• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosMarkedsføringTop13. 12. 2017 | Peter Friis

Kommercielle muskler skal sætte Zoo op i gear

Detailhandel og en grosMarkedsføringTop13. 12. 2017 By Peter Friis

Bestyrelsen i Zoologisk Have København har udnævnt Jørgen Nielsen som ny administrerende direktør. Jørgen Nielsen kommer fra en stilling som koncerndirektør i Dagrofa, hvor han var med til at gøre Meny til et af landets stærkeste brands.

Zoos bestyrelse og bestyrelsesformand Jørgen Horwitz har med den nye direktør ønsket en øget fokus på den kommercielle del af Zoos forretning:
– Med valget af Jørgen Nielsen har vi fundet den rette inspirerende og kommercielle motor, der kan trække Zoo op i gear. Kunsten ligger i at drive og udvikle forretningen Zoo uden at gå på kompromis med, at vi er en kulturinstitution med 158 års viden om dyr og dyrehold. Det føler vi os overbeviste om, at Jørgen Nielsen og direktionen er i stand til, og jeg glæder mig meget til sammen med den øvrige bestyrelse at være en del af denne udvikling, vi med ansættelsen har sat i gang, siger Jørgen Horwitz.

Zoo Vision 2020
Administrerende direktør Jørgen Nielsen har netop præsenteret sin plan Zoo Vision 2020, der tydeligt kommer til at markere, at Zoologisk Have København er trådt ind en helt ny æra:
– Kunsten består i at drive en forretning på et stærkt fundament af viden og forskning. Det er fortsat en helt afgørende del af Zoos DNA. Men vi skal invitere vores gæster indenfor på en helt ny måde: De skal mødes af et madudbud, der er fuldt på højde med Torvehallerne og Papirøen. De skal med hjælp fra dyrepasserne have dyrene helt ind under huden, de skal føle sig velkomne og taget ved hånden, allerede inden de træder gennem porten. De skal mødes af relevante og underholdende events. De skal kort sagt mærke, at Zoo er en oplevelseshave, hvor man kan komme forbi 12 gange på et år og opleve noget nyt hver gang. Sagt på en anden måde, bliver Zoo nu en helårsforretning, siger Jørgen Nielsen.

I den europæiske top 3
Han lover, at allerede i løbet af 2018 vil Zoos gæster tydeligt kunne mærke, at vejen til det perfekte zoobesøg er blevet kortere og belagt med gode oplevelser:
– Som noget af det første, vil vi bygge landets bedste legeplads. Den står klar til påske. Derudover er grundideen, at vi åbner Zoo op mod resten af verden i den forstand, at vi skal møde vores gæsters behov før, under og efter turen går til Zoo. Når en hel familie ankommer til Zoo for at tilbringe dagen, skal vi som det naturligste i verden imødekomme alle deres behov: masser af dyreoplevelser, masser af leg og læring og selvfølgelig et stort og varieret udbud af moderne mad og drikke. Vi har landets mest unikke rammer for at skabe oplevelser for alle sanser. Men det kræver, at vi ændrer vores mindset i hele Zoo – alle lige fra billetsælgeren til zoologen, der arbejder med naturbevarelse skal have fokus på vores gæster og på de gode dyreoplevelser. Det bliver en rejse fem mod år 2020, hvor målet er, at Zoologisk Have ligger i top 3 over dyreparker i Europa.
Som et særskilt ben i Zoo Vision 2020 fremhæver Jørgen Nielsen også ambitionen om at opbygge landets stærkeste erhvervsnetværk og sponsorklub.

Kommercielle muskler fra dagligvarebranchen
Jørgen Nielsen har tidligere stået spidsen som koncerndirektør for Profil Optik og supermarkedskoncernen Dagrofa. Her leverede han bl.a. dramatiske omsætningsresultater i transformationen af dagligvarekæden Meny, og han bringer således stærke kommercielle muskler med sig til Zoo. Fra Dagrofa har Jørgen Nielsen også hentet en ny kommerciel direktør, Christian Higraff, der netop er tiltrådt. Christian Higraff var marketing og onlinedirektør og gennemførte go to market-strategien for supermarkedskæden Meny. De to nye direktører ser frem til sammen med videnskabelig direktør Bengt Holst og resten af holdet af dyrepassere, zoologer, driftsmedarbejdere og administrationsmedarbejder at udvikle Zoologisk Have til en oplevelseshave i toppen af de europæiske dyreparker.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

Detailhandel og en grosFrugt og grønt27. 05. 2025

Nemlig.com offentliggør sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online. I en tid hvor danske forbrugere i stigende grad kræver gennemsigtighed og høj kvalitet, vælger Nemlig som en af de første dagligvareaktører åbent at dele tallene

150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

Foodservice27. 05. 2025

En af landets ældste og mest erfarne leverandører til professionelle køkkener, Oluf Brønnum & Co A/S, åbner 1. juli nyt showroom, kontor og Food Lab på Runetoften 15 i Aarhus – i det tidligere Ken Storkøkken-domicil. Virksomheden, der i 2024 kunne fejre sit 150-års jubilæum, får dermed sin

Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

AktueltDrikkevarer27. 05. 2025

Dansk vin er en voksende branche med stolte rødder og høj kvalitet. Nu bliver Foreningen Dansk Vin en del af SMVdanmark. SMVdanmark vokser med endnu en medlemsorganisation. Foreningen Dansk Vin (FDV) er den syvende organisation, der har meldt sig ind under SMVdanmarks faner det seneste år. FDV

Food&Drink på gaden med fokus på kød

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ27. 05. 2025

Seneste udgave af branchemagasinet Food&Drink er på gaden. I dette nummer har vi fokus på kød og er blandt andet på besøg hos Grambogård på Fyn. Vi har også lært om grønt charcuteri, været (næsten) i luften med Restaurant AOC og været hos en fantastisk producent af Pinot Noir i

Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

Brød og kagerDrikkevarerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed27. 05. 2025

I år kan festivalgæsterne på Roskilde Festival glæde sig til en helt unik øloplevelse, der ikke kun slukker tørsten, men også bidrager til bæredygtighed. Husbryggeriet Jacobsen lancerer en specialbryg, der er skabt af juicerester og økologiske boller – et innovativt skridt mod at minimere madspild

Topsommelierer fra Michelin-restauranter anbefaler vine fra lokale vinhandlere på dansk vinplatform

Drikkevarer22. 05. 2025

Nu kan vinentusiaster modtage vinanbefalinger fra Danmarks dygtigste sommelierer og samtidigt støtte lokale vinhandlere. Initiativet er blevet taget så godt imod, at vinplatformen Bottle Hero nu gør klar til at gå internationalt med frisk kapital i ryggen.  Nu kan man få vinoplevelsen fra

Green Innovation Week: Gråærter og rapskage på menuen: Unge madhåndværkere former fremtidens køkken

Forskning og uddannelseMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed22. 05. 2025

Når tusindvis af unge, undervisere, virksomheder og organisationer samles til Green Innovation Week i Skive den 25. september, bliver det med bæredygtighed på både programmet og menuen. I år er det nemlig elever fra tre fødevareuddannelser – Nordic Food College, FGU Skolen Skive og Aarhus Tech – der

Gæsterne foretrækker Carlsberg: Oslobåden får ny ølleverandør

AktueltDrikkevarerFoodservice22. 05. 2025

Go Nordic Cruiseline, selskabet bag Oslobåden, skifter fra Heineken til Carlsberg som ny ølleverandør på ruten mellem København og Oslo. Skiftet er led i en større rebranding med øget fokus på nordisk identitet, hvor Carlsberg viser sig at være gæsternes foretrukne øl. Fremover vil passagererne

Få del i millionpulje til udvikling af plantebaserede fødevarer

AktueltFrugt og grøntFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed22. 05. 2025

Små og mellemstore fødevarevirksomheder kan søge om at deltage i PlanteVÆKST - et skræddersyet udviklingsforløb med adgang til ekspertise, testfaciliteter og professionelt netværk. Teknologisk Institut åbner døren for små og mellemstore fødevarevirksomheder, der ønsker at styrke deres position

Skoleelever fik første måltid fra nyt kæmpekøkken

FoodserviceTop22. 05. 2025

Da tusindvis af københavnske skoleelever tirsdag satte sig til frokost, var det ikke bare dagens ret, de fik serveret – det var den allerførste, der er produceret i skolemadordningen EAT’s nye storkøkken. På menuen står der enten klassisk hønsekødssuppe med hvidløgsbrød eller pasta med

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Deltag i masterclass: ’Ansvarlig fisk på tallerkenen’

  • DENIOS ApS

    Her er den oversete vej til et sundere arbejdsmiljø

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer den nye HiCube Neo RGA

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti

    27.05.2025

  • 150-årig familievirksomhed rykker til Aarhus: Oluf Brønnum & Co A/S åbner nyt domicil på Runetoften

    27.05.2025

  • Dansk vinproduktion træder ind i SMVdanmark

    27.05.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på kød

    27.05.2025

  • Premiere på Roskilde Festical: Ny øl brygget på juicerester og øko-boller

    27.05.2025

  • Topsommelierer fra Michelin-restauranter anbefaler vine fra lokale vinhandlere på dansk vinplatform

    22.05.2025

  • Green Innovation Week: Gråærter og rapskage på menuen: Unge madhåndværkere former fremtidens køkken

    22.05.2025

  • Gæsterne foretrækker Carlsberg: Oslobåden får ny ølleverandør

    22.05.2025

  • Få del i millionpulje til udvikling af plantebaserede fødevarer

    22.05.2025

  • Skoleelever fik første måltid fra nyt kæmpekøkken

    22.05.2025

  • Foodexpo lancerer nyt messekoncept

    20.05.2025

  • Ny AI skal nudge til at spise grønnere

    20.05.2025

  • Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet

    20.05.2025

  • Madens Folkemøde trak 35.000 mennesker til Nykøbing Falster

    20.05.2025

  • Christian Wellendorf er Danmarks næste Bocuse D´Or kandidat

    20.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik