• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 11. 2023 | Mikkel Bækgaard

Compass Group og Dagrofa Foodservice fortsætter tæt partnerskab

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed16. 11. 2023 By Mikkel Bækgaard

De næste to år er det fortsat Dagrofa Foodservice, der skal levere fødevarer til de over 300 kantiner og restauranter, som Compass Group driver i Danmark. Den nye samarbejdsaftale fokuserer særligt på at understøtte den grønne omstilling, som Compass Group er i fuld gang med.

De næste to år er det fortsat Dagrofa Foodservice, der skal levere fødevarer til de over 300 kantiner og restauranter, som Compass Group driver i Danmark. Her ses Niels Miles Frandsen (adm. direktør i Dagrofa Foodservice) og Anne Ruberg (indkøbsdirektør i Compass Group Danmark).

Godt 100.000 mennesker spiser dagligt et måltid mad i en af Compass Groups kantiner og restauranter i Danmark. Siden 2009 har det været grossistvirksomheden Dagrofa Foodservice, som har leveret fødevarerne til kantinerne

Nu er parterne blevet enige om at fortsætte det tætte partnerskab med en to-årig samarbejdsaftale, som repræsenterer en årlig værdi på et trecifret millionbeløb.

”Vi har haft et tæt og godt samarbejde i mange år, og det har været helt naturligt at forlænge aftalen med Dagrofa Foodservice, så vi kan bygge videre på indsatsen med at fremme den grønne omstilling. Partnerskabet med vores kunder er helt essentielt for os, og vi vil gerne understøtte deres bæredygtighedsrejse. Dagrofas brede og dybe sortiment giver os mulighed for at tilbyde vores kunder skræddersyede løsninger indenfor den bæredygtighedsprofil på fødevarer, som de ønsker – både i hverdagen men også når de har mere specielle behov og ønsker,” siger Anne Ruberg, indkøbsdirektør i Compass Group Danmark.

Hun uddyber:

”Den primære årsag til, at vi igen har valgt Dagrofa Foodservice som leverandør er derfor, at vi har stor tiltro til, at de bliver ved med at understøtte vores bæredygtighedsindsats. Bare i løbet af det seneste år har vi sammen fået sat endnu flere danske økologiske produkter på menukortet. Vores kokke får også løbende værdifuld sparring, når kulinariske eksperter fra Dagrofa Foodservice afholder skræddersyede workshops om f.eks. grønne proteiner og det veganske køkken. Med andre ord handler vores samarbejde om meget mere end ’bare’ pris og leveringssikkerhed.”

Grønne dokumentationskrav kræver investeringer i digitalisering og data 

Gennem de seneste år har Dagrofa Foodservice sammen med Compass Group arbejdet målrettet med at bakke de grønne initiativer op med data, så bæredygtighedsarbejdet kan dokumenteres i forhold til de mange nye afrapporteringskrav.

Det er en udvikling, som har krævet, at Dagrofa Foodservice har investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering, fortæller Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice:

“Vi arbejder hele tiden hen mod at blive en mere miljø- og klimabevidst virksomhed. Det gør vi både ved at optimere vores egen drift, men i særdeleshed også ved at bruge mange ressourcer på at hjælpe og rådgive vores kunder med deres omstillingsrejse. Compass Group har i den sammenhæng været gode til at udfordre os, og vores tætte relation har haft stor betydning for, at vi i dag er blevet endnu skarpere ift. vores evne til at dokumentere effekterne af forskellige grønne tiltag.”

Han bliver suppleret af Anne Ruberg:  

”Det er helt afgørende, at vores leverandører kan understøtte os med data i vores arbejde med bæredygtighed, så vi kan arbejde målrettet med de rigtige initiativer. Der er ingen tvivl om, at Dagrofa Foodservice over de seneste par år virkelig har investeret på området, og det har haft stor betydning for os og den bæredygtighedsrejse, vi er på sammen med vores kunder, og hvor vi fortsat har høje ambitioner sammen.”

Skrevet i: Foodservice, Miljø og sundhed, Økologi og bæredygtighed

Seneste nyt fra redaktionen

Ny institutdirektør på DTU Aqua

Forskning og uddannelseKød, fisk og fjerkræ08. 05. 2025

Professor Anna Rindorf vil som ny leder af DTU Aqua bakke op om innovation på både instituttet og i samfundet: ”Vi skal vokse videre på trods af en usikker verden.” DTU har udpeget professor og sektionsleder Anna Rindorf til ny direktør for DTU Aqua med tiltrædelse den 1. juli. Hun har både

Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

DrikkevarerMiljø og sundhed08. 05. 2025

Rynkeby Foods A/S udvider sin produktportefølje under Valsølille-brandet ved at lancere Valsølille Vitamin Water – en vitaminvand uden brus og med 20 procent frugt. Med lanceringen af Valsølille Vitamin Water styrker Rynkeby Foods sin position på markedet for funktionelle drikkevarer og

Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

AktueltFødevareproduktionLandbrugMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Det handler om at styrke landbrug, folkesundhed og fødevareindustri: Økologien er atter på dagsordenen hos fødevaregiganten Dragsbæk, der nu vil sende klart signal til landmænd, politikere og privatforbrugere om de mange fordele ved den danske raps. Efter en periode med stilstand er økologien

Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

AktueltFødevareproduktionØkologi og bæredygtighed08. 05. 2025

Danmarks fødevareindustri genererer årligt 385.000 tons madspild. Nu skal et nyt projekt til 13 millioner kroner hjælpe virksomheder med at udnytte deres sidestrømme fra fødevareproduktionen mere effektivt og dermed nedbringe madspildet. Projektet er støttet og sat i gang af Industriens Fond,

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

Brød og kagerDetailhandel og en grosFoodserviceTop08. 05. 2025

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles

Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

FoodserviceMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Holdet der driver noon, catering- og kantinevirksomheden, og BaneGaarden, mad- og kulturdestinationen i København, går nu efter en trecifret millionomsætning i 2025 svarende til en vækst på 26 pct. fra 2024 Table, moderselskabet stiftet af Carl Johan Paulsen, Ida Marie Banke André og Karlos

Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

FoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Eftersøgningen efter Danmarks bedste kok til mad over bål er skudt i gang. For andet år i træk afholdes DM i Bålmad – en krævende kokkekonkurrence, hvor kun en lille udvalgt skare får lov at stille til start.  Kan du kreere gastronomiske oplevelser i særklasse – også selv om røgen svider i

Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

AktueltFoodserviceMesser og konferencer06. 05. 2025

Mad og drikke bliver de vigtigste forlystelser, når Tivoli igen byder inden for til Tivoli Food Festival. Ni dage i maj bliver Tivoli fyldt med gastronomiske oplevelser, råvarer fra forskellige egne af landet, langbordsmiddage med stjernekokke, workshops og smagninger. Mere end 40.000 madglade

Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

AktueltDrikkevarerMesser og konferencer06. 05. 2025

Et krav om habitatvurdering gør det umuligt for Esrum Kloster & Møllegård at gennemføre årets traditionsrige ølfestival. Esrum Kloster Ølfestival 2025 bliver aflyst. Det står nu klart efter Gribskov Kommune har meddelt, at der skal foretages en habitatvurdering af det naturområde, som Esrum

Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

CertificeringKød, fisk og fjerkræMiljø og sundhedTopØkologi og bæredygtighed06. 05. 2025

Mængden af tun, der blev solgt globalt med Marine Stewardship Council (MSC)'s blå miljømærke, voksede med 24 pct. fra år til år til næsten 300.000 tons i 24-25 år, ifølge nye data offentliggjort af MSC i den seneste udgave af sin Sustainable Tuna Yearbook. Dataene omfatter både salg af tun fra

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuumsystemer: En guide til turn-key projekter

  • DENIOS ApS

    Service og vedligeholdelse – overholder du loven?

  • Busch Vakuumteknik A/S

    De 7 bedste praksisser: Bliv en mester i lækagesøgning

  • Dagrofa Foodservice A/S

    Inspirationskatalog: 44 siders tips til din menu

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Ny institutdirektør på DTU Aqua

    08.05.2025

  • Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

    08.05.2025

  • Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

    08.05.2025

  • Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

    08.05.2025

  • Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

    08.05.2025

  • Madiværksættere sigter efter 100 millioner i omsætning efter fire år

    06.05.2025

  • Jagten er gået ind: DM i Bålmad søger deltagere

    06.05.2025

  • Tivoli Food Festival: Fiskeauktion, Danmarksmesterskaber og verdens (måske) bedste bouillabaisse

    06.05.2025

  • Aflysning af Esrum Kloster Ølfestival

    06.05.2025

  • Salget af miljømærket tun stiger med 24 procent

    06.05.2025

  • Højer Pølser vinder guld til buffetklassikere

    01.05.2025

  • 16 ISS-kantiner hos Bygningsstyrelsen får Svanemærket

    01.05.2025

  • Det smager af larm: Hvordan påvirker støj smagsløgene?

    01.05.2025

  • Ældste frigivelse fra Stauning Whisky nogensinde

    01.05.2025

  • 50 år med smag – Bryggeriet Apollo fejrer jubilæum og forvandling

    01.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik