Detailhandel og en gros
Dagrofa Foodservice donerer 97 tons fødevarer videre til Stop Spild Lokalt i kampen mod madspild
Et samarbejde mellem fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og den frivillige organisation Stop Spild Lokalt har i år reddet 97 tons overskudsmad fra at ende som madspild.
NOLO Collective køber det danske drikkevarebrand Lillow
NOLO Collective, en af Nordens førende importører og forhandlere af alkoholfrie drikkevarer, udvider sin portefølje med endnu en innovativ aktør på markedet i form af
De Samvirkende Købmænd: Danskerne vil have lavere moms på fødevarer – og det kan sagtens lade sig gøre
Fødevarepriserne har pil opad, og det rammer danskerne på pengepungen. Det er oplagt at lette momsen på fødevarer – og det kan endda nemt finansieres:
I kamp for danskernes yndlingsfrugt: Danske butikker i fælles front for bananen
Coop, Netto, Rema 1000 og Lidl sender fælles opfordring til kunderne: Køb Fairtrade-bananer – for bondens løn og bananens fremtid. For første gang nogensinde går
MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar
Regeringen har aftalt at ville fjerne emballageafgiften samt udtrykt vilje til at indføre et loft over kommunernes andel af producentansvaret. Det mødes med stor tilfredshed
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU. Ost, pølser, laks, ris, pasta
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen
7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe
7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget
Findus gør comeback i dansk detailhandel
Efter flere år med fokus på foodservice gør Findus nu comeback i de danske supermarkedshylder. Med et udvidet sortiment af moderne frostvarer og ny Salgschef,
Hent flere