• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosDrikkevarerMiljø og sundhed23. 09. 2025 | Mikkel Bækgaard

NOLO Collective køber det danske drikkevarebrand Lillow

Detailhandel og en grosDrikkevarerMiljø og sundhed23. 09. 2025 By Mikkel Bækgaard

NOLO Collective, en af Nordens førende importører og forhandlere af alkoholfrie drikkevarer, udvider sin portefølje med endnu en innovativ aktør på markedet i form af Lillow. Dermed styrker NOLO Collective deres position som en af de førende aktører på det nordiske marked for mindful drinking.

Lillow blev etableret i 2022 og har på kort tid gjort sig bemærket med sine sprudlende, lavalkoholiske drikke på blot 2,2 pct. alkohol. Drikkene er 100 pct. økologiske og skabt på mere end 80 pct. upcyclede ingredienser, herunder overskudsprodukter fra ølproduktion. Med smagsvarianter som Apple & Lime, Cherry & Rose og Grapefruit & Vanilla har Lillow formået at ramme en moderne målgruppe, der efterspørger lette, smagfulde og bæredygtige alternativer til traditionelle drikkevarer.

”Lillow er et brand, der på en overbevisende måde forener kvalitet, innovation og bæredygtighed. De har udviklet et produkt, der både taler til smagen og samvittigheden, og som udfylder en vigtig plads i markedet for mindful drinking. Derfor er vi glade for at byde Lillow velkommen i NOLO Collective,” siger Søren Kirketerp, stifter af NOLO Collective.

Lillow bygger på idéen om at skabe en ny kategori af lette drikke, der gør det muligt at være social uden at skulle vælge mellem fuld styrke eller helt uden alkohol, og samtidig kan man som forbruger drikke varianterne med god samvittighed, eftersom de er skabt ud fra ideen om at reducere ressourcespild i fødevareproduktionen.

Tydelig tendens

Salget af alkoholfrie og lavalkoholiske drikkevarer er eksploderet i Danmark de seneste år. Forbruget af alkoholfri øl er eksempelvis steget fra omkring to millioner liter i 2014 til over otte mio. liter i 2024, og mere end hver fjerde danske husstand køber nu alkoholfri alternativer på regelmæssig basis.

Opkøbet af Lillow markerer den tredje investering fra NOLO Collective i alkoholfrie og lavalkoholiske virksomheder. I forvejen er NOLO medejer af Etiquette, der producerer sofistikerede alkoholfrie aperitiffer og vininspirerede drikke, samt Pollen Projects, grundlagt af Seedlip-skaberen Ben Branson, som arbejder med nye eksperimenterende formater inden for alkoholfri nydelse, heriblandt den første alkoholfrie bitter, SEASN, og spiritussen Sylva.

”Med Lillow får vi ikke blot endnu en stærk stemme i porteføljen, men også et brand, der bygger på en tydelig bæredygtighedsprofil, som kan inspirere hele kategorien. Sammen med Etiquette og Pollen Projects styrker vi vores mission om at skabe et bredt og dynamisk udvalg af alternativer til alkohol, der kan nydes med samme seriøsitet som vin, cocktails og øl,” siger Søren Kirketerp.

NOLO Collective ser frem til at videreudvikle Lillow og bringe brandet ud til endnu flere kunder både i Danmark og internationalt.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Drikkevarer, Miljø og sundhed

Seneste nyt fra redaktionen

Verdens eneste cocktail bar som serverer 100 pct. økologiske cocktails ligger i København – nu med guldmærke fra Fødevarestyrelsen

DrikkevarerFoodserviceØkologi og bæredygtighed23. 09. 2025

Siden den 1. maj har VELOUR budt gæster velkommen til en cocktailoplevelse i hjertet af København – og modtagelsen har været overvældende positiv. Nu har baren fået det økologiske guldmærke. Bag VELOUR står Nicolai, Jonas og Emil, som både har rødder i Michelin-køkkener og high-end cocktailbarer,

NOLO Collective køber det danske drikkevarebrand Lillow

Detailhandel og en grosDrikkevarerMiljø og sundhed23. 09. 2025

NOLO Collective, en af Nordens førende importører og forhandlere af alkoholfrie drikkevarer, udvider sin portefølje med endnu en innovativ aktør på markedet i form af Lillow. Dermed styrker NOLO Collective deres position som en af de førende aktører på det nordiske marked for mindful

Flere bælgfrugter på danskernes tallerkener

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed23. 09. 2025

Danskerne har fået smag for linser, bønner og ærter. Faktisk spiser de mest flittige forbrugere i dag omkring 10 gram bælgfrugter om dagen. Det viser en ny befolkningsundersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet, som DR har fået indblik i. Sidst de lavede samme undersøgelse for otte år siden spiste

Stor stigning i antal svanemærkede kantiner

AktueltFoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed23. 09. 2025

På halvandet år har over 30 kantiner opnået en certificering med Svanemærket, og der er nu i alt mere end 80 svanemærkede kantiner, hospitalskøkkener og andre spisesteder rundt om i landet.  Interessen for at styrke miljø- og klimaindsatsen inden for kantiner og andre storkøkkener er fortsat

Orkla og stjernekok med i globalt partnerskab: Vil lave mad ud af CO₂

Forskning og uddannelseFødevareproduktionTop23. 09. 2025

Orkla Danmark er gået med i et partnerskab, der skal udvikle fremtidens proteinrige fødevarer baseret på CO₂ – en teknologi, som potentielt kan brødføde mere end en milliard mennesker. Arbejdet foregår i et konsortium, der finansieres af Gates Foundation og Novo Nordisk Fonden. Også stjernekokken

Jeppe Møller-Herskind bliver ny administrerende direktør i HORESTA

AktueltFoodservicePolitik og eksport18. 09. 2025

HORESTA har forfremmet Jeppe Møller-Herskind til administrerende direktør. Som vicedirektør har han gennem de seneste år været en central del af organisationens medlemsvækst og kommercielle udvikling. Han har desuden været branchens synlige stemme i medierne på mange af de politiske dagsordener.

Normal-kantine vinder Kantineprisen 2025

FoodserviceMesser og konferencerTop18. 09. 2025

Danmarks bedste kantine ligger i Hedensted hos Normal A/S. I hvert fald, hvis man spørger Landbrug & Fødevarer, der mandag kunne afsløre vinderen vinderen af Kantineprisen 2025. Der var feststemning og faglig stolthed, da Landbrug & Fødevarer samlede fødevarebranchen til

De Samvirkende Købmænd: Danskerne vil have lavere moms på fødevarer – og det kan sagtens lade sig gøre

Detailhandel og en grosPolitik og eksport18. 09. 2025

Fødevarepriserne har pil opad, og det rammer danskerne på pengepungen. Det er oplagt at lette momsen på fødevarer – og det kan endda nemt finansieres: Skal momsen på fødevarer sænkes til 15 pct., skal momsen på andre varer som f.eks. cykler og elektronik hæves med blot 1,6 pct. Det viser nye

I kamp for danskernes yndlingsfrugt: Danske butikker i fælles front for bananen

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMarkedsføringMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 09. 2025

Coop, Netto, Rema 1000 og Lidl sender fælles opfordring til kunderne: Køb Fairtrade-bananer – for bondens løn og bananens fremtid. For første gang nogensinde går de største danske dagligvarekæder – Coop, Netto, Rema 1000 og Lidl – sammen i en fælles kampagne, der opfordrer danskerne til at

Grønt Marked inviterer til premiere på Biodiversitetsfestival

AktueltFrugt og grøntMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed18. 09. 2025

Gæsterne kan smage, lytte, lære og opleve mangfoldigheden, når biodiversiteten på den københavnske madscene fejres for første gang. Mere end 30 producenter, landmænd, kokke, bagere, bryggere, biavlere, møllere, slagtere, pølsemagere og ostemagere samles til festival på Skjolds Plads d. 21.

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Så er det nu eller aldrig

  • Busch Vakuumteknik A/S

    OTTO Digital Services til systemer

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Ny butikschef i Dagrofa Foodservice Herning har stort lokalt kendskab

  • DENIOS ApS

    Sådan får du op til 50 % mere lagerkapacitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions fremviser avancerede produkter fra Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions på LabDays

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære

  • DENIOS ApS

    Ses vi på HI-messen?

  • DENIOS ApS

    Her er nøglen til at undgå kontakt med defekte lithium-ion-batterier

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Guide: Hvornår skal du reparere vs. udskifte din vakuumpumpe?

  • DENIOS ApS

    NYHED: Brandsikkert opsamlingskar til opbevaring i sprinklerområder

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Verdens eneste cocktail bar som serverer 100 pct. økologiske cocktails ligger i København – nu med guldmærke fra Fødevarestyrelsen

    23.09.2025

  • NOLO Collective køber det danske drikkevarebrand Lillow

    23.09.2025

  • Flere bælgfrugter på danskernes tallerkener

    23.09.2025

  • Stor stigning i antal svanemærkede kantiner

    23.09.2025

  • Orkla og stjernekok med i globalt partnerskab: Vil lave mad ud af CO₂

    23.09.2025

  • Jeppe Møller-Herskind bliver ny administrerende direktør i HORESTA

    18.09.2025

  • Normal-kantine vinder Kantineprisen 2025

    18.09.2025

  • De Samvirkende Købmænd: Danskerne vil have lavere moms på fødevarer – og det kan sagtens lade sig gøre

    18.09.2025

  • I kamp for danskernes yndlingsfrugt: Danske butikker i fælles front for bananen

    18.09.2025

  • Grønt Marked inviterer til premiere på Biodiversitetsfestival

    18.09.2025

  • MLDK: Stærk politisk vilje kan afværge de værste designfejl i det udvidede producentansvar

    16.09.2025

  • Flasker gemt i 130 år vidner om dansk smøreventyr og datidens hygiejne

    16.09.2025

  • Hotel- og Restaurantskolen partner i udvikling af serviceuddannelser i Sønderjylland

    16.09.2025

  • Finansminister Nicolai Wammen besøgte økologisk succes, der har reduceret sit klimaaftryk med hele 38 procent udelukkende på fødevarer

    16.09.2025

  • Mere end to ud af tre generation z’ere erstatter ugentligt et måltid med snacks

    16.09.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik