• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025 | Mikkel Bækgaard

7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025 By Mikkel Bækgaard

7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne.

Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri elektrolytdrik, i 7-Elevens Innovation Corner – et forløb, hvor nye brands kan teste deres koncepter og pitche om muligheden for at få deres produkter på hylderne.

Dengang gik Dansevand ikke videre, men stifterne Andreas Bogh Rasmussen, Thomas Aaby og William Steen gav ikke op. De videreudviklede opskriften og kontaktede 7-Eleven igen, og denne gang var kæden overbevist. Nu får det danske alternativ til alkohol plads på 7-Elevens hylder i 30 butikker fordelt på Sjælland, Fyn og Jylland, hvor det først testes i en prøveperiode.

”Når jeg selv har smagt noget nyt, har det ofte været i 7-Eleven. Derfor var kæden en oplagt mulighed for os og Dansevand. Det er et naturligt match, blandt andet fordi 7-Eleven har mange kunder i de sene timer – præcis de tidspunkter, hvor vi håber, at flere har lyst til et alternativ til alkohol. At vi nu er på hylderne i 7-Eleven er en kæmpe blåstempling, og det er vores største aftale til dato,” fortæller William Steen, co-founder af Dansevand.

Et alternativ til alkohol – uden at pege fingre

Idéen til Dansevand opstod, da medstifter William Steen i sine midt 20’ere begyndte at reflektere over, at han ofte blev for fuld, når han var ude. Hans oplevelse var, at alkohol næsten altid var omdrejningspunktet for sociale aftaler, og at det kunne være svært at stå tilbage, selv når man hverken havde lyst eller behov for de sidste par drinks sidst på aftenen. 

Derfor gik William sammen med sine to medstiftere om at skabe Dansevand som et alternativ eller supplement til alkohol, der stadig er sjovt at have i hånden til sociale arrangementer og fester.

”Med Dansevand håber vi at kunne være med til at ændre drukkulturen. Vi prædiker ikke afholdenhed, men vi synes, der mangler et alternativ til alkohol, som ikke bare er en sodavand eller en alkoholfri version af noget andet. Dansevand skal være lækkert i sig selv – noget, du kan drikke, når du har danset, festet eller bare gerne vil tage en pause fra alkohol,” siger William Steen, medstifter af Dansevand.

Dansevand er en alkoholfri, økologisk drik med en frisk ingefærsmag og med naturlige elektrolytter, der hjælper med at genopfylde kroppens salt- og væskebalance. Den indeholder mindre sukker end klassiske sportsdrikke og er udviklet specifikt til nattelivet og sociale sammenhænge. 

”Vi oplever, at efterspørgslen på alkoholfrie alternativer stiger, og det vil vi selvfølgelig gerne kunne tilbyde vores kunder. Dansevand har både en god historie og et fedt brand, så nu tester vi det af i nogle af vores butikker og glæder os til at se, hvordan kunderne tager imod det,” siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.

7-Eleven åbner op for ny runde af Innovation Corner

7-Eleven lancerede sidste år Innovation Corner for at give plads til nye idéer fra danske iværksættere. Formålet er at opdage morgendagens produkter og give iværksætterne både sparring og hyldeplads, så de kan teste deres idéer i praksis og gøre produkterne lettere tilgængelige for forbrugerne.

Senest har både SINTH, Tempty Foods, Håndmade og nu Dansevand fået deres produkter ud til de danske forbrugere gennem Innovation Corner. Her har de fået hyldeplads i en testperiode, hvorefter både SINTH og Tempty Foods er kommet i fast sortiment. Senest har Dansk Vegetarisk Forening endda kåret Tempty Foods’ Spicy Korean Stick som vinder af ‘Årets nye produkt’.

Innovation Corner har vist sig at være en succes, og derfor åbner 7-Eleven nu for nye tilmeldinger.

”Med det fjerde Innovation Corner-produkt på hylderne kan vi konstatere, at forløbet har været en succes. At to af de fire produkter allerede er blevet en del af vores faste sortiment, viser også, at kunderne tager godt imod nye produkter og vender tilbage for at købe dem igen,” siger Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven Danmark og fortsætter:

“Selvom forløbet kræver, at vi investerer en del tid og ressourcer i det, så giver det helt klart også værdi tilbage. Det hjælper os blandt andet med at differentiere os i et konkurrencepræget marked, hvor vi bliver kendt som stedet, hvor man altid kan finde noget nyt og spændende på vores hylder. Nu bliver det spændende at se, hvilke nye produkter næste runde af Innovation Corner kommer med.” 

Skrevet i: Aktuelt, Drikkevarer, Markedsføring, Miljø og sundhed, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

Kød, fisk og fjerkræ25. 11. 2025

Med afsæt i en række nødvendige og konsekvente beslutninger er det lykkedes Danish Crown at styrke afregningen til andelsejerne og få stoppet en kritisk tilbagegang i tilførslerne af grise. De kommende to år vil der være fokus på at gennemføre en omfattende transformation af koncernen, så der skabes

Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

FoodserviceFrugt og grøntFødevareproduktion25. 11. 2025

Nemco, der er leverandør af udstyr til fødevareindustrien, lancerer nu en skæremaskine til plantebaserede fødevarer på det danske marked. Der er tale om Maxx 200 HMT-maskinen fra den anerkendte tyske producent holac Maschinenbau. Maxx 200 HMT indgår i en serie af innovative skæremaskiner, som

Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed25. 11. 2025

Det er sjældent de grønne retter, der finder vej til middagsbordet, når kødet udelades. De mest spiste vegetariske aftensmåltider er nemlig rugbrød, toast, pasta, yoghurt og pizza – retter, der i gennemsnit indeholder færre grøntsager end måltider med kød. Det viser den årlige undersøgelse

Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

AktueltFoodservice25. 11. 2025

Søndag dystede landets dygtigste kokke og tjenere ved semifinalerne til Årets Kok og Årets Tjener 2026. Nu er finalisterne fundet til finalerne i marts. Seks tjenere og seks kokke er videre til finalerne i Årets Kok og Årets Tjener 2026. Det står klart efter søndagens semifinaler på Kold

Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

Kød, fisk og fjerkræTop25. 11. 2025

JN Meat International har igen vundet en VM-titel i World Steak Challenge, som er blevet afgjort ved en storstilet prisuddeling i London. Det er fjerde gang, at Slagelse-virksomheden med grundlægger og kødsommelier John Sashi i spidsen sikrer en anerkendelse i det prestigefyldte

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik