Den økologiske bagerikæde emmerys runder 2024 det bedste driftsresultat i kædens historie og sætter samtidig investeringsrekord i både butikker og digital infrastruktur.

Regnskabet for emmerys er blevet offentliggjort og det viser et flot resultat, der især er opnået på baggrund af flere gæster i butikkerne – og på trods af høje renteomkostninger og store investeringer skaber kæden stadig overskud på bundlinjen.
Med en bruttofortjeneste på 102,2 mio. kr. og en EBITDA på 16,7 mio. kr. markerer 2024 det bedste driftsår nogensinde for emmerys. Stigningen på 7,3 pct. i EBITDA er især drevet af flere besøgende i de eksisterende butikker – et resultat af målrettet produktudvikling, forbedret kundeoplevelse og stærk eksekvering i butiksdriften.
”Vi er stolte over, at vi kan levere det bedste driftsresultat nogensinde – og det ovenikøbet i en tid med store investeringer” siger CEO Shahriar Bakhshpour. ”Det viser, at vores strategi med at kombinere kvalitetsprodukter, godt håndværk og nærværende service virker.”
Investeringer i både mursten og mikrochips
2024 blev også året, hvor emmerys investerede mest i sin historie: 23,7 mio. kr. blev brugt på opgradering af butiksnettet og udvikling af digitale løsninger. To nye butikker blev åbnet, og to eksisterende butikker blev gennemrenoveret efter kædens nye designkoncept.
Målet for 2025 er at åbne yderligere tre butikker, og at halvdelen af kædens 35 butikker vil være opgraderet ved årets udgang til den nye identitet, hvor bagerhåndværket er i centrum af kundeoplevelsen.
Samtidig blev et nyt ERP- og kassesystem implementeret, som skal styrke driften og gøre vejen klar for lanceringen af en ny Emmerys-app og Click & Collect i 2025.
Selv med store afskrivninger og renteomkostninger på 2,8 mio. kr. formår emmerys at levere et positivt resultat på bundlinjen: 2,95 mio. kr. i overskud. Det viser, at kæden har skabt en sund balance mellem vækstambitioner og økonomisk bæredygtighed.
”Vi har skabt et robust fundament, hvor vi både kan udvikle nye butikker og forbedre vores digitale tilstedeværelse uden at gå på kompromis med økonomien,” siger Shahriar Bakhshpour. ”Det er et bevis på, at vi kan bygge fremtidens økologiske bageri på et solidt, økonomisk fundament.”