Fødevareproduktion
Årets Wiuff 2025: Marie Bojsen fra Birthesminde modtager Danmarks første råvarepris
Ved en højtidelig fejring hos Søren Wiuff i Lammefjorden lørdag den 1. november blev Årets Wiuff 2025 uddelt for allerførste gang. Prisen er opfundet og
Når regler spænder ben for naturen: 16 nye anbefalinger til bedre biodiversitet i fødevaresektoren
En ny publikation fra Tænketanken Frej peger på, hvordan regler og rammer kan ændres, så det bliver lettere for fødevaresektoren at fremme natur og biodiversitet.
Fremtidens mad risikerer at blive ensformig
Mangfoldigheden af planter bliver begrænset, hvis EU vedtager ny lov om bytte og handel med frø, mener Frie Bønder – Levende Land og Landsforeningen Praktisk
Fødevaregigant gearer op i Danmark – en stigning på 25,6 %
Greenfood fortsætter med at vokse hurtigt på det danske marked. I år forventes koncernen at opnå en volumen på næsten 3.500 ton – en stigning
Dansk Akvakultur: Lystfiskeri, spildevand og turisme presser havmiljøet langt mere end havbrug
Marin akvakultur udgør en meget begrænset del af det samlede pres på de danske havområder. Det mener Dansk Akvakultur efter nye besvarelse af dokumenter fra
Ny professor i grøntsagsvidenskab: ”Vi skal tage grøntsagerne langt mere alvorligt”
Hanne Lakkenborg Kristensen er tiltrådt som professor i grøntsagsvidenskab ved Institut for Fødevarer på Aarhus Universitet. Hun har markeret sig som en fagligt stærk forsker
Tican bliver en del af FødevareDanmark
Tican melder sig ind i brancheorganisationen, FødevareDanmark. Indmeldelsen sker for at styrke sammenhængen og forståelsen på tværs af fødevarebranchen og sikre en stærkere samlet stemme
Plantefonden deler 213,5 millioner kroner ud til 45 grønne projekter
De danske forbrugere skal have godt grønt på tallerkenen, og derfor støtter Plantefonden årligt dusinvis af nye grønne projekter, der skal gøre hverdagen mere planterig.
Forskere genopliver yoghurt lavet af… myrer
En gammel opskrift på yoghurt lavet på myrer er blevet genskabt af forskere fra Københavns Universitet. I et studie viser de, hvordan myrer og de
Delitaste styrker markedspositionen – klar til næste fase
Lidt over halvvejs i strategiperioden gør Delitaste status: en styrket markedsposition, øget kundeorientering og et bedre fundament for videre vækst. Adm. direktør Kim Baltzer, Delitaste
Hent flere



