvarer, prismatch mod Rema 1000 og det nye tilbudskoncept ”Nok Danmarks billigste”. Det er nemlig allerede trådt i kraft.

Skrevet i: Detailhandel og en gros

Seneste nyt fra redaktionen

Ny institutdirektør på DTU Aqua

Forskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ08. 05. 2025

Professor Anna Rindorf vil som ny leder af DTU Aqua bakke op om innovation på både instituttet og i samfundet: ”Vi skal vokse videre på trods af en usikker verden.” DTU har udpeget professor og sektionsleder Anna Rindorf til ny direktør for DTU Aqua med tiltrædelse den 1. juli. Hun har både

Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

DrikkevarerMiljø og sundhed08. 05. 2025

Rynkeby Foods A/S udvider sin produktportefølje under Valsølille-brandet ved at lancere Valsølille Vitamin Water – en vitaminvand uden brus og med 20 procent frugt. Med lanceringen af Valsølille Vitamin Water styrker Rynkeby Foods sin position på markedet for funktionelle drikkevarer og

Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

AktueltFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Det handler om at styrke landbrug, folkesundhed og fødevareindustri: Økologien er atter på dagsordenen hos fødevaregiganten Dragsbæk, der nu vil sende klart signal til landmænd, politikere og privatforbrugere om de mange fordele ved den danske raps. Efter en periode med stilstand er økologien

Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

AktueltFødevareproduktionØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Danmarks fødevareindustri genererer årligt 385.000 tons madspild. Nu skal et nyt projekt til 13 millioner kroner hjælpe virksomheder med at udnytte deres sidestrømme fra fødevareproduktionen mere effektivt og dermed nedbringe madspildet. Projektet er støttet og sat i gang af Industriens Fond,

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles

Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Holdet der driver noon, catering- og kantinevirksomheden, og BaneGaarden, mad- og kulturdestinationen i København, går nu efter en trecifret millionomsætning i 2025 svarende til en vækst på 26 pct. fra 2024 Table, moderselskabet stiftet af Carl Johan Paulsen, Ida Marie Banke André og Karlos

Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

FoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Eftersøgningen efter Danmarks bedste kok til mad over bål er skudt i gang. For andet år i træk afholdes DM i Bålmad – en krævende kokkekonkurrence, hvor kun en lille udvalgt skare får lov at stille til start.  Kan du kreere gastronomiske oplevelser i særklasse – også selv om røgen svider i

Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

AktueltFoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Mad og drikke bliver de vigtigste forlystelser, når Tivoli igen byder inden for til Tivoli Food Festival. Ni dage i maj bliver Tivoli fyldt med gastronomiske oplevelser, råvarer fra forskellige egne af landet, langbordsmiddage med stjernekokke, workshops og smagninger. Mere end 40.000 madglade

Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

AktueltDrikkevarerMesser og konferencer06. 05. 2025

Et krav om habitatvurdering gør det umuligt for Esrum Kloster & Møllegård at gennemføre årets traditionsrige ølfestival. Esrum Kloster Ølfestival 2025 bliver aflyst. Det står nu klart efter Gribskov Kommune har meddelt, at der skal foretages en habitatvurdering af det naturområde, som Esrum

Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

CertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Mængden af tun, der blev solgt globalt med Marine Stewardship Council (MSC)'s blå miljømærke, voksede med 24 pct. fra år til år til næsten 300.000 tons i 24-25 år, ifølge nye data offentliggjort af MSC i den seneste udgave af sin Sustainable Tuna Yearbook. Dataene omfatter både salg af tun fra

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuumsystemer: En guide til turn-key projekter

  • DENIOS ApS

    Service og vedligeholdelse – overholder du loven?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    De 7 bedste praksisser: Bliv en mester i lækagesøgning

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Inspirationskatalog: 44 siders tips til din menu

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny institutdirektør på DTU Aqua

    08.05.2025

  • Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

    08.05.2025

  • Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

    08.05.2025

  • Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

    08.05.2025

  • Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

    08.05.2025

  • Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

    06.05.2025

  • Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

    06.05.2025

  • Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

    06.05.2025

  • Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

    06.05.2025

  • Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

    06.05.2025

  • Højer Pølser vinder guld til buffetklassikere

    01.05.2025

  • 16 ISS-kantiner hos Bygningsstyrelsen får Svanemærket

    01.05.2025

  • Det smager af larm: Hvordan påvirker støj smagsløgene?

    01.05.2025

  • Ældste frigivelse fra Stauning Whisky nogensinde

    01.05.2025

  • 50 år med smag – Bryggeriet Apollo fejrer jubilæum og forvandling

    01.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik