• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosMarkedsføringTop13. 12. 2017 | Peter Friis

Kommercielle muskler skal sætte Zoo op i gear

Detailhandel og en grosMarkedsføringTop13. 12. 2017 By Peter Friis

Bestyrelsen i Zoologisk Have København har udnævnt Jørgen Nielsen som ny administrerende direktør. Jørgen Nielsen kommer fra en stilling som koncerndirektør i Dagrofa, hvor han var med til at gøre Meny til et af landets stærkeste brands.

Zoos bestyrelse og bestyrelsesformand Jørgen Horwitz har med den nye direktør ønsket en øget fokus på den kommercielle del af Zoos forretning:
– Med valget af Jørgen Nielsen har vi fundet den rette inspirerende og kommercielle motor, der kan trække Zoo op i gear. Kunsten ligger i at drive og udvikle forretningen Zoo uden at gå på kompromis med, at vi er en kulturinstitution med 158 års viden om dyr og dyrehold. Det føler vi os overbeviste om, at Jørgen Nielsen og direktionen er i stand til, og jeg glæder mig meget til sammen med den øvrige bestyrelse at være en del af denne udvikling, vi med ansættelsen har sat i gang, siger Jørgen Horwitz.

Zoo Vision 2020
Administrerende direktør Jørgen Nielsen har netop præsenteret sin plan Zoo Vision 2020, der tydeligt kommer til at markere, at Zoologisk Have København er trådt ind en helt ny æra:
– Kunsten består i at drive en forretning på et stærkt fundament af viden og forskning. Det er fortsat en helt afgørende del af Zoos DNA. Men vi skal invitere vores gæster indenfor på en helt ny måde: De skal mødes af et madudbud, der er fuldt på højde med Torvehallerne og Papirøen. De skal med hjælp fra dyrepasserne have dyrene helt ind under huden, de skal føle sig velkomne og taget ved hånden, allerede inden de træder gennem porten. De skal mødes af relevante og underholdende events. De skal kort sagt mærke, at Zoo er en oplevelseshave, hvor man kan komme forbi 12 gange på et år og opleve noget nyt hver gang. Sagt på en anden måde, bliver Zoo nu en helårsforretning, siger Jørgen Nielsen.

I den europæiske top 3
Han lover, at allerede i løbet af 2018 vil Zoos gæster tydeligt kunne mærke, at vejen til det perfekte zoobesøg er blevet kortere og belagt med gode oplevelser:
– Som noget af det første, vil vi bygge landets bedste legeplads. Den står klar til påske. Derudover er grundideen, at vi åbner Zoo op mod resten af verden i den forstand, at vi skal møde vores gæsters behov før, under og efter turen går til Zoo. Når en hel familie ankommer til Zoo for at tilbringe dagen, skal vi som det naturligste i verden imødekomme alle deres behov: masser af dyreoplevelser, masser af leg og læring og selvfølgelig et stort og varieret udbud af moderne mad og drikke. Vi har landets mest unikke rammer for at skabe oplevelser for alle sanser. Men det kræver, at vi ændrer vores mindset i hele Zoo – alle lige fra billetsælgeren til zoologen, der arbejder med naturbevarelse skal have fokus på vores gæster og på de gode dyreoplevelser. Det bliver en rejse fem mod år 2020, hvor målet er, at Zoologisk Have ligger i top 3 over dyreparker i Europa.
Som et særskilt ben i Zoo Vision 2020 fremhæver Jørgen Nielsen også ambitionen om at opbygge landets stærkeste erhvervsnetværk og sponsorklub.

Kommercielle muskler fra dagligvarebranchen
Jørgen Nielsen har tidligere stået spidsen som koncerndirektør for Profil Optik og supermarkedskoncernen Dagrofa. Her leverede han bl.a. dramatiske omsætningsresultater i transformationen af dagligvarekæden Meny, og han bringer således stærke kommercielle muskler med sig til Zoo. Fra Dagrofa har Jørgen Nielsen også hentet en ny kommerciel direktør, Christian Higraff, der netop er tiltrådt. Christian Higraff var marketing og onlinedirektør og gennemførte go to market-strategien for supermarkedskæden Meny. De to nye direktører ser frem til sammen med videnskabelig direktør Bengt Holst og resten af holdet af dyrepassere, zoologer, driftsmedarbejdere og administrationsmedarbejder at udvikle Zoologisk Have til en oplevelseshave i toppen af de europæiske dyreparker.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 06. 2025

Efter et år med skærpet fokus på effektiv drift, kunderelevans og digital udvikling besøger flere kunder end nogensinde Lagkagehusets butikker i Danmark, Storbritannien og USA. Det resulterer i en rekordomsætning for 2024 med en vækst på 7,8 pct. og en markant forbedring af

Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

DrikkevarerØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

Nørrebrews naturlige energidrik Maté Maté bliver officiel energidrikpartner på Nordeuropas største festival. Det danske energidrikbrand Maté Maté fra Nørrebrew har indgået en millionaftale som officiel energidrikpartner på Roskilde Festival. Aftalen cementerer Maté Matés indtog blandt de danske

Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræMejeri19. 06. 2025

Kender du en restaurant, der for alvor mestrer smag, håndværk og råvareforståelse? Så er det nu, du kan indstille den til de prestigefyldte kokkekonkurrencer: Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025. Konkurrencerne, der afvikles af Landbrug & Fødevarer, fejrer det kulinariske håndværk

Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig

Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

EmballageFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

I havnens kantine i Nordhavn i København sparer man årligt over 50 kg engangsplast. Det gør man med et pantsystem på netop engangsplast - og det virker! De fleste kan blive enige om, at vi skal have flere grønne tiltag i vores hverdag. Det er dog de færreste, der vil betale lidt ekstra, de

Michelin 2025: Stjerneregn til Danmark

FoodserviceTop17. 06. 2025

Danmark udbyggede sin position som gastronomisk stormagt, da Michelin i aftes tildelte dansk gastronomi hele otte nye stjerner, så der i dag er 52 stjerner fordelt på 38 restauranter i Danmark. Bag succesen står en hel branche, der gennem to årtier har arbejdet kompromisløst med talentudvikling,

Live dataovervågning af larveproduktion vil revolutionere insektopdræt

FødevareproduktionRåvarer og ingredienser17. 06. 2025

Insektproduktionssektoren er en hastigt voksende industri, men produktionseffektiviteten og skalerbarheden er udfordret. Et nyt forskningsprojekt vil udvikle smarte overvågnings- og realtidsanalysesystemer til produktion af sort soldaterfluelarver. Innovationsfonden har investeret 6 millioner kroner

Direktørskifte i Danish Crowns handelsselskab ESS-FOOD

Kød, fisk og fjerkræ17. 06. 2025

Danish Crown har ansat Anders Boecker Pedersen som ny CEO for ESS-FOOD, der er koncernens handelsselskab. Med en fortid i bl.a. PepsiCo og Carlsberg er han en stærk lederprofil, som skal overtage posten efter den mangeårige CEO, Morten Holm, der har valgt at gå på pension. Anders Boecker

Pioner for plantebaserede fødevarer fylder 75 år

AktueltFrugt og grøntFødevareproduktionMejeriMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed17. 06. 2025

Poul Agger, iværksætteren bag Naturli’ Foods og SOY4YOU - begge solgt til Orkla - fylder 75 år tirsdag i dag den 17. juni. Han har spillet en central rolle i udviklingen af den plantebaserede fødevarebranche i Danmark og har modtaget flere priser for sit arbejde med bæredygtige løsninger. Poul

Sol over Gudhjem 2025: Danmarks gastronomiske folkefest bliver endnu større

AktueltFoodserviceMesser og konferencer17. 06. 2025

Stjernekokke, dessertduel, pop-up gourmetrestaurant og masser af musik på havnefronten i Gudhjem. Om blot to dage bringer Sol over Gudhjem dansk gastronomi tæt på, så den både kan smages, mærkes og forstås. På torsdag den 19. til lørdag den 21. juni 2025 bliver Bornholm igen gastronomisk

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Så er det sidste chance

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Høj præcision i CNC-fræsning takket være vakuum

  • DENIOS ApS

    Sikker tøndehåndtering starter her

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

  • Michelin 2025: Stjerneregn til Danmark

    17.06.2025

  • Live dataovervågning af larveproduktion vil revolutionere insektopdræt

    17.06.2025

  • Direktørskifte i Danish Crowns handelsselskab ESS-FOOD

    17.06.2025

  • Pioner for plantebaserede fødevarer fylder 75 år

    17.06.2025

  • Sol over Gudhjem 2025: Danmarks gastronomiske folkefest bliver endnu større

    17.06.2025

  • Dansk teknologi garanterer fødevaresikkerhed i hollandsk råmælksost

    12.06.2025

  • Videnskabsfolk fra alle kontinenter: Havet er ved et tippepunkt

    12.06.2025

  • Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri får ny departementschef

    12.06.2025

  • Ny restaurant i Carlsberg Byen sætter fisken og det frie valg i front

    12.06.2025

  • Michelin-opvarmning: Madfestival med fri entré, koncerter og stjernestøv

    12.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik