I Nettos strategi for det kommende år er det et vigtigt element at blive bredere på ferskvarer. Og som en central del af den målsætning, er kæden i denne uge begyndt at rulle sit nye private label-mærke, Premieur, ud i kædens butikker.
– Vores ambition er at lave et high-end private label til Netto. Vi tror meget på det, og det her er forløberen til et egentligt sortiment. I første omgang er det på kød, pålæg og frugt og grønt. Nu tester vi nogle uger for at se, hvordan kunderne tager imod det, siger direktør i Netto Danmark, Brian Seemann. Premieur-seriens kvalitet skal ligge i den absolut høje ende af skalaen, fortæller direktøren. Også prisen bliver high end, dog skal den være billigere end sammenlignelige varer på markedet.
Hånd i hånd med strategien for varesortimentet ruller Netto over det næste halvandet år sin såkaldte God Butik-plan ud, som handler om at systematisere og ensrette måden at drive Netto-butikker på, så der er mere overskud til kunderne.
Det skriver Fødevarewatch.dk.