• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • MESSEOVERSIGT
  • KONTAKT
  • ANNONCERING
  • PARTNERLOGIN

FødevareFOKUS

Fokus på fødevareteknologi og fødevarer

  • Brød og kager
  • Certificering
  • Detailhandel og en gros
  • Drikkevarer
  • Emballage
  • Foodservice
  • Forskning og uddannelse
  • Frugt og grønt
  • Fødevareproduktion
  • Fødevaresikkerhed
  • Konfekture
  • Kød, fisk og fjerkræ
  • Markedsføring
  • Mejeri
  • Messer og konferencer
  • Miljø og sundhed
  • Politik og eksport
  • Råvarer og ingredienser
  • Økologi og bæredygtighed
  • Link til Klimateknologi

DrikkevarerMarkedsføringTop14. 01. 2021 | Kasper Mundt-Nielsen

Carlsberg har stor tiltro til alkoholfri øl

DrikkevarerMarkedsføringTop14. 01. 2021 By Kasper Mundt-Nielsen

Mads Mikkelsen cykler land og rige rundt i nye kampagnefilm for Carlsbergs alkoholfri øl. Foto: Carlsberg

Januar blev skudt i gang med en kampagneskål for alkoholfri øl i ny film med den danske skuespiller Mads Mikkelsen. Det er Carlsbergs første globale kampagne for alkoholfri øl. Filmen kommer i begyndelsen af et år, hvor det forventes, at flere mennesker end nogensinde før drikker alkoholfri øl.

Alkoholfri øl har haft en enorm vækst i de senere år, og blev mere populær end nogensinde i et turbulent 2020. Drevet af et øget fokus på sundhed og velvære og bevidstheden om bedre smag og nye muligheder, voksede Carlsberg-koncernens alkoholfrie portefølje 29% i seneste kvartalsregnskab for 2020.

Ifølge de seneste tal fra Nielsen er Carlsberg Nordics to varianter, Nordic Pilsner og Nordic Ale, stadig mere end dobbelt så populære målt på værdi (uge 21-48) som den næstmest populære alkoholfrie øl, Tuborg NUL, der kom i maj 2020.

Første alkoholfri reklame

I den nye film ser vi Mads Mikkelsens karakter køre gennem København i traditionel stil og fejre den gode smag og mangfoldighed i Carlsberg Nordic.

Han demonstrerer, hvordan alkoholfri øl kan gøre livets store øjeblikke bedre, imens han nyder en alkoholfri Carlsberg i forskellige situationer på velkendte lokationer i Danmark.

Den første film i serien ”The Danish Way” kom i april 2017. I løbet af de første fem dage blev filmen set mere end 4.1 millioner gange, selvom den oprindelig var lavet til det britisk marked som en introduktion til situationer og attraktioner, der forbinder Carlsberg med Danmark.

Det er første film, hvor Carlsbergs alkoholfri Carlsberg Nordic er i fokus. Christina Aniko Földes, Brand Manager for Carlsberg, siger: 

– Carlsberg Nordic er stadig den mest populære alkoholfri øl i Danmark. Den har vist, at for os danskere er øl mere og andet end alkohol. Med den nye film fejrer vi, at vi mere end nogensinde nyder alkoholfri øl i alle situationer.

– Vores mål for 2021 er at sikre, at der er et alternativ til den traditionelle pilsner både i butikkerne, og når barer og restauranter åbner igen. Vi kan både tilbyde alkoholfri Carlsberg på flaske og dåse, og med vores nye fustagesystem er det for første gang også muligt at servere Carlsberg Nordic Ale som iskold fadøl, når samfundet genåbner.

– For Carlsberg handler det om at tilbyde et alternativ. Alkoholfri øl er ikke bedre end almindelige øl, men de nye alkoholfri varianter giver os muligheden for at vende tilbage til vores rødder på en moderne og relevant måde.

Den nye Carlsberg kampagne lanceres til at starte med i Irland, hvor Mads Mikkelsens karakter drikker Carlsberg 0,0% og i Danmark, hvor han drikker Carlsberg Nordic, imens han cykler rundt i Danmark. Andre markeder lancerer kampagnen senere i 2021. Kampagnen blev skabt og er produceret af Grey Europe.

Skrevet i: Drikkevarer, Markedsføring, Top

Seneste nyt fra redaktionen

Medaljeregn til Slagter Lampe

FødevareproduktionKød, fisk og fjerkræMesser og konferencer15. 05. 2025

Det blev til hele 22 medaljer - 21 af guld og sølv - da Slagter Lampe deltog med deres produkter ved fagkonkurrencen på IFA-messen i Frankfurt. Kvaliteten er i fokus i det sønderjyske, familiedrevet pølsemageri i Hammelev, og produkterne testes løbende i fagkonkurrencer i ind- og udland. I en

Ukraine og Danmark udbygger samarbejdsaftale på landbrugsområdet

FødevareproduktionLandbrugPolitik og eksport15. 05. 2025

Fødevareminister Jacob Jensen (V) og den ukrainske landbrugsminister Vitalii Koval har på et møde i København underskrevet en aftale, der skal udbygge det samarbejde, som landene etablerede i 2023. Aftalen styrker det gode forhold mellem Danmark og Ukraine og samarbejdet om landbrug, fiskeri og

Simon Mosegaard Fibiger bliver ny CEO for Orkla Danmark

AktueltFødevareproduktion15. 05. 2025

Orkla Danmark har ansat Simon Mosegaard Fibiger som ny administrerende direktør med tiltrædelse den 1. august 2025. Simon Mosegaard Fibiger kommer med solid ledelseserfaring og har arbejdet med nogle af de allerstørste FMCG-brands, senest som direktør for Carlsberg Tyskland. Tidligere har Simon

Her er de danske mejeriprodukter med mest x-faktor 2025

MejeriTop15. 05. 2025

Årets vindere af Mejeriforeningens Gourmetprisen er Syrnet fåremælksfløde fra Hårbølle Mejeri, Fyrtårnsost fra Thise Mejeri og Sølvræv fra Arla Unika samt Gammeldags kærnet smør med Læsø sydesalt og flødeis med pistacie begge fra Aabybro Mejeri. Vinderne blev fundet af en stærk dommertrio bestående

Det er blevet dyrere at spise varme hveder

AktueltBrød og kagerDetailhandel og en grosMejeriRåvarer og ingredienser15. 05. 2025

Selvom Store Bededag ikke længere er en helligdag, så ynder danskerne fortsat at spise varme hveder aftenen inden. Men med stigende fødevarepriser er denne tradition blevet dyrere at holde i hævd. En krydderbolle med smør er tradition for mange dagen inden Store Bededag. Men med stigende

Alternativ til amerikansk cola: Hallernes Smørrebrød lancerer BRØL Kola Kola

DrikkevarerFoodservice13. 05. 2025

I maj måned siger Hallernes Smørrebrød farvel til Coca Cola og byder i stedet velkommen til BRØL Kola Kola – en danskproduceret, økologisk og cirkulær cola, som matcher både smag og værdier bag Hallernes Smørrebrød. BRØL Kola Kola er brygget lokalt på genanvendte kaffekirsebær, der er et biprodukt

Mejeriprisen 2025: Nu med nyt koncept og forbrugerperspektiv

Detailhandel og en grosMejeri13. 05. 2025

I 2025 relanceres Mejeriprisen med et nyt og styrket koncept. For første gang bliver prisen landsdækkende - og det er nu hele butikskædens mejeriafdeling, der vurderes og kan vinde – ikke blot én enkelt butik. Samtidig får forbrugerne en større stemme i bedømmelsen. Landbrug & Fødevarer

Fra startup til storkøkkener: FÆRM vinder Mavens Hule og sikrer foodservice-samarbejde

AktueltFoodserviceFødevareproduktionMiljø og sundhedØkologi og bæredygtighed13. 05. 2025

Det plantebaserede mejeriprodukt FÆRM er blevet kåret som vinder af Mavens Hule 2025 – en innovationskonkurrence for grønne fødevareiværksættere, arrangeret af Compass Group og Dagrofa Foodservice. Sejren åbner døren til et skræddersyet udviklingsforløb og muligheden for at få produktet ud og leve

Nyt liveformat bringer kvæget direkte ind i de professionelle køkkener 

AktueltFoodserviceFødevareproduktionKød, fisk og fjerkræLandbrug13. 05. 2025

Hvordan taler vi om kvæg, bæredygtighed og ernæring på en måde, der giver mening både for dem, der passer dyrene, og dem, der laver maden til tusindvis af danskere hver dag? Det spørgsmål undersøger en ny webinar-serie for madprofessionelle.   Oksekød og mejeri står ofte for

Dansk forbud mod PFAS i pizzabakker og engangsemballage virker

EmballageFoodserviceFødevaresikkerhedMiljø og sundhedTop13. 05. 2025

Paptallerkener, pizzabakker og bagepapir købt i udlandet er ofte produceret med PFAS, som kan være sundhedsskadeligt. I Danmark har forhandlerne stort set fjernet problemet med PFAS i fødevarekontaktmaterialer, viser Fødevarestyrelsens kontrol. PFAS kan bruges til at gøre pap og papir fedt- og

Tilmeld Nyhedsbrev

Tilmeld dig til dit online branchemagasin/avis

 
 
 
 
Få fuld adgang til indlægning af egne pressemeddelelser… Læs mere her

/Nyheder

  • Busch Vakuumteknik A/S

    centrotherm clean solutions bliver til Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Pfeiffer Vacuum+Fab Solutions lancerer den nye HiCube Neo RGA

  • DENIOS ApS

    Ved du, hvornår det er tid til at vedligeholde, udskifte eller flytte dit opsamlingskar?

  • Spirax Sarco Danmark

    Blog: Damp er naturlig teknologi

  • Nemco Machinery A/S

    Nemco har nyt med hjem fra Europas største fødevaremesse

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Busch på IFFA 2025: Vacuum Diagnostics til intelligente vakuumløsninger til kødforarbejdning

  • DENIOS ApS

    3 sikkerhedsfunktioner, du skal kigge efter på dit opsamlingskar

  • Spirax Sarco Danmark

    Steam Insight: En digital forbindelse til optimering af dit dampsystem

  • Busch Vakuumteknik A/S

    Vakuumsystemer: En guide til turn-key projekter

  • DENIOS ApS

    Service og vedligeholdelse – overholder du loven?

Vis alle nyheder fra vores FOKUSpartnere ›

Seneste Nyheder

  • Medaljeregn til Slagter Lampe

    15.05.2025

  • Ukraine og Danmark udbygger samarbejdsaftale på landbrugsområdet

    15.05.2025

  • Simon Mosegaard Fibiger bliver ny CEO for Orkla Danmark

    15.05.2025

  • Her er de danske mejeriprodukter med mest x-faktor 2025

    15.05.2025

  • Det er blevet dyrere at spise varme hveder

    15.05.2025

  • Alternativ til amerikansk cola: Hallernes Smørrebrød lancerer BRØL Kola Kola

    13.05.2025

  • Mejeriprisen 2025: Nu med nyt koncept og forbrugerperspektiv

    13.05.2025

  • Fra startup til storkøkkener: FÆRM vinder Mavens Hule og sikrer foodservice-samarbejde

    13.05.2025

  • Nyt liveformat bringer kvæget direkte ind i de professionelle køkkener 

    13.05.2025

  • Dansk forbud mod PFAS i pizzabakker og engangsemballage virker

    13.05.2025

  • Ny institutdirektør på DTU Aqua

    08.05.2025

  • Rynkeby Foods udvider med Valsølille Vitamin Water

    08.05.2025

  • Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

    08.05.2025

  • Nyt millionprojekt reducerer madspild og giver restprodukter større værdi

    08.05.2025

  • Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa

    08.05.2025

Alle nyheder ›

Læs også TechMedias 2 fødevaremagasiner online

Annoncering i TechMedias 2 fødevaremagasiner

KONTAKT

TechMedia A/S
Naverland 35
DK – 2600 Glostrup
www.techmedia.dk
Telefon: +45 43 24 26 28
E-mail: info@techmedia.dk
Privatlivspolitik
Cookiepolitik