NOLO Collective, en af Nordens førende importører og forhandlere af alkoholfrie drikkevarer, udvider sin portefølje med endnu en innovativ aktør på markedet i form af Lillow. Dermed styrker NOLO Collective deres position som en af de førende aktører på det nordiske marked for mindful drinking.

Lillow blev etableret i 2022 og har på kort tid gjort sig bemærket med sine sprudlende, lavalkoholiske drikke på blot 2,2 pct. alkohol. Drikkene er 100 pct. økologiske og skabt på mere end 80 pct. upcyclede ingredienser, herunder overskudsprodukter fra ølproduktion. Med smagsvarianter som Apple & Lime, Cherry & Rose og Grapefruit & Vanilla har Lillow formået at ramme en moderne målgruppe, der efterspørger lette, smagfulde og bæredygtige alternativer til traditionelle drikkevarer.
”Lillow er et brand, der på en overbevisende måde forener kvalitet, innovation og bæredygtighed. De har udviklet et produkt, der både taler til smagen og samvittigheden, og som udfylder en vigtig plads i markedet for mindful drinking. Derfor er vi glade for at byde Lillow velkommen i NOLO Collective,” siger Søren Kirketerp, stifter af NOLO Collective.
Lillow bygger på idéen om at skabe en ny kategori af lette drikke, der gør det muligt at være social uden at skulle vælge mellem fuld styrke eller helt uden alkohol, og samtidig kan man som forbruger drikke varianterne med god samvittighed, eftersom de er skabt ud fra ideen om at reducere ressourcespild i fødevareproduktionen.
Tydelig tendens
Salget af alkoholfrie og lavalkoholiske drikkevarer er eksploderet i Danmark de seneste år. Forbruget af alkoholfri øl er eksempelvis steget fra omkring to millioner liter i 2014 til over otte mio. liter i 2024, og mere end hver fjerde danske husstand køber nu alkoholfri alternativer på regelmæssig basis.
Opkøbet af Lillow markerer den tredje investering fra NOLO Collective i alkoholfrie og lavalkoholiske virksomheder. I forvejen er NOLO medejer af Etiquette, der producerer sofistikerede alkoholfrie aperitiffer og vininspirerede drikke, samt Pollen Projects, grundlagt af Seedlip-skaberen Ben Branson, som arbejder med nye eksperimenterende formater inden for alkoholfri nydelse, heriblandt den første alkoholfrie bitter, SEASN, og spiritussen Sylva.
”Med Lillow får vi ikke blot endnu en stærk stemme i porteføljen, men også et brand, der bygger på en tydelig bæredygtighedsprofil, som kan inspirere hele kategorien. Sammen med Etiquette og Pollen Projects styrker vi vores mission om at skabe et bredt og dynamisk udvalg af alternativer til alkohol, der kan nydes med samme seriøsitet som vin, cocktails og øl,” siger Søren Kirketerp.
NOLO Collective ser frem til at videreudvikle Lillow og bringe brandet ud til endnu flere kunder både i Danmark og internationalt.