Når danske forbrugere i fremtiden kigger i supermarkedernes kølediske efter dagens aftensmåltid, vil de i langt højere grad end det er tilfældet i dag, kunne finde helt eller halvt færdiglavede retter, som blot skal varmes eller steges færdig og suppleres med godt tilbehør. Sådan lyder forudsigelsen fra HKScan Denmark, der under mærket ROSE årligt producerer og sælger knap 50 millioner danske slagtekyllinger.
Med lanceringen af en række nye ’slow cooked’ fastfood produkter er ROSE, der produceres og markedsføres af HKScan Denmark, allerede godt i gang med at tage hul på fremtiden. Siden august 2014 har ROSE lanceret Pulled Chicken, Mexicansk Kylling Fajita, Mexicansk Taco Kylling og senest Lasagne Bolognese, der alle er eksempler på produkter, som er målrettet forbrugere, der i en travl hverdag gerne vil kunne tilberede et sundt og nærende måltid hurtigt uden at gå på kompromis med sundheden og den gode smag. Men det er kun begyndelsen på en tendens, der ifølge HKScan fremover vil sætte sit helt tydelige præg på danskernes forbrug og indkøb af madvarer.
– Vi ser en klar tendens hos forbrugerne og det drives især af ændrede familiemønstre, som har afgørende indflydelse på vores vaner omkring måltider og fødevarer. Vi ser en bevægelse i retning af at måltiderne skal være hurtigere at tilberede, de skal have høj kvalitet og endelig efterspørges mindre portioner, siger marketingchef i HKScan Denmark, Kamilla Wetke.