• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

DrikkevarerØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025 | Mikkel Bækgaard

Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

DrikkevarerØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025 By Mikkel Bækgaard

Nørrebrews naturlige energidrik Maté Maté bliver officiel energidrikpartner på Nordeuropas største festival.

Det danske energidrikbrand Maté Maté fra Nørrebrew har indgået en millionaftale som officiel energidrikpartner på Roskilde Festival. Aftalen cementerer Maté Matés indtog blandt de danske og internationale giganter på energidrikmarkedet.

Med Roskilde Festivals skift til økologisk fokus i 2019 åbnede der sig muligheder for nye partnere, og Maté Maté har siden strategisk positioneret sig som den selvskrevne energidrikpartner. Fra 2023 indgik Maté Maté partnerskabet, og sidste år solgte brandet over 60.000 dåser til festivalens 130.000 gæster. 

”Det er selvsagt kæmpestort at være energidrikpartner på Nordeuropas største festival. Energimarkedet buldrer stadig frem, og det er vigtigere end nogensinde at tilbyde funktionelle drikkevarer, hvor brand, naturlige ingredienser og økologi er i centrum. Det her partnerskab bekræfter, at vi også kommercielt kan være med, når vi er oppe mod de største brands” siger Sune Blom, CEO i Nørrebrew.

Fra festkollektiv til festivalpartner

Det hele begyndte i 2014, da tretten venner fra København stiftede Danmarks første maté-brand. I årene inden havde de som festkollektiv solgt hjemmelavet maté i store gryder til tunnelraves og gadefester – serveret fra hjemmebyggede barer til 10 kroner koppen. Drikken blev hurtigt en favorit, og dermed var ideen til Mate Mate født. Hvad der startede et hobbyprojekt er i dag, over ti år senere, blevet til en virksomhed drevet af fire af de oprindelige stiftere og i alt 16 medarbejdere fra kontoret på Nørrebro. ”Det er fantastisk at tænke på, at vi gik fra at sælge maté fra en gryde til gadefester til i dag at kunne kalde os officiel energidrikpartner på Roskilde Festival – med vores egen kæmpebar og titusindvis af solgte dåser,” fortæller CEO Sune Blom.

At netop Roskilde Festival var et mål for Maté Maté, er ikke helt tilfældigt. Stifterne var selv trofaste festivalgængere – og er det stadig:

”Vi har med enkelte undtagelser været på Roskilde hvert år siden vi gik i 9. klasse, og festivalen har været en fast del af vores ungdom – man kan godt sige, at vi er vokset op der. Festivalen er naturligt blevet en stor del af Maté Maté og vores identitet – også selvom vi nu er voksne med familier og virksomhed, og alt det, der følger med.” siger Sune Blom.

Værdifællesskab med Roskilde

Samarbejdet mellem Roskilde Festival og Maté Maté bygger på mere end bare fælles historie. Det handler om et stærkt værdifællesskab – omkring økologi, kvalitet, innovation og en fælles tro på fællesskaber og festkultur. Og det er dette værdifællesskab, der gjorde Maté Maté til det naturlige valg, da Roskilde Festival skulle vælge energidrikpartner:

”Vi har valgt partnere, som er lokale, innovative og deler vores fokus på kvalitet og økologi. Maté Maté leverer kommercielt på niveau med de største brands – og har deres helt egen stemme – og vi er virkelig begejstrede for samarbejdet.” lyder det fra Thomas Keller, business development hos Roskilde Festival. 

Hos Nørrebrew deles begejstringen:

”Det er lige her, vores målgruppe er. Det giver os en unik mulighed for at understrege, at fremtidens funktionelle drikke ikke handler om monstertrucks og ekstremsport, men om festivaler, musik og god energi, der skaber oplevelser sammen med gode mennesker. Med Maté Maté vil vi ikke bare være et alternativ til syntetiske energidrikke – vi vil være førstevalget.”

Skrevet i: Drikkevarer, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

Brød og kagerDetailhandel og en gros19. 06. 2025

Efter et år med skærpet fokus på effektiv drift, kunderelevans og digital udvikling besøger flere kunder end nogensinde Lagkagehusets butikker i Danmark, Storbritannien og USA. Det resulterer i en rekordomsætning for 2024 med en vækst på 7,8 pct. og en markant forbedring af

Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

DrikkevarerØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

Nørrebrews naturlige energidrik Maté Maté bliver officiel energidrikpartner på Nordeuropas største festival. Det danske energidrikbrand Maté Maté fra Nørrebrew har indgået en millionaftale som officiel energidrikpartner på Roskilde Festival. Aftalen cementerer Maté Matés indtog blandt de danske

Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræMejeri19. 06. 2025

Kender du en restaurant, der for alvor mestrer smag, håndværk og råvareforståelse? Så er det nu, du kan indstille den til de prestigefyldte kokkekonkurrencer: Årets ret med gris og Årets ret med ost 2025. Konkurrencerne, der afvikles af Landbrug & Fødevarer, fejrer det kulinariske håndværk

Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

AktueltDetailhandel og en grosFoodserviceØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig

Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

EmballageFoodserviceTopØkologi og bæredygtighed19. 06. 2025

I havnens kantine i Nordhavn i København sparer man årligt over 50 kg engangsplast. Det gør man med et pantsystem på netop engangsplast - og det virker! De fleste kan blive enige om, at vi skal have flere grønne tiltag i vores hverdag. Det er dog de færreste, der vil betale lidt ekstra, de

Michelin 2025: Stjerneregn til Danmark

FoodserviceTop17. 06. 2025

Danmark udbyggede sin position som gastronomisk stormagt, da Michelin i aftes tildelte dansk gastronomi hele otte nye stjerner, så der i dag er 52 stjerner fordelt på 38 restauranter i Danmark. Bag succesen står en hel branche, der gennem to årtier har arbejdet kompromisløst med talentudvikling,

Live dataovervågning af larveproduktion vil revolutionere insektopdræt

FødevareproduktionRåvarer og ingredienser17. 06. 2025

Insektproduktionssektoren er en hastigt voksende industri, men produktionseffektiviteten og skalerbarheden er udfordret. Et nyt forskningsprojekt vil udvikle smarte overvågnings- og realtidsanalysesystemer til produktion af sort soldaterfluelarver. Innovationsfonden har investeret 6 millioner kroner

Direktørskifte i Danish Crowns handelsselskab ESS-FOOD

Kød, fisk og fjerkræ17. 06. 2025

Danish Crown har ansat Anders Boecker Pedersen som ny CEO for ESS-FOOD, der er koncernens handelsselskab. Med en fortid i bl.a. PepsiCo og Carlsberg er han en stærk lederprofil, som skal overtage posten efter den mangeårige CEO, Morten Holm, der har valgt at gå på pension. Anders Boecker

Pioner for plantebaserede fødevarer fylder 75 år

AktueltFrugt og grøntFødevareproduktionMejeriMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed17. 06. 2025

Poul Agger, iværksætteren bag Naturli’ Foods og SOY4YOU - begge solgt til Orkla - fylder 75 år tirsdag i dag den 17. juni. Han har spillet en central rolle i udviklingen af den plantebaserede fødevarebranche i Danmark og har modtaget flere priser for sit arbejde med bæredygtige løsninger. Poul

Sol over Gudhjem 2025: Danmarks gastronomiske folkefest bliver endnu større

AktueltFoodserviceMesser og konferencer17. 06. 2025

Stjernekokke, dessertduel, pop-up gourmetrestaurant og masser af musik på havnefronten i Gudhjem. Om blot to dage bringer Sol over Gudhjem dansk gastronomi tæt på, så den både kan smages, mærkes og forstås. På torsdag den 19. til lørdag den 21. juni 2025 bliver Bornholm igen gastronomisk

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Så er det sidste chance

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Høj præcision i CNC-fræsning takket være vakuum

  • DENIOS ApS

    Sikker tøndehåndtering starter her

  • Spirax Sarco Danmark

    Vi sætter fokus på damp som en naturlig energikilde

  • DENIOS ApS

    Lær at håndtere lækager på 90 min.

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mød Busch på Spildevand Teknisk Forenings Årsmøde 2025

  • Nemco Machinery A/S

    Producentansvar: Uklare regler skaber frustration i fødevarevirksomheder

  • DENIOS ApS

    Sådan vælger du det rigtige opbevaringsskab til farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Group præsenterer innovative vakuumløsninger på Battery Show Europe 2025 i Stuttgart

  • DENIOS ApS

    Sådan transporterer du lithiumbatterier sikkert

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

  • Klar til indstillinger til Årets Ret Med Gris og Årets Ret med Ost

    19.06.2025

  • Nyt innovationsprogram skal skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen

    19.06.2025

  • Pantsystem sparer over 50 kg engangsplast årligt i Nordhavn-kantine

    19.06.2025

  • Michelin 2025: Stjerneregn til Danmark

    17.06.2025

  • Live dataovervågning af larveproduktion vil revolutionere insektopdræt

    17.06.2025

  • Direktørskifte i Danish Crowns handelsselskab ESS-FOOD

    17.06.2025

  • Pioner for plantebaserede fødevarer fylder 75 år

    17.06.2025

  • Sol over Gudhjem 2025: Danmarks gastronomiske folkefest bliver endnu større

    17.06.2025

  • Dansk teknologi garanterer fødevaresikkerhed i hollandsk råmælksost

    12.06.2025

  • Videnskabsfolk fra alle kontinenter: Havet er ved et tippepunkt

    12.06.2025

  • Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri får ny departementschef

    12.06.2025

  • Ny restaurant i Carlsberg Byen sætter fisken og det frie valg i front

    12.06.2025

  • Michelin-opvarmning: Madfestival med fri entré, koncerter og stjernestøv

    12.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik