
-I 2019 oplevede vi et år, hvor der var flere penge mellem i hænderne på forbrugerne. Det betød øget interesse for produkter af høj kvalitet og økologi. Det nød vi godt af. Udover en vækst i salget af vores gourmetænder havde vi en vækst på 5,2 procent af vores økologiske kyllinger, siger bestyrelsesformand Gunder P. Jensen.
Medvirkende til det øgede salg af Gråsten Gourmet Ænder er samarbejdet med Kokkelandsholdet, der anvendte gourmetanden i den menu de deltog med ved OL i Stuttgart i februar.
Om muligheden for i 2020 at præsentere et ligeså godt årsregnskab, siger Gunder P. Jensen.
-I perioden marts til maj har vi vel skønsmæssigt mistet en ugentlig omsætning på en kvart million til Corona nedlukning, og de penge kan ikke hentes hjem. Nu er mange af vore kunder tilbage efter en Corona nedlukning og vi ser, at salget bevæger sig mod bedre tider. Dertil kommer, at vi nu er repræsenteret i flere og flere af de toneangivende detailforretninger.



