7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne.

Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri elektrolytdrik, i 7-Elevens Innovation Corner – et forløb, hvor nye brands kan teste deres koncepter og pitche om muligheden for at få deres produkter på hylderne.
Dengang gik Dansevand ikke videre, men stifterne Andreas Bogh Rasmussen, Thomas Aaby og William Steen gav ikke op. De videreudviklede opskriften og kontaktede 7-Eleven igen, og denne gang var kæden overbevist. Nu får det danske alternativ til alkohol plads på 7-Elevens hylder i 30 butikker fordelt på Sjælland, Fyn og Jylland, hvor det først testes i en prøveperiode.
”Når jeg selv har smagt noget nyt, har det ofte været i 7-Eleven. Derfor var kæden en oplagt mulighed for os og Dansevand. Det er et naturligt match, blandt andet fordi 7-Eleven har mange kunder i de sene timer – præcis de tidspunkter, hvor vi håber, at flere har lyst til et alternativ til alkohol. At vi nu er på hylderne i 7-Eleven er en kæmpe blåstempling, og det er vores største aftale til dato,” fortæller William Steen, co-founder af Dansevand.
Et alternativ til alkohol – uden at pege fingre
Idéen til Dansevand opstod, da medstifter William Steen i sine midt 20’ere begyndte at reflektere over, at han ofte blev for fuld, når han var ude. Hans oplevelse var, at alkohol næsten altid var omdrejningspunktet for sociale aftaler, og at det kunne være svært at stå tilbage, selv når man hverken havde lyst eller behov for de sidste par drinks sidst på aftenen.
Derfor gik William sammen med sine to medstiftere om at skabe Dansevand som et alternativ eller supplement til alkohol, der stadig er sjovt at have i hånden til sociale arrangementer og fester.
”Med Dansevand håber vi at kunne være med til at ændre drukkulturen. Vi prædiker ikke afholdenhed, men vi synes, der mangler et alternativ til alkohol, som ikke bare er en sodavand eller en alkoholfri version af noget andet. Dansevand skal være lækkert i sig selv – noget, du kan drikke, når du har danset, festet eller bare gerne vil tage en pause fra alkohol,” siger William Steen, medstifter af Dansevand.
Dansevand er en alkoholfri, økologisk drik med en frisk ingefærsmag og med naturlige elektrolytter, der hjælper med at genopfylde kroppens salt- og væskebalance. Den indeholder mindre sukker end klassiske sportsdrikke og er udviklet specifikt til nattelivet og sociale sammenhænge.
”Vi oplever, at efterspørgslen på alkoholfrie alternativer stiger, og det vil vi selvfølgelig gerne kunne tilbyde vores kunder. Dansevand har både en god historie og et fedt brand, så nu tester vi det af i nogle af vores butikker og glæder os til at se, hvordan kunderne tager imod det,” siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
7-Eleven åbner op for ny runde af Innovation Corner
7-Eleven lancerede sidste år Innovation Corner for at give plads til nye idéer fra danske iværksættere. Formålet er at opdage morgendagens produkter og give iværksætterne både sparring og hyldeplads, så de kan teste deres idéer i praksis og gøre produkterne lettere tilgængelige for forbrugerne.
Senest har både SINTH, Tempty Foods, Håndmade og nu Dansevand fået deres produkter ud til de danske forbrugere gennem Innovation Corner. Her har de fået hyldeplads i en testperiode, hvorefter både SINTH og Tempty Foods er kommet i fast sortiment. Senest har Dansk Vegetarisk Forening endda kåret Tempty Foods’ Spicy Korean Stick som vinder af ‘Årets nye produkt’.
Innovation Corner har vist sig at være en succes, og derfor åbner 7-Eleven nu for nye tilmeldinger.
”Med det fjerde Innovation Corner-produkt på hylderne kan vi konstatere, at forløbet har været en succes. At to af de fire produkter allerede er blevet en del af vores faste sortiment, viser også, at kunderne tager godt imod nye produkter og vender tilbage for at købe dem igen,” siger Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven Danmark og fortsætter:
“Selvom forløbet kræver, at vi investerer en del tid og ressourcer i det, så giver det helt klart også værdi tilbage. Det hjælper os blandt andet med at differentiere os i et konkurrencepræget marked, hvor vi bliver kendt som stedet, hvor man altid kan finde noget nyt og spændende på vores hylder. Nu bliver det spændende at se, hvilke nye produkter næste runde af Innovation Corner kommer med.”



