Det går ikke stille for sig hos Too Good To Go, der skruer gevaldigt op for blusset i USA og udvider til nye markeder i Philadelphia, Washington og San Fransisco.

I september 2020 blev den danske madspildsapp Too Good To Go lanceret i USA med start i New York City, Boston og Jersey City. Siden har over 300.000 amerikanere downloadet appen, flere end 1.000 forretninger har sluttet sig til samarbejdet, og over 85.000 lykkeposer med overskudsmad er blevet reddet fra skraldespanden.
Virksomheden fortsætter derfor succesen med tre nye lanceringer: Philadelphia i februar, Washington D.C. i marts og San Francisco i april. Derudover er en række af de største amerikanske byer planlagt til at følge trop senere på året.
Over 40 procent af maden går til spilde i USA
Mellem 8 og 10 procent af den globale CO2-udledning menes at kunne henføres til madspild. Problemet er særligt stort i USA, hvor over 40 procent af den mad, der bliver produceret, går til spilde – mod cirka 30 procent i resten af verden. Derfor haster det med at finde løsninger på problemet. Og derfor har Too Good To Go sat et ambitiøst mål om at få to millioner brugere og 8.000 partnere i USA inden årets udgang.
– Vi har haft stor succes med vores lanceringer i New York City, Boston og Jersey City, og derfor bevæger vi os nu videre til flere amerikanske storbyer. Vi arbejder hårdt på at gøre det nemt for alle at bidrage til det globale mål om at mindske madspild og bekæmpe klimaforandringer – og vi har på fem år fået 32 millioner brugere og over 50.000 forretninger med på vores mission. Derfor tør vi godt sætte ambitiøse mål for vores aktiviteter i USA, siger Mette Lykke, CEO for Too Good To Go.
Too Good To Go har som globalt mål at redde 65 millioner lykkeposer i 2021. Derudover forventer virksomheden at ansætte 350 nye medarbejdere, så den samlede stab vil runde 1.150 ved udgangen af året.