• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

Detailhandel og en grosFoodserviceKonfekture17. 03. 2022 | Kasper Mundt-Nielsen

Iskategorien skal fornyes

Detailhandel og en grosFoodserviceKonfekture17. 03. 2022 By Kasper Mundt-Nielsen

Innovation og kategoriudvikling er fortsat de centrale elementer i den strategi, der skal bane vejen for Premier Is’ 2022. Med 11 nyheder på iskortet kan danskerne igen i år finde velsmagende og innovative nyheder i køledisken.

For Premier Is har de seneste år været præget af stor udvikling og historisk gode resultater. Ambitionen om fortsat vækst gennem innovation og udvikling af iskategorien er derfor også drivkraften bag 2022-nyhederne.

– Vi sætter baren højt i vores innovationsproces, og som Hele Danmarks Ismejeri ser vi det som vores opgave at drive is-kategorien, så det altid er os, der er først med det nye og har spændende nyheder at præsentere, siger Claus Dahlmann Larsen, kommerciel direktør i Premier Is, og fortsætter:

– Årets nyheder er udviklet på baggrund af alle de inputs, vi får fra kunder, forbrugere – især via Facebook og Instagram – og medarbejdere. Særligt vores produktudviklere og marketingteam har spillet en uvurderlig rolle her. Derudover retter vi også blikket mod udlandet og kigger på, hvilke fødevaretrends der er internationalt, som også kunne være relevante for den danske forbruger.

11 nyheder i køledisken

I den nye issæson sender Premier Is 11 nyheder på gaden. Udover nyhederne Zombis og Isfidus skabt til børn og barnlige sjæle, er der også i år et nyt vegansk alternativ i form af VegaNice med smag af hindbær og lakrids samt tre nye Underground-varianter.

– Vi har en af markedets stærkeste veganske porteføljer, og modtagelsen af eksempelvis VegaNice har været over al forventning. Derfor har det også været helt naturligt for os at kigge dybere ind i den kategori i produktionen af 2022-nyheder, siger Claus Dahlmann Larsen.

I 2021 relancerede Premier Is det ikoniske is-brand Underground. En gammel klassiker, der for Premier Is markerer et innovativt stilskifte i rejsen mod at blive fremtidens ishus. For Premier Is og Claus Dahlmann Larsen har relanceringen været en succes:

– Sidste år relancerede vi Underground med et nyt og mere farverigt design, og modtagelsen har været utrolig positiv. Det seneste år har vi brugt på opbygning af brandet, særligt igennem vores Wavemarkers-kampagne, som er tiltænkt unge, der udfordrer normerne og hjælper os med at se verden gennem en ny linse. Den succes bygger vi videre på i 2022.

Nyt på toppen

Til den nye sæson ser tre nye varianter dagens lys: en variant med cookie dough samt to veganske varianter med henholdsvis banan/kakao og hindbær/chili/lakrids.

– Udover at være en kvalitetsis, tapper Underground ind i tidens tendens, hvor man ikke skal gå på kompromis med smag i forhold til kalorieantal. Det er en tendens, vi kun forventer vil stige fremover, siger Claus Dahlmann Larsen.

I tillæg til ovenstående lancerer ismejeriet 10 varianter af drys og toppings til et nyt menu-koncept, der kan findes i de fleste Premier Is-ishuse landet over.

Pokémon og margueritter

Arbejdet med at øge danskernes opmærksomhed omkring isproducenten fra Thy, så Premier Is bliver det foretrukne is-brand, fortsætter ufortrødent i 2022.

Udover nye produkter vil Premier Is fejre forårets komme og åbning af ishusene ved at uddele masser af smagsprøver på den nye flødesoftice. Derudover skal en storstilet sommerkampagne skyde Premier Is’ højsæson godt i gang – et spil, der med stor sandsynlighed vil sætte smil på danskernes læber i sommervarmen.

– Vi har udviklet en kampagne, jeg bedst kan beskrive som en hybrid mellem Pokémon og Margueritruten. Det er rendyrket sommersjov for alle med en mobiletelefon og trang til dansk flødeis, når det er allerbedst, afslutter Claus Dahlmann Larsen.

Skrevet i: Detailhandel og en gros, Foodservice, Konfekture

Seneste nyt fra redaktionen

Ny institutdirektør på DTU Aqua

Forskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ08. 05. 2025

Professor Anna Rindorf vil som ny leder af DTU Aqua bakke op om innovation på både instituttet og i samfundet: ”Vi skal vokse videre på trods af en usikker verden.” DTU har udpeget professor og sektionsleder Anna Rindorf til ny direktør for DTU Aqua med tiltrædelse den 1. juli. Hun har både

Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

DrikkevarerMiljø og sundhed08. 05. 2025

Rynkeby Foods A/S udvider sin produktportefølje under Valsølille-brandet ved at lancere Valsølille Vitamin Water – en vitaminvand uden brus og med 20 procent frugt. Med lanceringen af Valsølille Vitamin Water styrker Rynkeby Foods sin position på markedet for funktionelle drikkevarer og

Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

AktueltFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Det handler om at styrke landbrug, folkesundhed og fødevareindustri: Økologien er atter på dagsordenen hos fødevaregiganten Dragsbæk, der nu vil sende klart signal til landmænd, politikere og privatforbrugere om de mange fordele ved den danske raps. Efter en periode med stilstand er økologien

Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

AktueltFødevareproduktionØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Danmarks fødevareindustri genererer årligt 385.000 tons madspild. Nu skal et nyt projekt til 13 millioner kroner hjælpe virksomheder med at udnytte deres sidestrømme fra fødevareproduktionen mere effektivt og dermed nedbringe madspildet. Projektet er støttet og sat i gang af Industriens Fond,

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles

Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Holdet der driver noon, catering- og kantinevirksomheden, og BaneGaarden, mad- og kulturdestinationen i København, går nu efter en trecifret millionomsætning i 2025 svarende til en vækst på 26 pct. fra 2024 Table, moderselskabet stiftet af Carl Johan Paulsen, Ida Marie Banke André og Karlos

Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

FoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Eftersøgningen efter Danmarks bedste kok til mad over bål er skudt i gang. For andet år i træk afholdes DM i Bålmad – en krævende kokkekonkurrence, hvor kun en lille udvalgt skare får lov at stille til start.  Kan du kreere gastronomiske oplevelser i særklasse – også selv om røgen svider i

Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

AktueltFoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Mad og drikke bliver de vigtigste forlystelser, når Tivoli igen byder inden for til Tivoli Food Festival. Ni dage i maj bliver Tivoli fyldt med gastronomiske oplevelser, råvarer fra forskellige egne af landet, langbordsmiddage med stjernekokke, workshops og smagninger. Mere end 40.000 madglade

Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

AktueltDrikkevarerMesser og konferencer06. 05. 2025

Et krav om habitatvurdering gør det umuligt for Esrum Kloster & Møllegård at gennemføre årets traditionsrige ølfestival. Esrum Kloster Ølfestival 2025 bliver aflyst. Det står nu klart efter Gribskov Kommune har meddelt, at der skal foretages en habitatvurdering af det naturområde, som Esrum

Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

CertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Mængden af tun, der blev solgt globalt med Marine Stewardship Council (MSC)'s blå miljømærke, voksede med 24 pct. fra år til år til næsten 300.000 tons i 24-25 år, ifølge nye data offentliggjort af MSC i den seneste udgave af sin Sustainable Tuna Yearbook. Dataene omfatter både salg af tun fra

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuumsystemer: En guide til turn-key projekter

  • DENIOS ApS

    Service og vedligeholdelse – overholder du loven?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    De 7 bedste praksisser: Bliv en mester i lækagesøgning

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Inspirationskatalog: 44 siders tips til din menu

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny institutdirektør på DTU Aqua

    08.05.2025

  • Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

    08.05.2025

  • Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

    08.05.2025

  • Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

    08.05.2025

  • Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

    08.05.2025

  • Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

    06.05.2025

  • Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

    06.05.2025

  • Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

    06.05.2025

  • Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

    06.05.2025

  • Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

    06.05.2025

  • Højer Pølser vinder guld til buffetklassikere

    01.05.2025

  • 16 ISS-kantiner hos Bygningsstyrelsen får Svanemærket

    01.05.2025

  • Det smager af larm: Hvordan påvirker støj smagsløgene?

    01.05.2025

  • Ældste frigivelse fra Stauning Whisky nogensinde

    01.05.2025

  • 50 år med smag – Bryggeriet Apollo fejrer jubilæum og forvandling

    01.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik