Innovation og kategoriudvikling er fortsat de centrale elementer i den strategi, der skal bane vejen for Premier Is’ 2022. Med 11 nyheder på iskortet kan danskerne igen i år finde velsmagende og innovative nyheder i køledisken.

For Premier Is har de seneste år været præget af stor udvikling og historisk gode resultater. Ambitionen om fortsat vækst gennem innovation og udvikling af iskategorien er derfor også drivkraften bag 2022-nyhederne.
– Vi sætter baren højt i vores innovationsproces, og som Hele Danmarks Ismejeri ser vi det som vores opgave at drive is-kategorien, så det altid er os, der er først med det nye og har spændende nyheder at præsentere, siger Claus Dahlmann Larsen, kommerciel direktør i Premier Is, og fortsætter:
– Årets nyheder er udviklet på baggrund af alle de inputs, vi får fra kunder, forbrugere – især via Facebook og Instagram – og medarbejdere. Særligt vores produktudviklere og marketingteam har spillet en uvurderlig rolle her. Derudover retter vi også blikket mod udlandet og kigger på, hvilke fødevaretrends der er internationalt, som også kunne være relevante for den danske forbruger.
11 nyheder i køledisken
I den nye issæson sender Premier Is 11 nyheder på gaden. Udover nyhederne Zombis og Isfidus skabt til børn og barnlige sjæle, er der også i år et nyt vegansk alternativ i form af VegaNice med smag af hindbær og lakrids samt tre nye Underground-varianter.
– Vi har en af markedets stærkeste veganske porteføljer, og modtagelsen af eksempelvis VegaNice har været over al forventning. Derfor har det også været helt naturligt for os at kigge dybere ind i den kategori i produktionen af 2022-nyheder, siger Claus Dahlmann Larsen.
I 2021 relancerede Premier Is det ikoniske is-brand Underground. En gammel klassiker, der for Premier Is markerer et innovativt stilskifte i rejsen mod at blive fremtidens ishus. For Premier Is og Claus Dahlmann Larsen har relanceringen været en succes:
– Sidste år relancerede vi Underground med et nyt og mere farverigt design, og modtagelsen har været utrolig positiv. Det seneste år har vi brugt på opbygning af brandet, særligt igennem vores Wavemarkers-kampagne, som er tiltænkt unge, der udfordrer normerne og hjælper os med at se verden gennem en ny linse. Den succes bygger vi videre på i 2022.
Nyt på toppen
Til den nye sæson ser tre nye varianter dagens lys: en variant med cookie dough samt to veganske varianter med henholdsvis banan/kakao og hindbær/chili/lakrids.
– Udover at være en kvalitetsis, tapper Underground ind i tidens tendens, hvor man ikke skal gå på kompromis med smag i forhold til kalorieantal. Det er en tendens, vi kun forventer vil stige fremover, siger Claus Dahlmann Larsen.
I tillæg til ovenstående lancerer ismejeriet 10 varianter af drys og toppings til et nyt menu-koncept, der kan findes i de fleste Premier Is-ishuse landet over.
Pokémon og margueritter
Arbejdet med at øge danskernes opmærksomhed omkring isproducenten fra Thy, så Premier Is bliver det foretrukne is-brand, fortsætter ufortrødent i 2022.
Udover nye produkter vil Premier Is fejre forårets komme og åbning af ishusene ved at uddele masser af smagsprøver på den nye flødesoftice. Derudover skal en storstilet sommerkampagne skyde Premier Is’ højsæson godt i gang – et spil, der med stor sandsynlighed vil sætte smil på danskernes læber i sommervarmen.
– Vi har udviklet en kampagne, jeg bedst kan beskrive som en hybrid mellem Pokémon og Margueritruten. Det er rendyrket sommersjov for alle med en mobiletelefon og trang til dansk flødeis, når det er allerbedst, afslutter Claus Dahlmann Larsen.