Markedet for kødfrie alternativer har aldrig været større. To store aktører i kategorien går nu sammen for i endnu højere grad at kunne tilbyde forbrugerne kødfrie alternativer.
Virksomheden Naturli Foods har i løbet af 2016 lanceret en række nye vegetabilske produkter – både på køl og frost – der har skabt stor vækst på top og bundlinje. Men Naturli Foods ambitioner stopper ikke her. Derfor har man fra nytår overtaget Agger Foods aktiviteter og brand Soy4you.
– Vi er glade for at have fået soy4you under vores vinger. Det skaber en masse synergier, at kunne dække hele markedet og vi tror på at vi i fællesskab kan løfte kategorien til et helt andet og markant højere niveau, udtaler Christian Munk, Adm. Direktør i Naturli Foods
– Agger Foods har haft et godt 2016 og haft succes med de koncept- og produktudviklinger, vi søsatte i starten af året. Men ambitionerne er større end det og derfor glæder jeg mig over, at vores koncept har fået de helt rigtige forældre, fortæller Poul Agger bestyrelsesformand og ejer af Agger Foods.
Mens Agger Foods med Soy4you, der tidligere har modtaget regeringens innovationspris og af Dansk Vegetarforening er fremhævet som et af de stærkeste brands for vegetariske alternativer, primært har haft fokus på kolonial og frost, hvor der er skabt en markant position, så har Naturli Foods skabt en førende position indenfor de friske alternativer til kød.
– De to mærker Naturli og Soy4you, supplerer hinanden fantastisk godt og vi vil kunne drive en masse synergier, som vil komme forbrugerne til gavn, fremhæver Christian Munk.
– Vi samler på den her måde en masse kompetencer og viden om både produkter og forbrugere og glæder os over, at vi med Soy4you får endnu et stærkt ben at stå på”, slutter Christian Munk.
Adm. Direktør i Agger Foods, Søren Meng Nordby, fortsætter som Direktør for forretningsudvikling i Naturli Foods.