Alle har ret til lødige fødevarer, mener formand for Løgismose A/S, Jacob Grønlykke, som har indgået et nyt strategisk samarbejde med Netto, skriver Berlingske, der påpeger, at den øgede udbredelsen af Løgismoses produkter har haft en positiv effekt på regnskabet.
Løgismose voksede op i den fynske muld, og det er – i bogstaveligste forstand – netop den danske landbrugsjord, som skal danne grundlag for udviklingen i det fynske selskab. Formand for Løgismose, Jacob Grønlykke, mener, at Danmark skal finde tilbage til sine landbrugsrødder, og at alle danskere skal have adgang til lødige fødevarer. Derfor har Løgismose indgået et nyt strategisk samarbejde med Netto.
– Det handler om, at vi er et landbrugsland, og at vi skal have lødige fødevarer tilbage på hylderne i supermarkederne, siger Jacob Grønlykke.
Løgismose og Netto har samarbejdet siden 2009, og makkerskabet har altså været tilpas velfungerende til, at samarbejdsaftalen er forlænget. Sigtet er ifølge Grønlykke at have et længerevarende partnerskab, som i højere grad kan inddrage forbrugerne og deres forventninger.
– Fordi vi har det her tætte samarbejde, kan vi lave meget længere udviklingsarbejde, siger han til Berlingske og henviser blandt andet til udviklingen af den såkaldte Løgismose Gourmet Kylling, som opdrættes i skovområder.