Go Nordic Cruiseline, selskabet bag Oslobåden, skifter fra Heineken til Carlsberg som ny ølleverandør på ruten mellem København og Oslo. Skiftet er led i en større rebranding med øget fokus på nordisk identitet, hvor Carlsberg viser sig at være gæsternes foretrukne øl.

Fremover vil passagererne ombord på Oslobåden, der har skiftet navn til Go Nordic Cruiseline, kunne nyde Carlsbergs øl, når de stævner ud fra enten København eller Oslo. Som led i en omfattende rebranding skifter Go Nordic Cruiseline ølleverandør på den historiske rute, og dermed styrkes den nordiske identitet, som rederiet nu satser helhjertet på.
Samarbejdet mellem Go Nordic Cruiseline og Carlsberg er en naturlig forlængelse af det strategiske fokus på nordiske kvalitetsoplevelser ombord. Med opgraderede skibe, nordisk gastronomi og liveunderholdning fra Norden sætter rederiet en ny kurs for ruten – og skiftet fra Heineken til Carlsberg er næste skridt på vejen.
“Vores gæster skal kunne mærke, at de er i Skandinavien – allerede fra det øjeblik, de træder ombord. Med Carlsberg som ny ølpartner får vi en stærk nordisk spiller, som passer perfekt ind i det univers, vi bygger op. Det handler om smag, kvalitet og forankring,” siger Kevin Helsinghof, VP, Sales and Marketing.
Passagererne har talt – Carlsberg topper
En ny spørgeskemaundersøgelse blandt knap 1000 gæster fra Go Nordic Cruiseline i aldersgruppen 18-75+ viser, at Carlsberg er den foretrukne øl ombord med 35,2 pct. af stemmerne – foran Tuborg (31,5 pct.) og Heineken (12,5 pct.).
“Resultaterne viser en klar præference for Carlsberg, især blandt danske og norske passagerer, som i stigende grad efterspørger produkter med stærk lokal forankring. Det giver os et solidt mandat til at styrke den nordiske identitet ombord,” siger Kevin Helsinghof.
Et stærkt nordisk match
Også hos Carlsberg ser man frem til samarbejdet:
“Vi er stolte af at blive en del af oplevelsen på en så ikonisk rute, der binder to nordiske hovedstæder sammen. Carlsberg har en lang historie i Danmark og internationalt, og vi glæder os til at byde passagererne velkommen med øl, der smager af Norden,” siger Henrik Friis Fredvig, VP, Ontrade i Carlsberg Danmark.
Go Nordic Cruiseline blev etableret i november 2024, da svenske Gotlandsbolaget overtog ruten, som tidligere lå under DFDS i mere end 150 år. Siden har begge skibe gennemgået en totalrenovering og fået nye navne: Nordic Pearl og Nordic Crown. Den nye ølleverandør er næste skridt i en bredere rebrandingkampagne, som blev skudt i gang sidst i april.
“Vi investerer massivt i at gentænke hele rejseoplevelsen. Det handler ikke kun om destinationen, men om rejsen i sig selv. Carlsberg bliver en vigtig del af den fortælling,” afslutter Kevin Helsinghof.