7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget på upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, som ellers ville være gået til spilde. Øllen fås eksklusivt i 7-Elevens butikker.

7-Eleven oplever stor interesse for deres særlige limited edition-øl i samarbejde med Jacobsen Bryggeri, der udnytter råvarer bedst muligt og mindsker spild. I 2023 var det Cornerstone IPAmed overskydende pulp fra Frankly Juice, og i 2024 Neighborhood IPA med rabarberpulp fra Craft Lemonade, der hurtigt blev udsolgt. Nu kan kunderne finde en ny limited edition i køleskabet: Jacobsen Coffee Corner – en kaffestout brygget med upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, der leverer kaffebønner til 7-Eleven.
”Sidste års limited edition-øl blev taget rigtig godt imod og blev udsolgt hurtigere, end vi regnede med. Det bekræfter os i, hvor vigtigt det er løbende at tilbyde vores kunder nye og spændende produkter. Den nye Jacobsen Coffee Corner et godt eksempel på, hvordan vi gennem partnerskaber kan udvikle innovative løsninger, der både smager godt og samtidig mindsker spild. Vi glæder os til at høre, hvad vores kunder synes om nyheden,” siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Jacobsen Coffee Corner er den tredje limited edition-øl mellem 7-Eleven og Husbryggeriet Jacobsen. Den er brygget på 100 % hvedemalt, hvilket giver en blød og afrundet tekstur, mens de ristede kaffearomaer tilfører en mild bitterhed og en afbalanceret smagsprofil.
”Det er første gang, vi brygger en øl med upcyclet kaffe, og vi er meget tilfredse med resultatet. I stedet for at kafferesterne går til spilde, bruger vi dem til at erstatte en del af humlen i vores brygproces, hvilket giver øllet dybde og karakter. Resultatet er en mørk og harmonisk stout med tæt skum. Jeg er ret sikker på, at både kaffe- og ølelskere vil sætte pris på den,” siger Rune Schlosser, Brand Manager for Jacobsen hos Carlsberg Danmark.