• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

EmballageMarkedsføring31. 01. 2020 | Peter Friis

Ny generation tager over i Resino Trykfarver

EmballageMarkedsføring31. 01. 2020 By Peter Friis

Signe Cederstrøm tager over efter sin far Finn Cederstrøm.
Signe Cederstrøm er tiltrådt som direktør i familievirksomheden Resino, der producerer trykfarve til emballage- og fødevareproducenter i hele verden.

Glæden og stoltheden er til at tage at føle på hos Finn Cederstrøm. I otte år har han på daglig basis delt ud af sin viden om trykfarver, farveblandinger og maskiner til sin datter, Signe Cederstrøm. Han fortæller, at Signe Cederstrøm afløste ham som direktør for Resino Trykfarver den 1. december 2019. Generationsskiftet betyder også, at den tidligere direktør nu deler ejerskabet ligeligt med sine tre børn – deriblandt Signe Cederstrøm.
– Jeg overdrager nøglerne med en god følelse. Signe har arbejdet i Resino i mange år, og hun har både interessen og evnerne til at drive virksomheden videre til næste niveau, fortæller Finn Cederstrøm og forklarer, at virksomheden i de kommende år skal gennemgå en større organisatorisk transformation.
Fra lokal enkeltmandsvirksomhed til global aktør
Finn Cederstrøm, der er uddannet laborant, købte Resino Trykfarver på tvangsauktion i 1982. Siden har han udviklet den fra at være en enkeltmandsvirksomhed til i dag at tælle 50 ansatte.
– Dengang handlede vi meget lokalt. Der var 14 danske farvefabrikker, som var vores konkurrenter. I dag er der kun os tilbage. Og vi omsætter det meste på internationale markeder. Det er en udvikling, vi aldrig nogensinde havde forestillet os, fortæller Finn Cederstrøm.

Fødevarerne er i fokus
Resino Trykfarver er i dag en af de ganske få farvefabrikker på verdensplan, der har specialiseret sig i produktion af trykfarve til fødevareindustrien. Det gælder for eksempel farver til fødevareemballage og pølseskind, men også farver til bleer, tandpastatuber og andre produkter, hvor der er høje krav til sundhed, fødevaresikkerhed, miljø og kvalitet.
Den globale handel stiller store krav til farveproduktionen, og det er blandt andet derfor, at Resino Trykfarver nu vælger at gennemføre et generationsskifte.
-Der er behov for en langt mere stabil farveproduktion, og her er Signe den helt rigtige til at gennemføre de nødvendige ændringer i organisationen. Hun er langt mere organisatorisk, end jeg er, siger Finn Cederstrøm om sin datter.
En stor del af farvefabrikkens råvarer kommer fra Asien, og hvis der af forskellige grunde opstår problemer i forsyningskæden, kan Resino få udfordringer med at forsyne kunder som for eksempel Nestlé og Stryhns med farver til blandt andet ispapir og leverpostegsbakker. Derfor har ledelsen udarbejdet en strategi, der sikrer, at fabrikken i Ballerup fremadrettet har lageret fyldt med grundfarver, der kun mangler den sidste specialisering, og at farveproduktionen i det hele taget er stabil og systematisk.
Strategien er Signe Cederstrøm en af hovedarkitekterne bag:
– I dag producerer vi den enkelte trykfarve, når vi får en ordre, men i fremtiden vil vi have mange flere grundfarver på hylderne. På den måde slipper vi for perioder med hård spidsbelastning og perioder, hvor vi ikke udnytter vores kapacitet optimalt, fortæller hun.

Drømmen var at blive dansklærer
Selvom Signe Cederstrøm i dag er glad og stolt af den forandring, hun er ved at skabe i sin fars gamle virksomhed, så har det ikke altid ligget i kortene, at hun skulle overtage direktørposten efter ham. Faktisk troede hun i mange år, at hendes evner skulle bruges i en hel anden retning.
Da hun efter gymnasiet søgte ind på en videregående uddannelse, valgte hun ikke retning med Resino Trykfarver i baghovedet. Hun valgte derimod uddannelse ud fra sin helt store passion, som har fulgt hende fra barnsben: Litteratur.
I 2005 blev hun derfor optaget som danskstuderende på Københavns Universitet.
– Jeg har altid elsket at læse, og jeg læser stadig rigtig mange bøger. Derfor ville jeg gerne være gymnasielærer og give den glæde videre, fortæller Signe Cederstrøm om sin ungdoms karriereplaner.
De planer ændrede sig dog, da hun efter endt studie blev ansat i sin fars virksomhed som kommunikationsmedarbejder.
– Jeg fik øjnene op for, hvor spændende og vigtig en virksomhed Resino er. Og at ikke to dage er ens, fortæller hun.
Med sin humanistiske baggrund adskiller Signe Cederstrøm sig markant fra virksomhedens øvrige ansatte, der primært tæller laboranter, kemikere og ingeniører. Det har både fordele og ulemper, lyder det fra den nyslåede direktør.
– Ulemperne er jo, at jeg ikke har den dybe tekniske forståelse. Men det er også en fordel, for ofte er Resinos ledelsessamtaler endt i teknisk snak. Nu kan vi tale om ledelse, uden at det drukner i teknik, lyder det fra Signe Cederstrøm, som fortsætter:
– Min uddannelse har styrket mine analytiske evner og givet mig kompetencerne til at sætte mig ind i store mængder viden. Lige nu står Resino overfor en stor organisationsforandring, og her kan jeg i høj grad bruge mine analytiske og organisatoriske evner, siger hun.

Skrevet i: Emballage, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

Frugt og grøntKød, fisk og fjerkræ06. 11. 2025

Danish Crown har rundet 2,5 millioner solgte pakker hakket oksekød blandet med grønt det første år og har dermed overgået de oprindelige forventninger til produktet. I en tid hvor stigende fødevarepriser - herunder prisen på oksekød - er et varmt samtaleemne hen over de danske køkkenborde, kan

RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

Ikke kategoriseret06. 11. 2025

Virksomheden bag de populære økologiske frugt- og nøddebarer har de seneste år oplevet en stabil tocifret vækst i Danmark, Tyskland og Sverige samt en markant stigning i online-salget. For at imødekomme den voksende efterspørgsel og stimulere en fortsat vækst på de europæiske markeder, udvider

7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

AktueltDrikkevarerMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

7-Elevens iværksætterforløb Innovation Corner, der blev lanceret sidste år, er blevet taget så godt imod, at kæden nu åbner op for en ny runde. Samtidig kommer det fjerde produkt fra første runde – en alkoholfri elektrolytdrik ’Dansevand’ – på hylderne. Sidste år deltog Dansevand, en alkoholfri

Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

AktueltFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrugRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed06. 11. 2025

Ved en højtidelig fejring hos Søren Wiuff i Lammefjorden lørdag den 1. november blev Årets Wiuff 2025 uddelt for allerførste gang. Prisen er opfundet og etableret af Lokale Fødevarer Danmarks stifter og formand, Jesper Zeihlund, og siden blevet medstiftet af HORESTA. Formålet med prisen er at hædre

Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

Frugt og grøntLandbrugMiljø og sundhedTop06. 11. 2025

I årevis har de arbejdet med jordforbedring via næringsrige kompostblandinger på en gård i Nordjylland. Resultatet er klart: Den sunde jord giver ikke bare sundere og stærkere grøntsager – men også bedre smag. På gården Ny Vraa i Tylstrup har man i årevis arbejdet med at udvikle og teste

Techmedia får ny ejer

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Techmedia A/S, der blandt andet driver Fødevarekus og magasinet Food&Drink, er blevet købt af FrontMedia ApS, der dermed styrker positionen på markedet for fag- og branchemedier. Handelen er gennemført 6. oktober 2025, og begge selskaber fortsætter i deres nuværende

Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

Foodservice04. 11. 2025

Kokkene har talt: Wassim Hallal er kåret som Kokkenes Kok 2024 – en af de største hædersbevisninger i dansk gastronomi. Prisen gives til en kok, der med talent, generøsitet og faglig styrke har gjort en særlig forskel for branchen. Den prestigefyldte pris blev overrakt ved Fonden Dansk Gastronomis

Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

FoodserviceMiljø og sundhedRåvarer og ingredienserØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

På bare ti år er danske Too Good To Go blevet til et globalt eksempel på, hvordan teknologi, forretning og bæredygtighed kan trække i samme retning. Med over 130 millioner brugere og 500 millioner reddede måltider har virksomheden gjort kampen mod madspild til en hverdagsvane for brugere i over 20

Juleudgave af Food&Drink på gaden

AktueltFoodservice04. 11. 2025

Julen sig nærmer, og det betyder, at nyeste nummer af Food&Drink sætter fokus på julen og alle dens glæder. Læs blandt andet om spændende jule-nyheder, men kom også med til Aalborg for at besøge byens første Michelin-restaurant. Udover at drage nordpå og se på julen har Food&Drink også

Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

FoodserviceFrugt og grøntMesser og konferencerMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed04. 11. 2025

Pico Pizza vandt Årets plantebaserede takeaway-måltid ved weekendens Plant Food Festival, hvor Dansk Vegetarisk Forening og Plantebranchen hyldede årets bedste plantebaserede madoplevelser på farten. Hvem laver landets bedste plantebaserede måltid to go? Det blev afgjort i weekenden, da

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

  • DENIOS ApS

    Alt hvad du skal vide, før du håndterer farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Øget produktivitet på mejeriet takket være vakuum fra Busch

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Stor fødevaremesse med juletema kommer igen i år til Brande

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Danskerne rækker ud efter nye varianter af oksekød

    06.11.2025

  • RAWBITE udvider produktionen i Tyskland for at imødekomme stigende efterspørgsel

    06.11.2025

  • 7-Eleven åbner ny runde af Innovation Corner og sætter fjerde iværksætterprodukt på hylderne

    06.11.2025

  • Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris

    06.11.2025

  • Sund jord giver sunde grøntsager – og det kan smages

    06.11.2025

  • Techmedia får ny ejer

    04.11.2025

  • Wassim Hallal vinder hædersprisen som Kokkenes Kok

    04.11.2025

  • Too Good To Go fylder ti år: Fra dansk app til global bevægelse mod madspild

    04.11.2025

  • Juleudgave af Food&Drink på gaden

    04.11.2025

  • Her er Danmarks bedste plantebaserede takeaway

    04.11.2025

  • Sukaiba vinder ”Denmark’s Best Hotel Restaurant” for anden gang

    30.10.2025

  • En rigtig god kop kaffe er det nye personalegode

    30.10.2025

  • Dansk sommelier vinder den første udgave af Master of Port Scandinavia 2025

    30.10.2025

  • Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren

    30.10.2025

  • Prestigefyldt kåring: Den danske Spiseguide hylder AOC som Årets Restaurant

    30.10.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik