
Den internationale økologimesse i Nürnberg har konsolideret sig som et must for danske virksomheder, som vil skubbe øko-produkter ud på eksportmarkederne, mener projektleder Malene Aaris, der som projektleder i eksportnetværket Bio Aus Dänemark, der søndag vendte hjem fra BioFach for 16. gang.
– Igen i år levede messen op til forventningerne. Der var indkøbere fra alle segmenter, både de store landsdækkende tyske supermarkedskæder, de regionale, de rent økologiske og de helt små kæder. Og selvfølgelig også fra mange andre lande, fortæller hun.
I den økologiske konfekturevirksomhed Woodshade genkender man billedet af både de mange indkøbere og BioFach som den gode testplads for nye koncepter.
– Vi var fire mand m/k på vores stand, og vi havde næsten hele tiden travlt med at tale med potentielle kunder, fortæller produktudvikler og medejer Lars Frederiksen, og fortsætter:
– Vi havde nogle nye produkter med gurkemeje med derned, og det var virkelig hot, fandt vi ud af. Der var en vældig interesse for dem. Det samme gælder den nye energibar Endurance, som vi har udviklet for og sammen med The Green Machine. Vi delte smagsprøver ud og fik reaktioner lige med det samme. De allerfleste var heldigvis positive.
Lars Frederiksen er også glad for, at Økologisk Landsforening og Bio Aus Dänemark i år var gået sammen om en fælles dansk stand med over 40 udstillere.
– Det fungerede rigtig godt, gav en høj synlighed, og der var en meget fin service på standen, lyder hans vurdering.
I løbet af de kommende måneder skal de mange nye kontakter plejes og helst føre til konkrete salgsaftaler.



