Takeawaytjenesten Foodora ansætter engelske Oliver Frost som ny landechef i Danmark. Foodora er en del af den globale koncern Delivery Hero, og missionen er klar: Danmark skal males Foodora-pink.

I oktober i år begyndte Foodoras pink-klædte bude for første gang at levere takeaway til danskerne i 18 byer landet over. Selskabet er allerede det største på takeawaymarkedet i norden og med en mission om at opnå det samme i Danmark, henter firmaet nu englænderen Oliver Frost ind som ny landechef.
– Vi ser et stort potentiale i Danmark, hvor danskerne de seneste år har taget takeawayløsningerne til sig. Hos Foodora er vi af den overbevisning, at det er sundt med lidt konkurrence, og derfor ser vi frem til at udfordre det etablerede marked, siger Oliver Frost.
Foodora er en del af en af verdens største madleveringstjenester, Delivery Hero, der opererer i mere end 70 lande og har hovedsæde i Berlin. Oliver Frost kommer med erfaring inden for madleveringstjenester, da han de seneste to år har siddet som kommerciel direktør for Delivery Heros asiatiske forretning foodpanda i Hong Kong.
Vil vinde danskerne med avanceret app og overkommelige priser
Oliver Frost har en klar ambition om at vinde danskernes gunst med hverdagspriser og kampagnetilbud, der tapper ind i de efterspørgselsmønstre, som corona og stigende priser har ført med sig.
– Vi ser helt nye forbrugertendenser og større krav til app og levering. Glæden og det nemme ved at få restauranters kvalitetsmad leveret lige til døren på 30 minutter, er en trend, der er kommet for at blive, siger Oliver Frost.
Ifølge den nye landechef bliver Foodoras avancerede logistiksystem, veludviklede app og deres mange gode kampagnepriser vigtige faktorer til at vinde kunder i Danmark.