• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FødevareproduktionFødevaresikkerhedMarkedsføring12. 06. 2020 | Peter Friis

NTF-Aalborg har 25 års jubilæum

FødevareproduktionFødevaresikkerhedMarkedsføring12. 06. 2020 By Peter Friis

I 2014 udvidede NTF-Aalborg sin ejerkreds med Winther Holding og Vækst-Invest Nordjylland og i 2020 indgik nuværende direktør Peter Petersen som partner.

NTF-Aalborg er i dag førende specialister inden for løsninger i trådvarer og rundstål til levnedsmiddelindustrien og medicinalbranchen og tæller 35 ansatte hvoraf nogle enkelte medarbejdere har været med på en stor del af rejsen.

NTF-Aalborg A/S blev etableret i juni 1995 af 4 ildsjæle, heriblandt Tommy Søndergaard som stadig er en del af ejerkredsen. Virksomheden startede på Hjulmagervej 15 i Aalborg primært som underleverandør af forskellige komponenter til industrien.
– Det som drev mig til at blive selvstændig var egentlig, at jeg var træt af, at mange leverandører ikke kunne overholde en aftale. Det var ikke fair over for kunderne. Jeg var sikker på, at jeg kunne gøre det langt bedre, fortæller Tommy.
Det var egentlig håndbolden der bragte Tommy til det nordjyske. I forbindelse med sin uddannelse inden for handel og eksport, opstod muligheden for at komme i praktik hos Nordjysk Trådvarefabrik i Aalborg. Det blev starten på en karriere inden for salg og eksport hos Nordjysk Trådvarefabrik, hvor Tommy med sin allerede erhvervede erfaring inden for eksport, skulle stå for al eksport i firmaet.
I 1995 – i en alder af blot 22 år – stiftede Tommy Søndergaard sammen med 3 andre ildsjæle NTF-Aalborg. I 1996 flytte virksomheden til en hal i Perelly-bygningerne på Hagensvej 18 i Støvring. Senere købte de bygningen på Hagensvej nr. 17 hvor de stadig holder til. I stedet for 280 kvadratmeter fik NTF-Aalborg nu knap 1.000 kvadratmeter at boltre sig på.
– NTF-Aalborg navnet opstod, fordi vi ville eksport lige fra starten og fordi vi var af den overbevisning, at Aalborg var verdenskendt for produktion af rustfrit udstyr til levnedsmiddelindustrien. Derfor blev den første eksportmedarbejder også ansat allerede i 1997, fortæller Tommy.

Fleksibilitet i højsædet
Fra 2001 til 2007 drev Tommy Søndergaard firmaet videre alene, hvorefter Jørgen Ravn indtrådte som partner. Jørgen kom med en interessant salgs- og marketing baggrund og en styrke inden for eksport. Makkerskabet mellem Jørgen og Tommy lagde således sammen retningen for NTF-Aalborg, der både var ambitiøs og international.
– Ud over, at vi selvfølgelig sætter en ære i at gøre et godt stykke arbejde, er vi meget fleksible og tilpasser os kundens ønsker og behov. Den dag i dag er ligger det stadig i vores DNA, at kunden er i centrum, fortæller Jørgen Ravn, som ligeledes fortæller, at han særligt husker tiden op til Finanskrisen – og især den læring, den afstedkom. – Finanskrisen lærte os at være særdeles dynamiske og hurtigt omstillelige – og på trods af drastiske nedskæringer fra 28 til 17 medarbejdere, kom vi ud med sorte tal på bundlinjen det år, fortæller han.
Nye tider – nye investorer …
Gennem årene er NTF-Aalborg lykkes med at udvikle ved at være fleksible, kundevendte og nytænkende. I 2014 udvidede NTF-Aalborg sin ejerkreds med Winther Holding og Vækst-Invest Nordjylland og i 2020 indgik nuværende direktør Peter Petersen som partner.
– Med en stærk ejerkreds og ikke mindst dygtige og engagerede medarbejdere står NTF-Aalborg godt rustet til at vokse yderligere i årene fremover. Vi kan i dag bryste os af at være blandt de førende indenfor produktion af hygiejneprodukter, procesudstyr og maskinafskærmning i rustfrit stål til levnedsmiddelindustrien – og have en eksportandel på ca. 40%, fortæller Peter Petersen.

Skrevet i: Fødevareproduktion, Fødevaresikkerhed, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

Geia Group køber bake & take

Brød og kagerFoodservice20. 11. 2025

Med opkøbet styrker Geia Group sin position inden for bl.a. instore-bagerier og convenience-kæder, hvor der vil blive sat yderligere fokus på innovation til både danske og udenlandske kunder. bake & take er en velrenommeret leverandør af innovative og kundetilpassede bageriprodukter til

Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

Forskning og uddannelseFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

Torsdag modtager Bornholms Lakseklækkeri i Nexø de allerførste larver af varmtvandsrejer. Det er en vigtig milepæl i opbygningen af en helt ny fødevareproduktion på øen og etableringen af Danmarks første lokale produktion af varmtvandsrejer. I alt 10.000 rejelarver er på vej til Bornholm, efter

Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ20. 11. 2025

I løbet af 2027 åbner Sticks’n’Sushi sin første lufthavnsrestaurant som en del af udvidelsen af Terminal 3 i Københavns Lufthavn. Med panoramaudsigt over landingsbanen, en ny bar og et specialdesignet koncept for rejsende kan både faste gæster og førstegangsbesøgende se frem til et nyt sted, hvor de

30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

AktueltDetailhandel og en gros20. 11. 2025

Julen handler om at dele, og i år kan støtten blive til 6 måltider. Støt FødevareBankens indsamling i Netto, og køb julens smukkeste til- og fra-mærker. For kun 30 kroner får du fire juleornamenter, der støtter en vigtig sag, pynter på gaverne og sikrer seks måltider til borgere som denne jul spiser

Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

Miljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed20. 11. 2025

Nyt innovativt fellowship-program, støttet af Novo Nordisk Fonden, skal uddanne nye frontløbere, der skal bekæmpe madspild og bane vejen for bæredygtige fødevaresystemer. Teknologisk Institut står i spidsen for at drive BioSustainability Design Fellowship Programmet, der samlet set er

Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

Detailhandel og en grosFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 11. 2025

Mens mange amerikanere kæmper med stigende priser og usikker adgang til mad, har den danske app Too Good To Go fået en større rolle for både borgere og virksomheder. Den danske app Too Good To Go har på få år etableret sig som en markant aktør på det amerikanske marked. Siden lanceringen i 2020

Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

AktueltFoodserviceFrugt og grøntRåvarer og ingredienser18. 11. 2025

Michelinkok og leder af Culinary Institute by Vejle Erhverv, Per Mandrup, er udnævnt som Kartoffelambassadør 2025 af Danmarks Kartoffel Råd. Kartoflen bør inkluderes på lige fod med linser og bælgfrugter, når de planterige måltider skal på bordet. I hvert fald hvis det står til kulinarisk leder

Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

AktueltMarkedsføringPolitik og eksport18. 11. 2025

Forum for Fødevarereklamer og Læskedrikreklamenævnet hæver aldersgrænsen fra 13 til 15 år for reklamer for fødevarer med højt indhold af sukker, fedt og salt og for reklamer for læskedrikke. Forum for Fødevarereklamer har siden januar 2008 arbejdet for god markedsførings etik i forhold til

Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

Kød, fisk og fjerkræMejeriTop18. 11. 2025

Ved et storstilet gallaarrangement blev Årets Ret med Gris og Årets Ret med Ost i går uddelt. Med et imponerende håndværk kan Brasserie Carl således kalde sig vinder af Årets ret med gris 2025, mens Ti Trin Ned tog prisen for den bedste osteret. Brasserie Carl, med Bendix Sixhøj Laursen i

FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

Detailhandel og en grosPolitik og eksport12. 11. 2025

FødevareDanmark støtter ønsket om lavere fødevaremoms, men afviser De Samvirkende Købmænds (DSK) forslag om at finansiere momsnedsættelsen ved at hæve momsen på ”mindre nødvendige varer”. Torsdag i sidste uge lancerede De Samvirkende Købmænd (DSK) en analyse, der viser, at det er muligt at

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Tilmeld dig Masterclass om dyrevelfærd og regenerativt landbrug

  • DENIOS ApS

    Hvad gør du med dine gasflasker, når kulden kommer?

  • Spirax Sarco Danmark

    Reducer dine levetidsomkostninger på reguleringsventiler

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

  • Too Good To Go får øget betydning i et økonomisk presset USA

    18.11.2025

  • Kulinarisk spydspids udnævnt som Kartoffelambassadør 2025

    18.11.2025

  • Forum for Fødevarereklamer: Branche sætter selv aldersgrænse på 15 år for bestemt type reklamer

    18.11.2025

  • Brasserie Carl vinder Årets ret med gris 2025 – og Ti Trin ned vinder for osteret

    18.11.2025

  • FødevareDanmark: Sænk fødevaremomsen, men hæv ikke priserne andre steder

    12.11.2025

  • Fem forskningsbaserede skridt mod mere bæredygtig ost

    12.11.2025

  • Toscansk toprestaurant fylder Det japanske Tårn med italiensk velsmag

    12.11.2025

  • Irland vinder prisen for verdens bedste steak ved World Steak Challenge

    12.11.2025

  • Grønne ambitioner kræver større satsning på økologiforskning

    12.11.2025

  • FERM FOOD vinder EY’s Scale-Up pris: Gør fødevarer sundere

    11.11.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik