• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

DrikkevarerFoodserviceTop04. 05. 2017 | Kasper Mundt-Nielsen

Slut med dårlig kaffe

DrikkevarerFoodserviceTop04. 05. 2017 By Kasper Mundt-Nielsen

Kaffe er en god indtjeningskilde for restauranterne, men det kræver både grundig oplæring og vedligehold.
Kaffe er en god indtjeningskilde for restauranterne, men det kræver både grundig oplæring og vedligehold.

Dårlig kaffe kan ødelægge hele restaurantoplevelsen – længere er den ikke. Nyt strategisk samarbejde skal sikre kunder landet over en optimal kaffeløsning

 Når en dejlig middag er vel overstået, vælger mange kunder at slutte aftenen af med en kop kaffe. Da kaffen i de fleste tilfælde er det sidste smagsindtryk, kunden får, må man for alt i verden ikke slutte aftenen af med en dårlig kaffe – man risikerer nemlig at spolere hele oplevelsen. Derfor har restaurations- og erhvervsmanden Peter Trauboth, indehaver af Trauboth Ways og kendt for at have været med til at åbne restauranter som MASH, Umami og Le Sommelier, indledt et samarbejde med Nespresso Business Solutions, som skal være med til at give Nespresso-kunder rådgivning om kvalitetskaffe samt sparring om, hvordan de kan øge både omsætning og indtjening på deres kaffeservering.

En videnskab at brygge den optimale kop kaffe
Kaffe er for restauranterne en god indtjeningskilde, men det kræver både grundig oplæring af medarbejderne, vedligehold af maskinerne samt brug af kvalitetskaffe for at kunne servere den optimale kop kaffe. Peter Trauboth er med sine mere end 20 års brancheerfaring fuldt ud bevidst om, at det kræver en del, for at man lykkes med at brygge og servere den optimale kop kaffe.
– Kaffe har længe været en vigtig del af mit liv, både privat og naturligvis også i mit professionelle liv. Det har altid været vigtigt, at mine forretninger havde en kaffeløsning med en høj kvalitet på selve kaffen, som favnede bredt, så stil og smag falder i god jord hos så mange af ens gæster som overhovedet muligt. Men det at brygge den optimale kop kaffe er nogle gange en højere videnskab. Det kræver ud over kontinuerlig uddannelse af medarbejderne også jævnlig service og eftersyn af vandfiltre, gennemløbstid og så videre for dermed at sikre driften og indtjeningen af hver kaffebrygning. Jeg ser meget frem til at være med til at hjælpe restauranterne herhjemme til en bedre kaffeservering og dermed på sigt også en bedre indtjening, siger Peter Trauboth.

Service og kvalitet i fokus
Den første til at gøre brug af den nye serviceløsning er Umut Ra Sakarya, der havde brug for en ny komplet kaffeløsning, da hans nye restaurant Guldkroen åbnede i København tidligere på året. Restauranten byder på en klassisk dansk kromenu, indrettet i en 1960/1970’er stil.
– Jeg stod med pladsmangel i baren under ombygningen af Guldkroen, så det var vigtigt for mig at finde en passende størrelse på hele kaffesystemet, og samtidig skulle vi kunne servere en kaffe af høj kvalitet. Jeg kender Peter Trauboth igennem hans mange år i restaurantbranchen, så det var helt naturligt for mig at tage kontakt til ham, efter jeg havde afprøvet forskellige kaffeløsninger uden succes. Efter en god sparring og drøftelse af både kapacitet, kvalitet og pris på vores kommende kaffeløsning, kom vi hurtigt frem til, at en løsning fra Nespresso Business Solutions ville være det bedste og mest optimale for den nye restaurant. Vi glæder os meget til at byde velkommen i vores nye restaurant og være med til at definere det danske landkøkken og give vores gæster mulighed for at runde middagen af med en god espresso, fortæller Umut Ra Sakarya.

Skrevet i: Drikkevarer, Foodservice, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

Konfekture04. 09. 2025

Toms Gruppen relancerer den ikoniske Guldæske med fokus på mindre emballage og bedre genanvendelighed. Det klassiske design og antallet af de elskede praliner bevares, mens æsken får et moderne og funktionelt løft. Toms Gruppen annoncerer en relancering af den ikoniske Guldæske, som er

Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

AktueltBrød og kagerFoodservice04. 09. 2025

Der er fokus på alt godt fra kornet i den seneste udgave af magasinet Food&Drink. Læs blandt andet om de seneste trends og om brødserveringen på den nye Restaurant Paula. Vi har dog også fyldt glasset med dansk pinot noir og ser på Sveriges største madmesse i Malmø. Det er årets femte

1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

FoodserviceForskning og uddannelse04. 09. 2025

By- og madoplevelsen Moveat går i partnerskab med uddannelsesinstitutionen DIS og skræddersyer 26 gastronomiske gåture i 10 byer i Danmark. 1400 studerende fra USA bliver introduceret til dansk madkultur og lokal gastronomi. De skal opleve klassikere som smørrebrød, tarteletter og gammeldags

Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

AktueltForskning og uddannelse04. 09. 2025

H.M. Kong Frederik 10. gæster EuroSkills Herning 2025, hvor han blandt andet skal overvære en række konkurrencer og møde en stribe af de danske deltagere. Det officielle europamesterskab for unge faglærte finder sted i MCH Messecenter Herning 10.-12. september, hvor Herning samtidig er vært for et

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

Detailhandel og en grosFødevareproduktionTop04. 09. 2025

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund,

McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

FoodserviceKonfekture02. 09. 2025

Efter succesen med McFlurry Skildpadde går McDonald’s og Toms igen sammen om at give danskerne en ny is-variant. Denne gang er det den ikoniske lakridsslik Heksehyl, der flytter ind i ismenuen hos McDonald’s. McFlurry Heksehyl kombinerer McDonald’s klassiske vaniljeis med en intens lakridssovs,

Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræMesser og konferencerMiljø og sundhedTop02. 09. 2025

Når Food Festival 5.-7. september slår dørene op til Danmarks største madfestival, sætter det professionelle program fokus på et brændende aktuelt emne: Høje priser på især oksekød tvinger både offentlige og private kantiner og storkøkkener til at tænke nyt og grønt. Med målrettede arrangementer

7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

Detailhandel og en grosDrikkevarerØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget på upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, som ellers ville være gået til spilde. Øllen fås eksklusivt i

45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

AktueltDrikkevarerFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

Når verden forandrer sig, vokser behovet for det, vi kan regne med. For mange fynboer er Årets Ævlerov netop dét: en årlig, nærværende tradition, hvor man i fællesskab samler æbler i haven og kører dem til Ørbæk, så de kan blive til most – en tradition hvor fællesskab, omtanke og lokale værdier står

Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

AktueltFoodserviceFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed02. 09. 2025

En ny rapport fra tænketanken ONE\THIRD afslører, at Danmarks madspild nu koster samfundet 11 milliarder kroner årligt. I lyset af de bekymrende tal peger tænketanken på kunstig intelligens som en afgørende teknologi til at vende udviklingen - både hos private og virksomheder. Den nye rapport,

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer nyt globalt websted

  • DENIOS ApS

    Slut med at lede – få overblik over dine materialer 24/7

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Mindre vedligeholdelse takket være avanceret vakuumgenerering fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Mere end 500 er allerede tilmeldt – skal du med?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Toms Gruppen giver nyt liv til den ikoniske Guldæske

    04.09.2025

  • Food&Drink på gaden med fokus på brød, mel og bagværk

    04.09.2025

  • 1400 studerende fra amerikanske universiteter skal opleve dansk madkultur og gastronomi

    04.09.2025

  • Danmarkshistoriens største uddannelsesevent starter snart

    04.09.2025

  • Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet

    04.09.2025

  • McDonald’s og Toms lancerer McFlurry Heksehyl

    02.09.2025

  • Stigende kødpriser tvinger kantiner til omstilling: Food Festival samler branchen om praktiske løsninger

    02.09.2025

  • 7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe

    02.09.2025

  • 45 millioner æbler reddet siden opstarten af Årets Ævlerov

    02.09.2025

  • Madspild koster Danmark 11 milliarder kroner årligt – kunstig intelligens kan være løsningen

    02.09.2025

  • Findus gør comeback i dansk detailhandel

    28.08.2025

  • Danmark har fået sin første herboende Master of Wine

    28.08.2025

  • Ny madkonkurrence vil samle generationer om kartoflen

    28.08.2025

  • Nye tal: Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

    28.08.2025

  • Anuga med koreansk partnerskab og ti fagmesser

    28.08.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik