• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025 | Mikkel Bækgaard

7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025 By Mikkel Bækgaard

7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne.

Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri elektrolytdrik, i 7-Elevens Innovation Corner – et forløb, hvor nye brands kan teste deres koncepter og pitche om muligheden for at få deres produkter på hylderne.

Dengang gik Dansevand ikke videre, men stifterne Andreas Bogh Rasmussen, Thomas Aaby og William Steen gav ikke op. De videreudviklede opskriften og kontaktede 7-Eleven igen, og denne gang var kæden overbevist. Nu får det danske alternativ til alkohol plads på 7-Elevens hylder i 30 butikker fordelt på Sjælland, Fyn og Jylland, hvor det først testes i en prøveperiode.

”Når jeg selv har smagt noget nyt, har det ofte været i 7-Eleven. Derfor var kæden en oplagt mulighed for os og Dansevand. Det er et naturligt match, blandt andet fordi 7-Eleven har mange kunder i de sene timer – præcis de tidspunkter, hvor vi håber, at flere har lyst til et alternativ til alkohol. At vi nu er på hylderne i 7-Eleven er en kæmpe blåstempling, og det er vores største aftale til dato,” fortæller William Steen, co-founder af Dansevand.

Et alternativ til alkohol – uden at pege fingre

Idéen til Dansevand opstod, da medstifter William Steen i sine midt 20’ere begyndte at reflektere over, at han ofte blev for fuld, når han var ude. Hans oplevelse var, at alkohol næsten altid var omdrejningspunktet for sociale aftaler, og at det kunne være svært at stå tilbage, selv når man hverken havde lyst eller behov for de sidste par drinks sidst på aftenen. 

Derfor gik William sammen med sine to medstiftere om at skabe Dansevand som et alternativ eller supplement til alkohol, der stadig er sjovt at have i hånden til sociale arrangementer og fester.

”Med Dansevand håber vi at kunne være med til at ændre drukkulturen. Vi prædiker ikke afholdenhed, men vi synes, der mangler et alternativ til alkohol, som ikke bare er en sodavand eller en alkoholfri version af noget andet. Dansevand skal være lækkert i sig selv – noget, du kan drikke, når du har danset, festet eller bare gerne vil tage en pause fra alkohol,” siger William Steen, medstifter af Dansevand.

Dansevand er en alkoholfri, økologisk drik med en frisk ingefærsmag og med naturlige elektrolytter, der hjælper med at genopfylde kroppens salt- og væskebalance. Den indeholder mindre sukker end klassiske sportsdrikke og er udviklet specifikt til nattelivet og sociale sammenhænge. 

”Vi oplever, at efterspørgslen på alkoholfrie alternativer stiger, og det vil vi selvfølgelig gerne kunne tilbyde vores kunder. Dansevand har både en god historie og et fedt brand, så nu tester vi det af i nogle af vores butikker og glæder os til at se, hvordan kunderne tager imod det,” siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.

7-Eleven åbner op for ny runde af Innovation Corner

7-Eleven lancerede sidste år Innovation Corner for at give plads til nye idéer fra danske iværksættere. Formålet er at opdage morgendagens produkter og give iværksætterne både sparring og hyldeplads, så de kan teste deres idéer i praksis og gøre produkterne lettere tilgængelige for forbrugerne.

Senest har både SINTH, Tempty Foods, Håndmade og nu Dansevand fået deres produkter ud til de danske forbrugere gennem Innovation Corner. Her har de fået hyldeplads i en testperiode, hvorefter både SINTH og Tempty Foods er kommet i fast sortiment. Senest har Dansk Vegetarisk Forening endda kåret Tempty Foods’ Spicy Korean Stick som vinder af ‘Årets nye produkt’.

Innovation Corner har vist sig at være en succes, og derfor åbner 7-Eleven nu for nye tilmeldinger.

”Med det fjerde Innovation Corner-produkt på hylderne kan vi konstatere, at forløbet har været en succes. At to af de fire produkter allerede er blevet en del af vores faste sortiment, viser også, at kunderne tager godt imod nye produkter og vender tilbage for at købe dem igen,” siger Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven Danmark og fortsætter:

“Selvom forløbet kræver, at vi investerer en del tid og ressourcer i det, så giver det helt klart også værdi tilbage. Det hjælper os blandt andet med at differentiere os i et konkurrencepræget marked, hvor vi bliver kendt som stedet, hvor man altid kan finde noget nyt og spændende på vores hylder. Nu bliver det spændende at se, hvilke nye produkter næste runde af Innovation Corner kommer med.” 

Skrevet i: Aktuelt, Drikkevarer, Markedsføring, Miljø og sundhed, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

Forskere genopliver gamle ærtesorter i enorm frøsamling: ”Et uudnyttet guldkammer til fremtiden”

Forskning og uddannelseMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Med en ny AI-metode har forskere fra Københavns Universitet genopdaget 51 gamle ærtesorter, som ikke længere bruges i landbruget, men som kan vise sig lovende til produktion af plantebaserede fødevarer. Metoden er en genvej til at finde nye ressourcer i de grønne skatkamre, som genbankers enorme

Ny kvælstofaftale: Fødevareerhvervet frygter konsekvenserne for dansk fødevareproduktion

FødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Brancheorganisationen FødevareDanmark frygter konsekvenserne af den nye kvælstofaftale. Sammen med seks andre organisationer fra landbrugs- og fødevareerhvervene opfordrer organisationen til, at den grønne trepart sættes på pause, indtil konsekvenserne er fuldt belyst. Det er stort set umuligt

Bryggeriforeningen: Danske EU-politikere kæmper for pantsystemet

AktueltDrikkevarerPolitik og eksport16. 12. 2025

Det danske pant- og retursystem bliver undergravet af EU-krav om genpåfyldelige emballager, der vil lukke størstedelen af Danmarks mikrobryggerier, mener Bryggeriforeningen. Fra 2030 pålægger EU alle supermarkeder og barer at sikre, at mindst 10% af deres emballager til øl, sodavand og

Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven

AktueltDetailhandel og en grosMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 12. 2025

Lidl Danmark har forpligtet sig til Science Based Targets Initiative (SBTi) og har validerede Net Zero-mål for 2050 – foruden validerede FLAG- og E&I-mål for 2034. Som Europas største dagligvarekæde er ambitionen, at Lidl vil være med til at vise vejen mod en verden, hvor der bliver tænkt på

CBP slår stort brød op og åbner innovationscenter

Brød og kagerTop16. 12. 2025

CBP fra Vejle, leverandør af råvarer til produktion af brød og kager, udvider nu sit hovedsæde med et topmoderne innovationscenter og fuldt udstyret bageri. Hvor brød dufter, finder mennesker hinanden – og nye ideer opstår for morgendagens brød og kager. Med det afsæt har CBP lavet et 250

Foodexpo favner både kød, klima og grøn kost med inspirerende events

Messer og konferencer11. 12. 2025

Kød, klima og grøn kost er alt sammen på tallerkenen, når Foodexpo samler fødevarebranchen til tre horisontudvidende dage spækket med spændende oplevelsesuniverser og fremsynede events. Nordens største faglige mødested for alle, der lever for og arbejder med mad, finder sted i MCH Messecenter

Arla: Erfaren mejerimand tager over i Nr. Vium

Mejeri11. 12. 2025

Der er masser af erfaring fra både Arla og resten af verden med i bagagen, når Henrik Jessen nu overtager ledelsen af Arla i Nr. Vium 350 medarbejdere hos Arla i Nr. Vium har nu fået vished om, hvem der fremover skal stå i spidsen for mejeriet. Det bliver 60-årige Henrik Jessen, der i

Pincho Nation: Succesfulde franchise-åbninger i 2025

AktueltFoodservice11. 12. 2025

2025 har været et markant vækstår for Pincho Nation i Danmark. Med fire nye restauranter og stærke resultater i de etablerede enheder runder man 700.000 gæster og passerer en vigtig milepæl: ti restauranter på det danske marked. Udviklingen afspejler både en stigende efterspørgsel og en solid

Rekord i antal julebryg

AktueltDrikkevarer11. 12. 2025

Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige. Danske øl-nydere kan glæde sig over, at de har rekordmange julebryg at vælge imellem i december 2025. Hele 219 forskellige julebryg står på

NOTCH, et nyt kakaofrit chokoladealternativ lavet på mask

KonfektureTop11. 12. 2025

Fra d. 10. december kan kunderne i alma madmarked smage på fremtidens fødevarer fra innovationscenteret Spora, grundlagt af kokken Rasmus Munk. Det første projekt, der bliver præsenteret, er chokoladealternativet NOTCH, udviklet af mask, et restprodukt fra ølbrygning. Rasmus Munk lancerede i

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Gemmer dit løfteudstyr på skjulte farer?

  • Ardo NV Denmark Office

    Sødme møder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Fra vindtunneller til rumfart: Vakuum til rumfarts undersøgelser

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Dagrofa Foodservice juleindsamler til fordel for JunkFood

  • Spirax Sarco Danmark

    Undgå kontaminering med rendamp i fødevareproduktion

  • Ardo NV Denmark Office

    Slank, sprød og …

  • Ardo NV Denmark Office

    Ready to eat or not?

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Forskere genopliver gamle ærtesorter i enorm frøsamling: ”Et uudnyttet guldkammer til fremtiden”

    16.12.2025

  • Ny kvælstofaftale: Fødevareerhvervet frygter konsekvenserne for dansk fødevareproduktion

    16.12.2025

  • Bryggeriforeningen: Danske EU-politikere kæmper for pantsystemet

    16.12.2025

  • Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven

    16.12.2025

  • CBP slår stort brød op og åbner innovationscenter

    16.12.2025

  • Foodexpo favner både kød, klima og grøn kost med inspirerende events

    11.12.2025

  • Arla: Erfaren mejerimand tager over i Nr. Vium

    11.12.2025

  • Pincho Nation: Succesfulde franchise-åbninger i 2025

    11.12.2025

  • Rekord i antal julebryg

    11.12.2025

  • NOTCH, et nyt kakaofrit chokoladealternativ lavet på mask

    11.12.2025

  • Ny forskning: Vandmænd kan bruges til at lave mayonnaise og smør

    09.12.2025

  • Fermentering gør havets grøntsager mere spiselige

    09.12.2025

  • Dansk økologieksport når rekordhøjt niveau

    09.12.2025

  • Mindre madspild: Nu bliver det lettere at donere overskudsmad

    09.12.2025

  • Stigende fødevarepriser kan flytte to ud af tre stemmer

    09.12.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik