• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræMarkedsføring16. 09. 2019 | Peter Friis

Danish Crown moderniserer sit brand

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræMarkedsføring16. 09. 2019 By Peter Friis

Forbrugerne skal lettere kunne genkende Danish Crown ved køledisken. Derfor lancerer koncernen mandag et nyt logo og en ny brandidentitet, der skal understøtte virksomhedens omstilling til en mere bæredygtig fremtid. Samtidig bliver Tulip Food Company til Danish Crown Foods.

Det er én af de helt store produktionsvirksomheder i Danmark, der nu sætter en ny retning for sine 6.800 landmænd og 29.000 medarbejdere.
Sammen skaber vi en mere bæredygtig fremtid for fødevarer.
Sådan lyder den sætning, der fremover vil stå som det overordnede formål med al udvikling i Danish Crown. Det følges op med et nyt logo og et nyt visuelt udtryk, som i dag præsenteres på 75 arbejdspladser i 23 lande, og både favner virksomhed og produkter.
– Vores mål er at rykke landmændene og vores virksomhed tættere på forbrugerne under omstillingen til en mere bæredygtig produktion – og det gælder fra jord til bord. Vi vil gøre det lettere for forbrugerne at træffe bæredygtige valg. Derfor sætter vi en tydelig retning for ejere og medarbejdere, som samtidig kan kommunikeres til både vores kunder, forbrugerne og til hele vores omverden. For vi skal have forbrugerne med, hvis vi skal lykkes med den store omstilling, som vi er gået i gang med, siger Jais Valeur, CEO i Danish Crown.

Vil vise hvad Danish Crown kan
Målinger har vist, at forbrugerne ikke helt ved, hvad Danish Crown står for, og det skal der nu ændres på. Forbrugere ønsker transparens og nærhed, og så vil de gerne leve sundt og mere klimavenligt. Også for nuværende og kommende ejere og medarbejdere er det vigtigt, at de ved, hvad virksomheden står for.
– Danish Crown har en vigtig opgave i forhold til at producere mere bæredygtigt. Vores landmænd og medarbejdere ønsker at levere på den omstilling, og den historie skal vi være meget bedre til at fortælle, siger Jais Valeur.
Tidligere på året satte Danish Crown sig et ambitiøst mål om at halvere udledningen af klimagasser inden 2030 i hele kæden fra jord til bord. Ved udgangen af 2019 kommer 90 procent af grisene, som Danish Crown slagter, fra en ejer med en bæredygtighedskontrolleret gård – og flere er på vej.

Tulip Food Company skifter navn
For Tulip Food Company er det en skelsættende dag, fordi virksomheden skifter navn til Danish Crown Foods. Tulip-navnet, der er et over 100 år gammelt brand, fortsætter som produktbrand, men altså ikke som virksomhedsbrand.
– Det er et naturligt næste skridt for os. De nye forbrugerkrav kræver, vi rykker tættere sammen i hele vores værdikæde, og vi skaber koblingen tilbage til landmændene bag produkterne. Vi føler os hjemme i Danish Crown, fordi det giver os en åbenlys mulighed for at binde vores målsætninger på bæredygtighed sammen med vores stærke produktbrands, siger Kasper Lenbroch, der er CEO i det, der fra i dag hedder Danish Crown Foods.
Danish Crowns nye logo og brand identitet betyder, at 75 fabrikker og kontorer over hele verden vil få nye skilte, flag osv. Samtidig er Danish Crown klar med en ny hjemmeside, og i løbet af få uger vil Danish Crowns nye brandidentitet folde sig ud på produkter og emballager, efterhånden som lageret med det hidtidige logo bliver brugt op.

Skrevet i: Aktuelt, Fødevareproduktion, Kød, fisk og fjerkræ, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Ny institutdirektør på DTU Aqua

Forskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ08. 05. 2025

Professor Anna Rindorf vil som ny leder af DTU Aqua bakke op om innovation på både instituttet og i samfundet: ”Vi skal vokse videre på trods af en usikker verden.” DTU har udpeget professor og sektionsleder Anna Rindorf til ny direktør for DTU Aqua med tiltrædelse den 1. juli. Hun har både

Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

DrikkevarerMiljø og sundhed08. 05. 2025

Rynkeby Foods A/S udvider sin produktportefølje under Valsølille-brandet ved at lancere Valsølille Vitamin Water – en vitaminvand uden brus og med 20 procent frugt. Med lanceringen af Valsølille Vitamin Water styrker Rynkeby Foods sin position på markedet for funktionelle drikkevarer og

Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

AktueltFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Det handler om at styrke landbrug, folkesundhed og fødevareindustri: Økologien er atter på dagsordenen hos fødevaregiganten Dragsbæk, der nu vil sende klart signal til landmænd, politikere og privatforbrugere om de mange fordele ved den danske raps. Efter en periode med stilstand er økologien

Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

AktueltFødevareproduktionØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Danmarks fødevareindustri genererer årligt 385.000 tons madspild. Nu skal et nyt projekt til 13 millioner kroner hjælpe virksomheder med at udnytte deres sidestrømme fra fødevareproduktionen mere effektivt og dermed nedbringe madspildet. Projektet er støttet og sat i gang af Industriens Fond,

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles

Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Holdet der driver noon, catering- og kantinevirksomheden, og BaneGaarden, mad- og kulturdestinationen i København, går nu efter en trecifret millionomsætning i 2025 svarende til en vækst på 26 pct. fra 2024 Table, moderselskabet stiftet af Carl Johan Paulsen, Ida Marie Banke André og Karlos

Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

FoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Eftersøgningen efter Danmarks bedste kok til mad over bål er skudt i gang. For andet år i træk afholdes DM i Bålmad – en krævende kokkekonkurrence, hvor kun en lille udvalgt skare får lov at stille til start.  Kan du kreere gastronomiske oplevelser i særklasse – også selv om røgen svider i

Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

AktueltFoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Mad og drikke bliver de vigtigste forlystelser, når Tivoli igen byder inden for til Tivoli Food Festival. Ni dage i maj bliver Tivoli fyldt med gastronomiske oplevelser, råvarer fra forskellige egne af landet, langbordsmiddage med stjernekokke, workshops og smagninger. Mere end 40.000 madglade

Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

AktueltDrikkevarerMesser og konferencer06. 05. 2025

Et krav om habitatvurdering gør det umuligt for Esrum Kloster & Møllegård at gennemføre årets traditionsrige ølfestival. Esrum Kloster Ølfestival 2025 bliver aflyst. Det står nu klart efter Gribskov Kommune har meddelt, at der skal foretages en habitatvurdering af det naturområde, som Esrum

Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

CertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Mængden af tun, der blev solgt globalt med Marine Stewardship Council (MSC)'s blå miljømærke, voksede med 24 pct. fra år til år til næsten 300.000 tons i 24-25 år, ifølge nye data offentliggjort af MSC i den seneste udgave af sin Sustainable Tuna Yearbook. Dataene omfatter både salg af tun fra

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuumsystemer: En guide til turn-key projekter

  • DENIOS ApS

    Service og vedligeholdelse – overholder du loven?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    De 7 bedste praksisser: Bliv en mester i lækagesøgning

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Inspirationskatalog: 44 siders tips til din menu

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny institutdirektør på DTU Aqua

    08.05.2025

  • Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

    08.05.2025

  • Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

    08.05.2025

  • Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

    08.05.2025

  • Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

    08.05.2025

  • Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

    06.05.2025

  • Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

    06.05.2025

  • Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

    06.05.2025

  • Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

    06.05.2025

  • Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

    06.05.2025

  • Højer Pølser vinder guld til buffetklassikere

    01.05.2025

  • 16 ISS-kantiner hos Bygningsstyrelsen får Svanemærket

    01.05.2025

  • Det smager af larm: Hvordan påvirker støj smagsløgene?

    01.05.2025

  • Ældste frigivelse fra Stauning Whisky nogensinde

    01.05.2025

  • 50 år med smag – Bryggeriet Apollo fejrer jubilæum og forvandling

    01.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik