• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

DrikkevarerMarkedsføring07. 11. 2023 | Mikkel Bækgaard

Drillenissen har været på spil: Tuborg Julebryg får nyt navn

DrikkevarerMarkedsføring07. 11. 2023 By Mikkel Bækgaard

Tuborgs ikoniske Julebryg får i år nyt navn og design. Bryggeriet har fjernet j’et på etiketten, så der står Tuborg Ulebryg. Navneændringen sker i forbindelse med en ny kampagne, hvor en drillenisse er på spil.

Mænd i julekåber leverer øl

Siden 1981 har der stået Tuborg Julebryg på etiketten til Tuborgs populære juleøl, men i år er bliver etiketten anderledes. Snebajeren har nemlig fået nyt navn.

”Vi har valgt at genbesøge vores univers for Tuborg Julebryg i år og ændre navnet, så man skal ikke være urolig, hvis man tror, at man har fået fingrene i en forkert øl, når man ser, at der står Tuborg Ulebryg,” siger Caroline Leopold, Brand Manager for Tuborg hos Carlsberg Danmark og fortsætter:

”Siden 1984 har vi anvendt det velkendte og ikoniske reklameunivers for Tuborg Julebryg, som for mange markere, at julen er på vej. Med så historisk et udtryk tror vi også, at danskerne synes, at det er sjovt med en lille drillenisse-leg for at komme i endnu mere julestemning.”

Drillenisse på spil

Som led i en ny kampagne for juleøllen, har en drillenisse fjernet j’et på den julede etikette med snefnug og ølvogn, der er blevet et af symbolerne på julens kommen.

“I år tager Tuborg Ulebryg del i julens populære juletradition, nemlig drillenissen og dens små kærlige juledrillerier. På den måde kan vi være med til at sprede endnu mere julestemning henover julen,” siger Caroline Leopold.

Tuborg Julebryg er Danmarks mest populære juleøl og stammer fra 1981, men faktisk kom kampagnen før øllen . I 1979 udsendte Tuborg nemlig et postkort med det ikoniske slogan, ”Glædelig jul og godt Tub’år”, som skulle ønske Tuborgs kunder en glædelig jul. Mange troede, at det betød, at der var en ny øl på markedet og begyndte at spørge efter, hvor man kunne få den. Og to år senere var julebryggen klar på hylderne.

Tv-reklamen kører traditionen tro, men også den har haft besøg af drillenissen.

Skrevet i: Drikkevarer, Markedsføring

Seneste nyt fra redaktionen

“Den smager pissegodt”: Plantebaseret burger overrasker på populær sønderjysk grillbar

AktueltFoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed05. 08. 2025

Hos grillbaren Drej Ind i Jels sælger de stadig masser af kød – men en ny plantebaseret burger overrasker både ejer og stamkunder. Den traditionelle grillbar har knækket en del af koden til, hvordan man kan sælge flere grønne retter. Hos den klassiske grillbar Drej Ind i den lille by Jels, hvor

Bagerikæden emmerys leverer historisk stærkt driftsresultat – investerer rekordhøjt i fremtidens økologiske bageri

AktueltBrød og kagerDetailhandel og en grosØkologi og bæredygtighed05. 08. 2025

Den økologiske bagerikæde emmerys runder 2024 det bedste driftsresultat i kædens historie og sætter samtidig investeringsrekord i både butikker og digital infrastruktur. Regnskabet for emmerys er blevet offentliggjort og det viser et flot resultat, der især er opnået på baggrund af flere

Forskere er lykkedes med at gøre sukkerpulp til superfood

Forskning og uddannelseFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed05. 08. 2025

I det for nyligt afsluttede projekt MYCOPROTEIN, ledet af lektor René Lametsch, har forskerne fundet en metode til at omdanne restproduktet fra sukkerproduktion, pulp, til et spiseligt og proteinrigt produkt ved hjælp af svampe og fermentering. Sukker har siden 1960’erne været brugt som

Charcuteri kan også være grønt

FoodserviceFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Charcuteri er normalt lavet på kød, men sådan behøver det ikke at være, hvis man spørger slagter Michael Museth. Han har gennem flere år eksperimenteret med plantebaseret charcuteri. Det har givet både spændende resultater og masser af udfordringer. Hvad laver en slagter egentlig? Er det noget

Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

Messer og konferencer26. 06. 2025

Det var positivt for både antallet af gæster og omsætningen i byens butikker, at Madens Folkemøde i år blev afholdt i Nykøbing Falster. Økonomiudvalget i Guldborgsund Kommune har derfor besluttet at indgå en partnerskabsaftale med Madens Folkemøde og støtte eventet økonomisk de næste tre

To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

AktueltFoodserviceKød, fisk og fjerkræ26. 06. 2025

Den amerikanske ”Burger Scholar” og manden bag den ikoniske dokumentar HamburgerAmerica, George Motz, gæster Gasoline Grill igen den 2. og 3. juli. Hvis man missede ham i2019 og 2022, får du man en ny og eksklusiv chance for at sætte tænderne i hansverdensberømte Fried Onion Burger – direkte fra

Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

LandbrugMiljø og sundhedPolitik og eksportTopØkologi og bæredygtighed26. 06. 2025

Når Danmark overtager EU-formandskabet i 2025, falder det sammen med opstarten af forhandlingerne om EU’s landbrugspolitik efter 2027. I den forbindelse opfordres regeringen til at bruge formandskabet aktivt til at fremme en grøn omstilling af landbruget på europæisk plan. Økologisk

Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

AktueltFoodserviceMesser og konferencer26. 06. 2025

Den 10. september bliver TAP1 i København omdannet til et madmekka, når ’Madscenen - for professionelle’ finder sted. Her bliver det muligt at opleve over 150 udstillere og masser af gastronomiske events/masterclasses. Sidste år deltog mere end 1.400 madentusiaster i inspirationsmessen, som

Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

LandbrugMesser og konferencerMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Stærke speakere fra hele Europa samles til Organic Summit i København den 18. og 19. august for at blive enige om et fælles charter med konkrete anbefalinger til, hvordan økologisk produktion og forbrug i EU kan vokse til 25 procent i 2030 og dermed bidrage til omstillingen af den fremtidige

Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

Detailhandel og en grosFrugt og grøntMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed24. 06. 2025

Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære “2 for 1”-tilbud: De får os ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud. Madspild er et enormt globalt problem – både økonomisk og klimamæssigt. FN estimerer, at en tredjedel af al mad går til

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ny certificering: Vores batteriskabe bestod testen

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch præsenterer verdens største tørtløbende og luftkølede vakuumpumpe: COBRA NC 2500 C

  • Kastberg Is ApS

    Start et gourmet-ishus med minimal investering – under 15.000 kr.

  • DENIOS ApS

    Tip: Sådan bør du udnytte sommerperioden

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions opnår SBTi-validering af mål for emissionsreduktion

  • DENIOS ApS

    NYHED: Her er fremtidens opbevaring af farlige stoffer

  • Busch Vakuumteknik A/S

    MRPC modtager “Innovation in Vacuum Busch Award”

  • DENIOS ApS

    Hvilket batteriskab er det rigtige for dig?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch Vacuum Solutions præsenterer den intelligente TYR PLUS kapselblæser

  • DENIOS ApS

    Dette er, hvad der sker, når batterier bryder i brand

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • “Den smager pissegodt”: Plantebaseret burger overrasker på populær sønderjysk grillbar

    05.08.2025

  • Bagerikæden emmerys leverer historisk stærkt driftsresultat – investerer rekordhøjt i fremtidens økologiske bageri

    05.08.2025

  • Forskere er lykkedes med at gøre sukkerpulp til superfood

    05.08.2025

  • Charcuteri kan også være grønt

    26.06.2025

  • Partnerskab: Madens Folkemøde skal være et fast event i Nykøbing Falster

    26.06.2025

  • To dages burgerfest: Burgerlegenden George Motz vender tilbage til Gasoline Grill

    26.06.2025

  • Ni grønne organisationer: Danmark bør bruge EU-formandskabet til at gentænke landbrugsstøtten

    26.06.2025

  • Dagrofas inspirationsmesse vender tilbage med endnu flere masterclasses

    26.06.2025

  • Organic Summit 2025 i København præsenterer sit speaker line-up

    24.06.2025

  • Gode tilbud – dårligt for klimaet: Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    24.06.2025

  • Veteran og nyslået Michelinkok vinder Sol over Gudhjem

    24.06.2025

  • De nominerede til Køkkenprisen 2025 er nu fundet

    24.06.2025

  • AAU-forskere: Proteiner fra græs kan være fremtiden

    24.06.2025

  • Lagkagehuset leverer rekordomsætning i 2024 og forbedrer driften markant

    19.06.2025

  • Energidrik bliver officiel partner på Roskilde Festival

    19.06.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik