• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

KonfektureMarkedsføringTop12. 10. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Gratis lakrids skal omvende verden

KonfektureMarkedsføringTop12. 10. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Hvordan får man verden til at elske lakrids? Hos Lakrids by Bülow mener de, at verden bare skal smage deres, derfor de tilbyder nu hvem som helst en gratis smagsprøve, hvis bare folk lover at dele med én, der ikke kan lide lakrids. Ifølge kampagnen ”Share It With A Hater” er mindst 84 pct. af verden overbevist om gourmetlakridsens egenskaber om … 412 år og 292 dage. 

På muren indenfor på lakridsfabrikken står med store bogstaver ’WE MAKE THE WORLD LOVE LIQUORICE’. Det lyder som en nærmest umulig mission. Det lille salte eller søde stykke slik er omdiskuteret, og udgangspunktet er, at størstedelen af verdens befolkning ikke kan lide lakrids, men det har lakridsproducenten, Lakrids by Bülow, besluttet sig for at gøre op med. Nu skal alle lakrids-haters omvendes til lovers. 

Derfor lancerer Lakrids by Bülow deres nye, globale kampagne, der skal få verden til at elske lakrids – én lakrids ad gangen. Vejen dertil går ifølge Sarah Maria Carl, der er marketingdirektør hos Lakrids by Bülow, igennem forbrugerne med budskabet ”Share it with a hater”. 

– Siden begyndelsen har vi i tæt samarbejde med forbrugerne udviklet den lakrids, der udgør hele fundamentet for Lakrids by Bülow. Vi tror faktisk på, at vores danske gourmetlakrids kan omvende selv nogle af de største haters – selv hvis de ikke tror, at de kan lide lakrids. Vi er stolte af vores danske produkt og tør derfor forsøge os ved at tilbyde gratis lakrids til alle i verden for at udbrede kærligheden til lakridsen – også hos dem der ikke kan lide det, siger Sarah Maria Carl. 

Vil sample til hele verden 

Hos lakridsvirksomheden har sampling altid været en hjørnesten i virksomhedens strategi. Den strategi bliver nu integreret på globalt plan. 

– Lakrids by Bülow er bygget på sampling lige siden den allerførste lakrids kom til verden i 2007, og de tæller i dag knap 2000 forhandlere i 25 lande. Med vores nye globale initiativ giver vi os i kast med verdens største sampling. Vi vil lære verden at elske lakrids – én lakrids ad gangen, fortæller Johan Bülow, kreativ direktør og grundlægger af Lakrids by Bülow. 

Samplingen af lakridserne kickstartes d. 12. oktober med en helt ny kampagnefilm af instruktør, Peter Harton, der blandt andet er kendt fra TV-succesen Rytteriet. Bag kampagnens kreative strategi står reklamebureauet &Co. ”Share it with a hater” lanceres med et tilhørende sampling-site, hvor man kan skrive sig op og få tilsendt lakrids, der kan deles med en hater.

Om ”Share it with a hater” 

“Share it with a hater” er titlen på Lakrids by Bülow nye globale kampagne, der skal realisere deres mission på globalt plan – her beder virksomheden lakrids-lovers overalt om at hjælpe til med at sprede kærligheden. Centralt for kampagnen er den ærlige fortælling om, at alle ansatte i konfekturevirksomheden er ambassadører, som tror på missionen – også selvom den kan fremstå absurd. 

I kampagnefilmen møder man derfor ikke skuespillere, men Lakrids by Bülows egne ansatte, der er hovedrollerne i filmens fortælling om at få hele verden til at elske lakrids. Her møder vi både Tommy fra produktionen og ligeledes støder Ronnie fra økonomiafdelingen og Ying fra e-commerce til, da de står bag beregningerne for, hvornår 84 pct. af verdens befolkning vil elske lakrids – og kigger man godt efter, fanger man grundlægger, Johan Bülow, i en mindre rolle. 

Skrevet i: Konfekture, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

Foodservice27. 11. 2025

En kok må ikke gå tomhændet, siges det – men på Green Mango på Frederiksberg er det præcis, hvad de gør, selvom der hver uge kommer 800 kilo varer ind ad døren. God mad kræver gode råvarer, og de vejer tungt. På Godthåbsvej på Frederiksberg kommer der hver uge omtrent 800 kilo kokosmælk, ris og

Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

Forskning og uddannelseLandbrug27. 11. 2025

Et internationalt forskerhold med Københavns Universitet, Shanghai Jiao Tong University og University of Nottingham i spidsen har opdaget, hvordan planterødder er i stand til at trænge igennem hård og tæt jord ved hjælp af et velkendt ingeniørprincip. Opdagelsen kan få stor betydning for fremtidens

aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

AktueltDrikkevarerFoodservice27. 11. 2025

Admiral Hotels restaurant aye aye har vundet prisen for Best Newcomer List ved Star Wine List of the Year Denmark 2025, en international anerkendelse, der hylder verdens bedste vinkort og de mennesker, der står bag. Med kun 48 finalister på tværs af Danmark var aye aye allerede blandt en

Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

AktueltDetailhandel og en grosMarkedsføring27. 11. 2025

Mange kløer sig nok frustreret i håret over at skulle finde idéer til aftensmaden, men et madplansunivers med madblogger og influencer Julie Bruun er en stor succes. ‘Hvad skal vi have til aftensmad?’ Det spørgsmål stiller mange danskere sikkert sig selv flere gange om ugen, men hjælpen er lige

Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

Miljø og sundhedRåvarer og ingredienserTopØkologi og bæredygtighed27. 11. 2025

Madland udgiver nu rapporten ‘Grøn madhandel i København – alternative, sunde og grønne madkanaler’, der er udarbejdet for Københavns Kommune som et dialogredskab til politikere, embedsfolk og andre beslutningstagere. Rapporten giver det første samlede overblik over de mange typer aktører og

Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

Kød, fisk og fjerkræ25. 11. 2025

Med afsæt i en række nødvendige og konsekvente beslutninger er det lykkedes Danish Crown at styrke afregningen til andelsejerne og få stoppet en kritisk tilbagegang i tilførslerne af grise. De kommende to år vil der være fokus på at gennemføre en omfattende transformation af koncernen, så der skabes

Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

FoodserviceFrugt og grøntFødevareproduktion25. 11. 2025

Nemco, der er leverandør af udstyr til fødevareindustrien, lancerer nu en skæremaskine til plantebaserede fødevarer på det danske marked. Der er tale om Maxx 200 HMT-maskinen fra den anerkendte tyske producent holac Maschinenbau. Maxx 200 HMT indgår i en serie af innovative skæremaskiner, som

Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

AktueltFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed25. 11. 2025

Det er sjældent de grønne retter, der finder vej til middagsbordet, når kødet udelades. De mest spiste vegetariske aftensmåltider er nemlig rugbrød, toast, pasta, yoghurt og pizza – retter, der i gennemsnit indeholder færre grøntsager end måltider med kød. Det viser den årlige undersøgelse

Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

AktueltFoodservice25. 11. 2025

Søndag dystede landets dygtigste kokke og tjenere ved semifinalerne til Årets Kok og Årets Tjener 2026. Nu er finalisterne fundet til finalerne i marts. Seks tjenere og seks kokke er videre til finalerne i Årets Kok og Årets Tjener 2026. Det står klart efter søndagens semifinaler på Kold

Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

Kød, fisk og fjerkræTop25. 11. 2025

JN Meat International har igen vundet en VM-titel i World Steak Challenge, som er blevet afgjort ved en storstilet prisuddeling i London. Det er fjerde gang, at Slagelse-virksomheden med grundlægger og kødsommelier John Sashi i spidsen sikrer en anerkendelse i det prestigefyldte

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Ardo NV Denmark Office

    Nyt år, nye favoritter – Ardo lancerer 9 nyheder på frost i 2026

  • DENIOS ApS

    Har du den rigtige pumpe?

  • Spirax Sarco Danmark

    Guide: Find den korrekte dampkvalitet

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Centraliseret vakuumsystem reducerer omkostninger for vakuumpakning

  • Nemco Machinery A/S

    Ny serie termoformere vil blive en gamechanger inden for pakkemaskiner

  • DENIOS ApS

    Den ultimative tjekliste: Få mest ud af dit opsamlingskar

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch og Pfeiffer bringer den nyeste vakuumteknologi til Ajour 2025

  • Spirax Sarco Danmark

    Lavere energiforbrug og bedre produktkvalitet med Steam Infusion – en unik teknik til fødevarefremstilling

  • DENIOS ApS

    Sådan håndterer du en lækage med 10 trin

  • Busch Vakuumteknik A/S

    50 års trofast tjeneste i produktionen

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Vareelevator: Der kommer 800 kilo varer hver uge – alligevel går kokken tomhændet

    27.11.2025

  • Sådan bruger planter ingeniørprincipper til at trænge gennem hård jord

    27.11.2025

  • aye aye på Admiral Hotel hædres for Danmarks bedste nye vinkort

    27.11.2025

  • Madplansunivers er et kæmpe hit: Tusindvis af danskere henter inspiration hver uge

    27.11.2025

  • Ny rapport fra Madland: Grøn madhandel i København er nøglen til en sundere og mere resilient madby

    27.11.2025

  • Danish Crown: Konkurrencekraften forbedret i oprydningsår

    25.11.2025

  • Ny skæremaskine til plantebaserede fødevarer kommer til Danmark

    25.11.2025

  • Madkulturen: Danskernes vegetarisle aftensmad består mest af rugbrød, toast og pasta

    25.11.2025

  • Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet

    25.11.2025

  • Verdens bedste oksemørbrad kommer fra Slagelse-virksomhed

    25.11.2025

  • Geia Group køber bake & take

    20.11.2025

  • Bornholm tager næste skridt mod Danmarks første lokale rejeproduktion

    20.11.2025

  • Sticks’n’Sushi åbner i Københavns Lufthavn

    20.11.2025

  • 30 kroner, 6 måltider og en vigtig støtte til mennesker som denne jul spiser på herberger, krisecentre og varmestuer

    20.11.2025

  • Millioninvestering skal skabe grøn mad-revolution

    20.11.2025

Alle nyheder ›

Læs Food & Drink gratis online

Annoncering i Food & Drink

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik